Sphinkx
Legacy Member
Er bestaan al 101x topics over Ram maar toch vind ik niet direct terug wat ik zoek
Ik heb een Asus A8N Premium moederbord met 4 plaatjes van 512MB Ram. Merk is Corsair... Dit is valueram.
Zoals ik hier al in 101 topics gelezen heb is het beter om 2*1024 MB Ram te hebben. Vraag is alleen welke koop ik best?
Ik doe niet aan OC maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk... Gaat dit trouwens met mijn config?
Ik twijfel oa tussen
Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) (€182)
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL2-3-2-5(F1-3200PHU2-2GBZX) (€235)
Naar Corsair, Twinmoss en OCZ Ram heb ik ook gekeken natuurlijk maar dit zag er nog goed uit van prijs/kwaliteit...
Is het prijsverschil gerechtvaardig met de snelheidswinst die ik zal hebben?
Veronderstel dat Asus zonder problemen Gskill ondersteunt? Prijzen komen van JAHA. Ram van een ander merk (OCZ, Corsair, ...) of uit andere winkel mogen altijd natuurlijk...
Rest van mijn config is
AMD X2 3800
2*Geforce 6800
WD Raptor 74gig
Maxtor SATA 300gig
Audigy 2 ZS Platinum Pro
Alvast bedankt voor elke (nuttige) reply
Ik heb een Asus A8N Premium moederbord met 4 plaatjes van 512MB Ram. Merk is Corsair... Dit is valueram.
Zoals ik hier al in 101 topics gelezen heb is het beter om 2*1024 MB Ram te hebben. Vraag is alleen welke koop ik best?
Ik doe niet aan OC maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk... Gaat dit trouwens met mijn config?
Ik twijfel oa tussen
Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) (€182)
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL2-3-2-5(F1-3200PHU2-2GBZX) (€235)
Naar Corsair, Twinmoss en OCZ Ram heb ik ook gekeken natuurlijk maar dit zag er nog goed uit van prijs/kwaliteit...
Is het prijsverschil gerechtvaardig met de snelheidswinst die ik zal hebben?
Veronderstel dat Asus zonder problemen Gskill ondersteunt? Prijzen komen van JAHA. Ram van een ander merk (OCZ, Corsair, ...) of uit andere winkel mogen altijd natuurlijk...
Rest van mijn config is
AMD X2 3800
2*Geforce 6800
WD Raptor 74gig
Maxtor SATA 300gig
Audigy 2 ZS Platinum Pro
Alvast bedankt voor elke (nuttige) reply

