Archief - welke mp3 speler ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
ik heb onlangs een iriver H10 gekocht (20gb), zeer tevreden erover, enige minpunt is dat 'em net iets te groot is, maja, weegt niet op tegen de andere voordelen :)
nu heb ik 1 vraag : in de muzieklijst kan je ook kiezen via muziekgenre, zeer handig aangezien ik nr heel veel soorten muziek luister en platen zoeken via "genre" soms sneller gaat dan een lijst van honderden artiesten af te gaan.... en dan nu mijn vraag : weet iemand hoe dat precies moet? ik pas het genre via die Tags aan bij "eigenschappen" van elke mp3, het probleem is nu dat de iriver zich regelmatig vergist en een plaat die vb bij "minimal/electro" hoort, onderbrengt bij "80s" of zo... zeer ambetant vind ik dit :)

merci voor diegene die het antwoord weet, het probleem ligt volgens mij niet bij de iriver, maar bij het veranderen van de id-tags van de mp3 zelf

desert storm

Legacy Member
volgens mij ligt het probleem wel bij je iRiver. iRiver zal er een aantal voorgeprogrammeerde genres ingezet hebben en als er dus een genre in de tag staat dat hij niet kent zal hij het liedje in een andere genre deponeren...

allez, da's mijn gedacht hé ;)

edit: dus mss eens kijken in je handleiding welke genres hij wel kent en je MP3'tjes aanpassen volgens de iRivergenres...

Feignasse

Legacy Member
Er zijn twee soorten ID3-tags: ID3v1.1 en ID3v2.x (ofzo).
Heb je beide tags aangepast?

Atrox

Legacy Member
Er zijn twee soorten ID3-tags: ID3v1.1 en ID3v2.x (ofzo).
Heb je beide tags aangepast?

geen idee :) ik klik gewoon rechtermuisknop, eigenschappen, geavanceerd en ik pas heel die dingen daar aan :) énorm veel werk, ik heb het deze keer stukken uitgebreider ingevuld en de iriver heeft zich nog niet echt vergist
volgens mij ligt het probleem wel bij je iRiver. iRiver zal er een aantal voorgeprogrammeerde genres ingezet hebben en als er dus een genre in de tag staat dat hij niet kent zal hij het liedje in een andere genre deponeren...
kan goed zijn ja, want ik heb een cd met de beste Punk liedjes van vroeger, en de iriver klasseert dit genre onder "other"...
Minimal of Lounge kent hij dan weer wel en Punk niet? thans is punk geen onbekend genre :)
greetz

Feignasse

Legacy Member
Atrox zei:
geen idee :) ik klik gewoon rechtermuisknop, eigenschappen, geavanceerd en ik pas heel die dingen daar aan :) énorm veel werk, ik heb het deze keer stukken uitgebreider ingevuld en de iriver heeft zich nog niet echt vergist

Ja, da's een vrij omslachtige methode :p
Ik gebruik Mp3TagTools om tags te editen. Gaat veel vlotter, aangezien je alle mp3tjes in een map kan bewerken. Bovendien kan je er ook heel snel de filename mee aanpassen.

En btw: thans ≠ nochtans :p

desert storm

Legacy Member
ik doe dat ook zo hoor... via de windowseigenschappen... enkel het genre laat ik open en dat pas ik aan in m'n CreativeMediasource-bibliotheek (van daaruit wordt het ook rechtstreeks in het liedje zelf aangepast)

Atrox

Legacy Member
aha! ik heb die mp3 Tag Tools net geinstalleerd, ziet er idd zeer handig uit :)
ik zie wel dat er nergens "80s" bij genre staat, is het mogelijk om zelf een (zogezegd) nieuw genre te creëren? "minimal" staat er ook niet tussen zie'k net / ik moet gewoon alles zo ordenen, anders vind ik niets terug met 15 GB muziek :d

En btw: thans ≠ nochtans
idd ;) hier zeggen ze tans ipv nochtans :p

Mpower

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
ik zoek een mp3 speler voor op mijn werk ( ik rij heftruck dus niemand in de buurt en geen radio )

max wa ik wil geve is 150euro

grootte : vanaf 1gb ben ik tevreden !
bijkomende vereiste FM radio ( ontvangt dit goed als dit bv in u zak zit ( ik rijd buiten altijd ))

ik was eerst aant denken aan deze
http://www.mp3shop.be/product/24852
maar weet niet of deze goed zijn of niet ?


Als je geintresseerd bent kameraad verkoopt zen mp3 speler creative ZEN touch met 20GB voor 100€ :)

NielsParedis

Legacy Member
Mpower zei:
Als je geintresseerd bent kameraad verkoopt zen mp3 speler creative ZEN touch met 20GB voor 100€ :)

Te laat hij heeft al een iaudio u2 bij mij aangeschaft :).

grtz

desert storm

Legacy Member
Atrox zei:
aha! ik heb die mp3 Tag Tools net geinstalleerd, ziet er idd zeer handig uit :)
ik zie wel dat er nergens "80s" bij genre staat, is het mogelijk om zelf een (zogezegd) nieuw genre te creëren? "minimal" staat er ook niet tussen zie'k net / ik moet gewoon alles zo ordenen, anders vind ik niets terug met 15 GB muziek :d


idd ;) hier zeggen ze tans ipv nochtans :p

naar welke muziekgenres luister jij? :p minimal... wtf? :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan