Archief - X1900XTX vs Geforce GTX 512 ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scr3p

Legacy Member
Beste kenners,

Ik had een maand geleden een pc besteld met een geforce 7800gtx 512 in. Maar na al lang wachten kunnen ze mij nog altijd geen levertijd beloven voor die kaart. Nu had ik hier al gelezen over die x1900xtx en ik vroeg mij af of deze beter zou presteren dan de geforce.
De levering ervan zou dan wel direct kunnen gebeuren en de prijs is ook iets milder. De geforce had eigenlijk mijn hart al veroverd maar een mens heeft geen oneindig geduld :)
Graag jullie idee hierover.


ff ge-edit, gaat dus om 7800gtx 512 voor alle duidelijkheid :p

Cranox

Legacy Member
Als je echt geen geduld hebt ( en dan bedoel ik wachten op de g71 , opvolger van de gtx 512 ) dan is de x1900xtx een zeer goede keuze.

Doch als je het iets goedkoper wilt doen koop dan de x1900xt en je kan die overklokken of met een biosflash naar x1900xtx speeds brengen ( bios en links op XS )

belgarath03

Legacy Member
de 1900xtx zou moeten concurreren met de 7900 die in maart uitkomt, maar voorlopig is hij de scnelste van de markt

Scr3p

Legacy Member
Ik doe er precies toch best aan om voor die x1900xtx te gaan dan.

Is het hierbij van belang van welke manufacturer het komt?

Ik zou dan voor deze gaan : MSI RX1900XTX-VT2D512E,512MB ATI Radeon X1900XTX, PCIe

maar er is ook nog keuze uit die van Club3D en Connect3D.

Kenshi

Legacy Member
Merken doen er echt niet toe hoor, verschillen enkel qua meegeleverde software dus neem de goedkoopste ofzo ;)

TekkaBlade

Legacy Member
Kenshi zei:
Merken doen er echt niet toe hoor, verschillen enkel qua meegeleverde software dus neem de goedkoopste ofzo ;)

Ik dacht dat er 2 waren die sowieso al hoger gelockte versies leverden, dus het verschilt soms wel.

dawN_-

Legacy Member
de x1900xtx is maar 5% sneller als die 7800GTX512 in games.
en de specs van de 7900GTX(G71) zien er gelikt uit :D
7900GTX512 = 32pipelines en clocks van 750/1800
ik zou nog wachten tot maart en pre-order u zo ne 7900GTX:D

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Ik dacht dat er 2 waren die sowieso al hoger gelockte versies leverden, dus het verschilt soms wel.


Er zijn er verschillende maar jij bedoeld waarschijnlijk de kaarten die we in Belgie niet kunnen krijgen. BFG en EVGA. Ook HIS klokt zen kaarten iets hoger.

het enige dat er verschillend is tussen de doordeweekse niet pre-oc'de merken zijn de koelblokken, fans, stikkerkes, kleur van de printplaat eventueel en de extra bundel toebehoren.

neomitochondria

Legacy Member
als je wil wachten op de 7900 GTX doe het dan, anders koop je de x1900 xtx

Davion

Legacy Member
Check dan ook het percentage Gamers dat op die reso met die instellingen speelt, nog geen 1%..

belgarath03

Legacy Member
ik vind daarom die nieuwe kaarten (dx9), een beetje geldklopperij, ik heb een 6600gt, die kan alles draaien op de resolutie (1024*768) waarop ik speel en meer moet dat niet zijn voor mij, als dx10 eraan komt dan zal ik wrs veranderen wrs omdat het dan pure noodzaak word maar voorlopig koop ik geen nieuwe kaart

TekkaBlade

Legacy Member
Davion zei:
Check dan ook het percentage Gamers dat op die reso met die instellingen speelt, nog geen 1%..

Wat weinig wil zeggen vind ik.

1. Ze spelen op lagere resoluties omdat hun hardware het niet aan kan, immers, heel wat mensen hebben dat budget niet.
2. Heel wat mensen zitten met een TFT scherm waardoor de maximale resolutie ook beperkt wordt.

wat ook nog... De mensen die een high end systeem kunnen betalen hebben waarschijnlijk ook een TFT scherm.

begrijp je nu dat jouw 1 percentage nog weinig uitmaakt in mijn ogen?

Decay

Legacy Member
Koopt u de x1900xtx, of beter koopt u de x1900xt! De xtx heeft een 25mhz hogere clock op de core en een 50mhz op het geheugen. Voor dez rest verschilt er niks. de x1900xtx is 100 euro weggesmeten. Je kan dat gerust zelf overclocken en 100 euro uitsparen. Ik raad je de x1900xtx zelfs af maar de x1900xt daarentegen zou ook maar al te graag zelf willen kopen :p

SMa

Legacy Member
het is wel een feit dat je enkel moet kijken naar 1280*1024 :)
zoals TekkaBlade zegt hebben de meesten met zo'n kaart toch wel een tft, en dan spelen ze dus (meestal) enkel op de native resolutie

en het gaat hem hier toch niet over percentages?
er kan hier toch niemand ontkennen dat de X1900XTX niet de snelste kaart is van dit moment?
of het nu 10%, 5% of 0.00001% is, het is en blijft de snelste, nu nog wachten totdat hij tot een normale prijs zakt
en kom nu niet af met "de G71 ownd die enorm, bla bla bla"
zolang die er niet is moet je daar niet op rekenen
staat de release date nu eigenlijk al vast? behalve dan 'ergens in maart'

neomitochondria zei:
als je wil wachten op de 7900 GTX doe het dan, anders koop je de x1900 xtx
zeker dat die beter zal zijn?
blijf gewoon neutraal, je weet ng nx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan