Archief - Welke grafische kaart???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke kaart moet k nemen voor mn nieuwe laptop


  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Opiniepeiling gesloten.

Aythami

Legacy Member
Ik ga een laptop kopen maar k weet nog niet welke kaart k moet nemen

De Kaarten:

ATI Mobility Radeon X1800 XT 256MB of NVIDIA GeForce Go 7800 GTX 256MB

En de laptop:
Intel Core Duo T2600 (2.16GHz)
Microsoft® Windows® XP Home
1GB DDR2 667MHz RAM
100GB (7200rpm) HDD
80GB (7200rpm) HDD
Support for S-ATA Hard Disc Drives
17” WUXGA+ X-Glass TFT Screen (1920 x 1200 Res)
8 x DVD Dual Layer (+/-) Writer
Intel® Pro 802.11a/b/g Wireless LAN
7.1 Surround Sound Output
Bluetooth & 4-in-1 Card Reader
Webcam with digital zoom
1 x Firewire / 3 x USB 2.0
Carry Case
3yr Collect & Return Warranty

Stre@mus

Legacy Member
Review 7800GTX Go
Review X1800XT

Dus de ati kaart presteert iets beter in 3DMark05, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze beter gaat presteren in een game. Ik denk dat de prestaties quasi gelijk zullen liggen. En dan kies ik voor de nVidia, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Davion

Legacy Member
Kzou zeker de nVidia pakken, en NEEN ik ben geen fanboy (kga weer een hoop zever over mijn kop krijgen)

Ten eerste: prestaties zijn nagenoeg gelijk, MAAR:
- nVidia sparen in idle toestand een PAK beter de batterij dan de ATi's, die blijven stroom zuipen dat het niet schoon is.
- Drivers van nVidia zijn nog steeds beter
- ATi is idd in de benches beter, dit ten koste van gamesupport.

Stre@mus

Legacy Member
Davion zei:
- nVidia sparen in idle toestand een PAK beter de batterij dan de ATi's, die blijven stroom zuipen dat het niet schoon is.
Indeed, indeed, indeed. Die ati graka's, ook al zijn ze mobile, zuipen stroom en ze zijn erg spanningsgevoelig. Mijn X700 mobility heeft er gelukkig geen ziekte van, maar bij 2 kennissen (met dezelfde graka in hun flaptop) hebben problemen bij een batterijspanning onder 20%... Graka begint dan raar te doen door undervolt (strepen op het scherm, totale chaos of zuivere crash)

Aythami

Legacy Member
Ik hou mn laptop bijna altijd in de pries, hedde zo ook last van undervoltage?:confused:
Ik heb er nog nooit last van gahad

Ik heb nu nog die laptop van den Aldi van vorig jaar Februari
deze is nu super traag:doh: (15min tot m uit is):tongue:
ik kan hiermee geen F.E.A.R., LOTR BFME2, en bijna alle andere nieuwe spelle
en k wil dolgraag oblivion spele :applause:

Stre@mus

Legacy Member
Aythami zei:
Ik hou mn laptop bijna altijd in de pries, hedde zo ook last van undervoltage?:confused:
Neej, als je je laptop eerder als desktop-vervanger gebruikt en dus steeds voeding geeft maakt het niet uit of je graka veel verbruikt of niet, stroom komt dan in hopen toe ;-)

Dan heb je vanzelfsprekend geen last van de undervolt bij lage batterij.

Davion

Legacy Member
Klopt, maar als je de batterij er in laat steken is u batterij wel rap dood, t'is te zeggen, als ge nu u prijs uittrekt en ge laat em op batterij werken, ook al is die nog bijna nooit gebruikt dan zal em rap plat zijn.

PineMangoes

Legacy Member
Ik zou voor de x1800 XT gaan tbh. Ok, nVidia's kaarten zijn stiller en verbruiken minder, performance is ongeveer gelijk, maar ATi's kaarten kunnen lekker HDR + AA aan, wat je beeld toch serieus mooier maakt. Fyi, geen fanboy, hier 7800 GS zitten... En ATi's drivers zijn heus niet slecht, de CCC 6.4 zou weer een flinke performanceboost moeten geven.

RealFlub

Legacy Member
kijk, ATI brengt drivers uit waarmee ze 10% meer performanceboost hebben, dat is een teken van hun drivers niet goed schrijven, want Nvidia haalt al direct het max uit hun kaarten met de software ;)

ik zou gaan voor de Go 7800GTX, ook persoonlijke voorkeur.
en als je veel in de pries laat, haal u batterij eruit ;), dit is echt om aan te raden.

Davion

Legacy Member
@PineMangoes: Gast, stop eens met ATi te hypen, kheb sterk den indruk dat gij geen nVidia hebt zitten zenne, jezus, en u HDR+AA, zoals ik al zei, veel verschil maakt dat NIET.

Aythami

Legacy Member
nog bedankt
maar

Ik ga hierop direkt TES4: Oblivion spele
die Anti-Alaising op ATI rendert het beter voor Oblivion of maakt het echt niet/weinig uit

RealFlub

Legacy Member
maakt heel weinig uit, maar het verschil is zo klein dat je het niet merkt ;)

ahhoewel er anderen zijn die het verschil wel merken.. maarja, dat zijn opscheppers volgens mij (nie kwalijk nemen eh aub)

Davion

Legacy Member
RealRoot zei:
maakt heel weinig uit, maar het verschil is zo klein dat je het niet merkt ;)

ahhoewel er anderen zijn die het verschil wel merken.. maarja, dat zijn opscheppers volgens mij (nie kwalijk nemen eh aub)

Dat zijn er die DENKEN dat ze verschillen zien.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Kzou zeker de nVidia pakken, en NEEN ik ben geen fanboy (kga weer een hoop zever over mijn kop krijgen)

Ten eerste: prestaties zijn nagenoeg gelijk, MAAR:
- nVidia sparen in idle toestand een PAK beter de batterij dan de ATi's, die blijven stroom zuipen dat het niet schoon is.
- Drivers van nVidia zijn nog steeds beter
- ATi is idd in de benches beter, dit ten koste van gamesupport.

hoewel davion toch wel beetje fanboy is (kunde ni ontkennen he) heeft ie volledig gelijk

de ati's zuipen dat ni normaal is, maar ge moet sowieso ni verwachten van langer dan een uur te kunnen gamen
-drivers , tja nvid brengt er meer uit, maar beta's, nvid ondersteund linux veel beter, maar onderschat de drivers van ati niet voor "normale pc's"
en omg dat laatste puntje, en dan durven zeggen da ge geen fanboy zijt, stopt met zo objectief te doen, ge zijt duidelijk altijd aant proberen om nvid der door te krijgen, eenders wanneer
ait is in benches beter, maar benches tonen de toekomst (en bv futuremark is meestal vrij juist), maar hoe de games in de toekomst eruit zien weet niemand,daardoor scoort ati beter in benches, en voor de moment (en mss altijd who knows, not me) scoort nvid beter in games

either way ze zijn alletwee goed, nvid iets beter kwa power consumption, ma voor te gamen, en gewoon al te gebruiken gade sowieso ni te ver van een stopcontact moeten zitten
dus nvidia zouk aanraden (tenzij der een meerprijs is van >50euro ofzo, kzou ni echt de prijs verschillen weten)

en @ davion no offense intended, niks mis met liever een bepaald merk te zeggen maar drijf het niet zo ver aub

ik ben btw rood gekleurd, maar als alles voordeel geeft aan nvid, raadt ik ook nvid aan hoewel ikzelf het nooit zal kopen (na het zever over de dx9 kaarten int begin)

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Dat zijn er die DENKEN dat ze verschillen zien.

man man, der zijn er die verschillen zien ja, maar dan heb je der weer die nvid beter vinden (hoewel review sites ook voorkeur geven aan ati), maar 99% ziet het ni, het is er, anders zouden beide merken volledig dezelfde kaarten en technieken gebruiken, maarja tis weer nvid in het nadeel, no wonder da ge het zo probeert af te schilderen

want nu lijkt ge weer een mening van u te draaien naar de waarheid omg

RealFlub

Legacy Member
njah, ik ben ook beetje Nvidia fanboy, maar ook niet volledig. (ahoewel hier enkel Nvidia kaarten :s)

maar ik vind die benches niet echt iets om te zeggen van: die is beter.

en het hangt van spel tot spel af. zeker als het 2 topkaarten zijn. bv de 1900XTX en de 7900GXT. qua prestatie zijn ze ongeveer gelijk, maar hangt spel tot spel af.

boostah

Legacy Member
RealRoot zei:
kijk, ATI brengt drivers uit waarmee ze 10% meer performanceboost hebben, dat is een teken van hun drivers niet goed schrijven, want Nvidia haalt al direct het max uit hun kaarten met de software ;)

ik zou gaan voor de Go 7800GTX, ook persoonlijke voorkeur.
en als je veel in de pries laat, haal u batterij eruit ;), dit is echt om aan te raden.

ehm kuch kuch zever, der zijn spellen waar nvidia ook zo'n drivers geeft, is toch normaal, ge kunt toch ni op alles wat gaat komen uw drivers voorzien, het gebeurt, beide lossen het op, nivid sneller door hun beta's das een feit, maar bij ati ook minsten binnen de maand, maar je kan ook drivers vinden op andere sites dan (dus niet officiele) die het probleem verhelpen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan