Archief - "Workstation" advies aub

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
- Noctua NH-D14 Special Edition 72€
Zeer zeker niet, zoals ik zij in mijn vorige post: Thermalright Silver Arrow, 15€ goedkoper, stiller en koelt even goed.

Geen flauw idéé welke en hoe.. Waarom zo'n grote prijsverschillen?
Het enige wat telt is dat het low profile geheugen is, anders gaat de koeler niet passen. 1333MHz of eventueel 1600MHz (kan in geheugenintensieve taken een winst van zo'n 1-3% opleveren) is waar je naar moet kijken.

mobo: Waarom niet de ASrock X79 Extreme4 of Gigabyte X79 UD3 zoals ik al zei?
4 geheugensloten minder, maar die heb je niet nodig afai see, idem voor de extra pci-e. dat bespaart je dan 50€ met enkel features op te offeren die je niet gaat gebruiken? (ie niets opofferen)

DVD:
- ~30€
Ga je dat ooit gebruiken? Zoja gewoon eentje van 17€ (met die fabuleus dure 30€ veronderstel ik dat je specifiek gaat zoeken naar een stille, waar verre van altijd het geval is) en enkel aankoppelen wanneer het nodig is mocht je het te luid vinden? Anno 2012 zie ik in een pc (en workstation ook I guess) geen nood voor optische media.

Muhtar

Legacy Member
thx mdgf,

Over de koeler moet ik nog eens denken. Thermalright silver arrow moet nog extra retantion kit hebben om op lga-2011 the plaatsten.

Low profile? Via google: "Technisch zijn deze kits identiek aan de grotere Vengeance modules, maar door de hoogte terug te brengen van 47,37 naar 26,25 millimeter is de compatbiliteit een stuk beter geworden"
Ik dacht dat je de koeler boven de cpu plaatste..? of zie ik het verkeerd?

Die 1333 / 1600 Mhz, is dat aan te passen in de bios? dus nu koop ik bv RAM latjes van 1333Mhz, en later kan ik m.b.v de BIOS settings nieuwe snellere RAM latjes gebruiken?

MOBO: mijn gevoel zegt toch die MSI, ik denk dat die stabieler is en meer uitbreiding uiteindelijk.. en die max MHZ ligt ook hoger denk ik..?

DVD: idd, dat moet goedkoper kunnen. Heb geen idéé hoeveel ze nu kosten en had ook nog niet gekeken. Maar dat moet niet duur zijn é.. ;) rond de 20€ dan alé

Samenstelling
MOEDERBORD:
- MSI X79A-GD65 8D 250€


CPU:
- Intel Core i7 3820 (Boxed) 280€
[url=http://tweakers.net/pricewatch/295267/intel-core-i7-3820-boxed.html#tab:info]Intel Core i7 3820 Boxed prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch


GRAFISCHE KAART:
- EVGA GeForce GTX 560 Ti 448 Cores Classified 275€


RAM:
- 8GB of 16GB
Geen flauw idéé welke en hoe.. Waarom zo'n grote prijsverschillen?

HDD:
-1 TB 50€ (viavia)
Welke is dit juist?

BEHUIZING:
- Antec
Weet ik nog niet echt. Uiterlijk: niet belangrijk, Goede airflow: heel belangrijk . Suggesties? Liefst Antec.

VOEDING:
- I don't know.. 650W?

DVD:
- ~20€

KOELING:
- Noctua NH-D14 Special Edition 72€
[url]http://tweakers.net/pricewatch/294870/noctua-nh-d14-special-edition-%28lga-2011%29.html#tab:info

phate_13

Legacy Member
Een CPU is zeer klein, een deftige CPU-koeler zoals de Thermalright Arrow ziet er zo uit en hangt boven het geheugen : http://ecx.images-amazon.com/images/I/61htlkD+KzL.jpg

Waarom zou die MSI stabieler zijn? Als er één van de merken een budget merk is, is het wel MSI. Let op, dat wilt niet persé zeggen dat dit slechter is daarom. Maar om gewoon uit het niets te gaan beweren dat het stabieler is, lijkt me wel heel gek.

Muhtar

Legacy Member
Die geheugensloten zullen mij van pas komen. 8xDD3 daar gaat redelijk veel ram in.

Raad jij Thermalright silver Arrow aan boven de noctua nh -d14 voor LGA-2011 socket? Met adaptor stukje dan??

Nu ben ik het volgende tegengekomen:

Windows 7 maximale RAM ondersteuning hangt af van versie Windows7
Starter: 8GB
Home Basic: 8GB
Home Premium: 16GB
Professional: 192GB
Enterprise: 192GB
Ultimate: 192GB

Dan zou ik op eerste zicht gaan voor Professional. Kwestie van de volle capaciteiten van de mobo te benutten in de toekomst.. Of zijn er andere manieren om dit te doen?

Heb advies nodig voor case. Welke zou jij kiezen? Of welke heb jij? deel je ervaringen aub.

Het moet relatief stil zijn, maar belangrijker is de koeling. Moet goede airflow hebben!

Opties:

- ANTEC Performance One P280 USB3.0

- COOLERMASTER CM690II Advanced zwart USB3.0

- FRACTAL DESIGN Define R3 Titanium Grey USB 3.0

En zal het passen met de Noctua NH-D14 ?

mdgf

Legacy Member
Ik heb de cm690II. Als je stilte wilt dan moet je naar die andere 2 kijken. Qua airflow is die mss beter met de stockfans, maar god zal dat weten.

En die koeler zal wel in alle drie de cases passen, google is je vriend daarvoor.

edit: btw: (aangezien je over de nh-d14 bezig bent): je beseft toch dat je daar ook een mounting mechanisme voor gaat moeten kopen hé :)

Muhtar

Legacy Member
[/QUOTE] edit: btw: (aangezien je over de nh-d14 bezig bent): je beseft toch dat je daar ook een mounting mechanisme voor gaat moeten kopen hé :)[/QUOTE]

Dat met ik eens nakijken. Ik dacht dat dat er gewoon bij zat. Bedankt vr de info. Als dat zo is, misschien dan toch beter de silver arrow. Maar ik vind zo weinig over Lga2011 mobo met silver arrow.

Straks nog wat zoeken

Verstuurd van mijn LG-P500 met Tapatalk

mdgf

Legacy Member
My misstake: ik was vergeten dat er ook een speciale editie was van de nh-d14 die enkel en alleen op de 2011 socket past, die moet je dus hebben. Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

De schroeven voor de silver arrow (Product | Thermalright Ultimate CPU Cooling Solutions! USA) vind ik ook niet sebiet. De Silver arrow is blijkbaar ook weer zo'n 15€ in prijs gestegen bij veel shops, dus nu is die maar een paar € goedkoper meer dan de noctua, dus dan kun je even goed voor die gaan (die is wel een paar dB luider, maar beiden horen bij de stilsten).

Muhtar

Legacy Member
Ok dank u mdgf. Dan ga ik toch voor de Noctua. Kan je me ook even helpen met voedingkeuze? Ik heb de openingspost aangepast.

Verstuurd van mijn LG-P500 met Tapatalk

Muhtar

Legacy Member
Ja gewoon. Ik denk dat dat mogelijk is met dit bord. Ben ik niet direct van plan. Misschien is de toekomst. Waarom slecht idee?

Verstuurd van mijn LG-P500 met Tapatalk

phate_13

Legacy Member
Boven 2 kaarten schaalt dit zeer slecht. Dan ben je sowieso beter af met gewoon 2 individueel snellere kaarten te steken.

Vic 40+

Legacy Member
Weet je zeker dat cudasupport zonder een workstationkaart gaat ?
Uit dit review komt de volgend zin,
Note that there is CUDA support for encode acceleration under Photoshop CS4, but it requires purchasing the Elemental plug-in and will only work if you’re running a compatible Quadro card. Unlike the text file hack we detailed earlier, there is no simple work-around to get past the Quadro requirement for CS4.
.
Ik weet niet meer precies welke programma's je gebruikt,dus is het misschien niet van toepassing,maar ik wil het toch aanstippen.
Ik zit trouwens zelf dingen door mekaar te halen.In het review gebruiken ze CS5,in de quote uit het review hebben ze het over CS4.

Muhtar

Legacy Member
@Phate_13:
"Boven 2 kaarten schaalt dit zeer slecht. Dan ben je sowieso beter af met gewoon 2 individueel snellere kaarten te steken."

Dat versta ik niet echt. schalen? 2 individuele kaarten via sli?

@Vic 40+
Ja hoor :). De nieuwste GTX kaarten zijn zelfs beter voor CUDA dan quadro's. Zie link: CUDA GPUs | NVIDIA Developer Zone

Toch bedankt voor de info!!! ;)


Iemand advies voor voeding en case aub..? (Zie openinspost)

Dank u

phate_13

Legacy Member
SLI "schaalt" zo'n gemiddeld zo'n 90-95%, dus met 2 kaarten in SLI zul je 190-195% van de prestaties van één kaart halen.
Met 3* SLI is dit percentage veel lager, en veel variabeler, dit zal veel meer afhangen van game tot game. Zo zal je in de ene game 170% meer prestaties halen, terwijl het in de andere bepert blijft tot de 95% die je ook bij gewoon SLI behaalt.

Dus bv: 3-SLI : 240% van de prestaties van kaart X gemiddeld.
Als je dan bv. kaart Y neemt, met 25% betere prestaties dan kaart X, en die gewoon in SLI steekt, dan heb je betere prestaties dan Tri-SLI van kaart X.

Dat hele gedoe naast het feit dat je sowieso veel meer driverproblemen zult hebben met 3 kaarten, dat dit veel meer voor warmte problemen en stroomverbruik zal zorgen, ...

Muhtar

Legacy Member
Die aparte koeling, in mijn geval die Noctua nh-d14. Waarom worden die juist gebruikt? Is dat enkel voor de CPU? Ik ga de voor de Intel 3820, maar heb gelezen dat je die niet kunt overclocken. Als ik die nu boxed koop. Heb ik dan die extra noctua koeling nog nodig? Nee toch hé? Dan kan ik ms beter paar extra fans in de case steken?

dank u

mdgf

Legacy Member
Voedingen? CPU koeler zeker? Om je cpu koeler en stiller te houden na tjen.
De 3820 is partieel unlocked, de bclk kan verhoogd worden in voorgeprogrammeerde stappen, of dat deftig werkt kan ik niet zeggen.

phate_13

Legacy Member
En toch nog vermelden dat ik het blijf gek vinden dat je niet ineens voor de hexacore gaat...

Muhtar

Legacy Member
@VIC
Voeding heb ik volgende genomen: COOLERMASTER Silent Pro 850W . Die moet wel goed genoeg zijn voor mij denk ik.

De case is ook een goede keuze denk ik.

dank u,

@Phaté,
Maar zolang ik niet overclock, dan is dat niet nodig zeker zo'n extra koeling? Dan is die boxed genoeg?

Waarom ga'k niet voor hexacore..? jah, mijn eerste gedachte was om eerst voor quadcore te gaan die relatief goedkoop is ivm die andere. En tegen ik hexacore krachten nodig heb zal het paar jaar later zijn en kan ik weer lekker genieten van een goede deal..

phate_13

Legacy Member
Als je het effectief over "een paar jaar" later hebt, dan zou ik eerder nu gewoon een I7 2600K nemen + s1155 moederbord, en dan later pas, wanneer je meer "nodig" hebt voor het nieuwe moederbord EN processor gaan.

Dan heb je dadelijk ook al een nieuwer moederbord. Zo'n S1155 combo'tje zal je ook veel(!!!) gemakkelijker 2de hands verkocht krijgen dan die 3820.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan