boostah zei:
... en dan durven zeggen da ge geen fanboy zijt, stopt met zo objectief te doen, ge zijt duidelijk altijd aant proberen om nvid der door te krijgen, ...
Denk dat je subjectief bedoeld waar je objectief schreef. Normaal gezien zou 'k mijn daar niets van aantrekken, maar nu ist wel een vrij cruciaal woordje in je betoog.
Ik ben ook een nVidia lover, maar dan deels met het oog op linux ondersteuning. In mijn lappie zit een X700 en ik ben daar ongelooflijk tevreden van, even tevreden als ik ben van mijn 6600GT en 6800Ultra.
Maar, neem benchmark resultaten altijd met een korrel zout. Elke configuratie reageert anders op elk component, en de configuratie die in de benchmark-testen gebruikt worden verschillen 9 kansen op 10 van uw configuratie.
Feit is dat Ati en nVidia concurrenten zijn en dus gaan ze altijd allebei een vergelijkbare kaart op de markt brengen. Wat mijn persoonlijke ervaring is: nVidia is voor dezelfde performantie meestal toch iets goedkoper én nVdia kaarten hebben toch iets sneller betere randcomponenten zitten. Ik heb het dan over de condensatoren, ventilatoren, etc. Maar dat is meer van de fabricant afhankelijk dan van nVidia of Ati.
Conclusie: Als mensen hier advies vragen omtrend een grafische kaart, dan moet men hier stoppen met die Ati vs. nVidia discussie te voeren. Je geeft een aanbeveling en of het uiteindelijk Ati of nVidia wordt, dat is de keus aan de koper zelf, want de prestatie zal +- gelijk zijn.