Archief - wat vinden van jullie deze pc config??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wackoo69

Legacy Member
Heb juist een Thermaltake Armor Black VA8000BWS gekocht.
Nu is het natuurlijk de bedoeling dat ze opgevuld word offcourse :p

ik had gedacht aan het volgende:

voeding: Hiper HPU-4B580 ofwel Hiper HPU-4S480
videokaart: Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV
moederbord: Asus A8N-SLI Premium
processor: AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
memory: corsair twinx pro 2x512mb
harde schijf: WESTERN DIGITAL Caviar SE 160Gb 7200 RPM - 8 Mb - SATA (bulk)

wat vinden jullie van deze configuratie??

greetz

saikoboarder

Legacy Member
voeding merk ken ik niet maar als het een A merk is zal dat wel in orde zijn.
ik weet niet of je gaat overclocken. Indien niet zou ik gewoon standaard value select ram nemen van corsair.
ik weet ook niet of je veel data op de pc wilt zetten zoals films ed want dan wordt 160 gb beetje krap.

voor de rest zeer goed systeem.

wackoo69

Legacy Member
160 gb zal voldoende zijn voor mij, overclocken ga ik ook niet doon. Maar de snelheid van deze ram is 400mhz en standaard value is maar 200 mhz, dus dat zal toch ook wel wat verschil geven??

de voeding is een van de beteren, het is dezelfde of zelfs nog hogere prijsklasse van enermax dus.
hier ne link, zalig design, superstil, wel moeilijk te verkrijgen maar ik moet en zal ze hebben :p

http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4b580.html

alleen de kabeltjes die je nodig hebt moet je aansluiten, veel properder want de case van thermaltake is ook met window.

Davion

Legacy Member
- Voeding dunno what dat dat is, heb ik twijfels over, voor de rest zeer nice.

DDR = DoubleDataRate, Die Value is 200Mhz effectief, en die PRO TWINX ook hoor :), beiden PC3200.

wackoo69

Legacy Member
heeft er iemand dees merk van voeding (hiper)? of weet er iemand of dat dit een goede voeding is?

RealFlub

Legacy Member
kopt me niet bekend voor, maar aangezien het prijskaartje kunnen ze zeker niet slecht zijn.
dit is beetje zoals OCZ modstream. is ongeveer hetzelfde, geen kabels teveel.
over de HPU-4S480
http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4s480.html
ampere's op de voltlijnen zijn al niet te vet.

+5V........2.0A - 32A
+12V 1......0.2A - 18A
+12V 2......0A - 16A
-12V.........0A - 0.8A
+5VSB.......0 - 2.5A
+3.3V.......0.4 - 28A

mijne heeft hogere/gelijke ampere's (behalve +5VSB is hier 2) en die is 400 Watt

Davion

Legacy Member
34A op de +12V lijn, is toch niet slecht, maar het is vrij duidelijk dat der ook betere voedingen zijn, Antec/Enermax/OCZ/tagan bvb.

wackoo69

Legacy Member
voila tan word het de enermax.

waar ik ook nog niet van overtuigd ben is:

het moederbord van asus (premium), heb al gehoord dat die problemen geven met corsair. is dit correct, of is da maar zever??

voor de rest zal alles wel goe gerief zijn zeker...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nog niet van gehoord.. maar met een BIOS update zal het zeker wel te verhelpen zijn moest het zo zijn.
Ik dacht dat het trouwes Twinmoss was die probs kon hebben met sommige asus-bordjes..

M0rpheus

Legacy Member
Ik heb me vorige week een Tagan TG530-U15 EasyCon aangeschaft.
Zeer degelijke voeding, stil, en de easycon duidt op het feit dat ge alleen maar de kabelkes moet aansluiten die ge nodig hebt!
Met deze voeding kunde ook zowat alles aansluiten wat ge u ook maar kunt bedenken :-)
De megeleverde kabels zijn van top-kwaliteit, de pci-express kabels zijn bijvoobeeld 7mm dik ipv de 1,5mm splitters die bij de graka's zelf zitten..
Ge kunt ook easycons krijgen van 430, 480 en 580 Watt.. Ik zelf heb dus de 530 Watt (omdat den 480 op dat moment nie op stock was ;) )

M0rpheus

Legacy Member
wackoo69 zei:
het moederbord van asus (premium), heb al gehoord dat die problemen geven met corsair. is dit correct, of is da maar zever??

Euhm, ik heb ook een premium mobo met volgend geheugen: "Corsair TWINX2048-3200C2PT DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 1 GB), Platinum", en dat geeft voorlopig toch nog geen problemen..
Het staat zelfs in de lijst van goedgekeurde geheugenmodules op de site van asus dus ik zou nie weten waarom er problemen mee zouden zijn..

wackoo69

Legacy Member
ik ben nog aan het twijfelen bij de ram en bij de voeding.

aan de ram zounek maximum 200euro willen uitgeven? wa kan ik het beste doen voor dit geld want kzou aan de ene kant toch graag meer hebben al 1gb, liever 3x512 of 2x1024 of 1x512/1x1024... wa denken jullie dat het beste is? Liefst van het kingston of corsair.

qua voeding zou twijfel ik tussen

http://www.pixmania.be/be/nl/173457/art/enermax/pc-voeding-liberty-elt500.html

of http://www.pixmania.be/be/nl/173471/art/enermax/pc-voeding-liberty-elt400.html?itag=6507

is 400 watt genoeg of teweing? want ik zou graag op iets nog kunnen besparen aangezien ik nog nieuw scherm, 5.1 boxen enzo ga kopen en budget beperkt is tot een 1500euro.

Let me know :p

greetzzz

Davion

Legacy Member
- Neem 2x1024Mb, Maar GEEN CAS3, neem CAS2.5.
- Liberty van 400W zal normaal wel voldoen :)

wackoo69

Legacy Member
ik vind den 2x1gb dual channel veel te duur. ongeveer 340 euro ofzo. Ben ik beter dat ik 2x1gb maar dan genen dual channel pak of 2x512mb met dual channel? Denk niet dat ik ga overclocken dus het mag valueram zijn...

Davion

Legacy Member
Normaal vinde latjes Value 2.5 van 120€ zenne..
2x512 is ook OK, maar 4x512Mb niet, want dan verliesde T1 Command Rate

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als je 2 latjes appart koopt werkt dat voor 95% van de gevallen ook in Dual Channel. Pak wel 2 van dezelfde soort.

Mss is dit wel iets. €275 voor Corsair Ram met erg goede timings. (matched pair voor als je echt zekerheid wilt ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan