Archief - vraag ivm harde schijve

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bloob

Legacy Member
Ik heb een moederbord dat alleen maar ATA harde schijven ondersteunt.
Nu heb ik op google eens beetje rondgezocht en gevonde da ge een sata pci kaartje kunt kopen zodat ge toch sata harde schijven kunt aansluiten (denk ik?)

Of werkt da alleen als ge al sata op uw moederbord hebt zodat ge wa meer harde schijven kunt aansluiten?

en hoeveel kost da ongeveer?

Alvast Bedankt.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja dat gaat met een PCI host card.
Dat gaat zolang je PC een vrij PCI-slot heeft, je hoeft geen SATA-aansluitingen op je mobo te hebben daarvoor.
Hoeveel het kost weet ik niet precies, denk dat je dat rond de €30 - €40 moet kunnen vinden.

Bloob

Legacy Member
pci slot heb ik nog vrij np.
bon das dan wa ik wou wete

als iemand exacte prijzen heeft ervan, mag je altijd posten :)

TekkaBlade

Legacy Member
da zal rond de 35 euro liggen voor die kaart...
dan nog een molex naar sata-plug van 3 euro
en dan nog je sata kabel van pci naar harde schijf, ook zo'n 3 euro...

SMa

Legacy Member
al die kosten
zonder snelheidswinst

enkel je airflow haalt er voordeel uit

Bloob

Legacy Member
ja maar sheep, men ATA slots zitte vol, en ik ga binnekort moederbord kopen met sata ondersteuning, daarom da ik nu al een SATA ga kopen :)

weet iemand een winkel in (rond) hasselt waar ik dit VANDAAG nog kan gaan halen ? (dus op voorraad ?)

Bloob

Legacy Member
idd ik heb er ook gevonde van rond de €300 :/

ik moet gewoon simpel kaartje hebbe waar ik max. 2 HDD's (sata) kan aanhange.
als iemand een winkel weet in buurt van hasselt waar ze goedkope kaartjes verkope laat iet wete :)

op sites van winkels vind ik het nie (eurosys.be bv)

Bloob

Legacy Member
tnx voor link Davion
ff rondgekeke op de site ma zie het niet meteen staan, of is het niet vermeld @ site ?

[NeO]-mtr

Legacy Member
Ik vind het ook niet op de site.

Soit, je heb iets als dit nodig. Dit is wel een kaartje met 2 sata poorten én nog 1 IDE poort, maar komt het dichtste bij wat je zoekt. :)

Davion

Legacy Member
Raar, nergens op de site te vinden, maar als ik Promise bij zoeken intik vind ik de controllers wel, check maar eens.

Bloob

Legacy Member
[NeO]-mtr zei:
Ik vind het ook niet op de site.

Soit, je heb iets als dit nodig. Dit is wel een kaartje met 2 sata poorten én nog 1 IDE poort, maar komt het dichtste bij wat je zoekt. :)
thx perfect morge es gaan hale se :p

TekkaBlade

Legacy Member
sheep zei:
ik kon niet weten dat hij er al 4 heeft he

Hmmm, das ook waar...
Maar zoals je zegt, het zou idd belachelijk zijn om op s-ata over te schakelen als je nog IDE slots vrij hebt...

Mr. M

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Hmmm, das ook waar...
Maar zoals je zegt, het zou idd belachelijk zijn om op s-ata over te schakelen als je nog IDE slots vrij hebt...
idd
spijtig genoeg zijn mijn slots ook vol :p
anders zou k ook IDE kope normaal gezien ma t zal een sata moete worde nu :p

ma ik snap nog altijd het nut van sata ni eigelijk

SMa

Legacy Member
theoretisch gaat het sneller
en nog een voordeel is dat de kabels kleiner zijn

TekkaBlade

Legacy Member
sheep zei:
theoretisch gaat het sneller
en nog een voordeel is dat de kabels kleiner zijn

Van dat eerste merk je weinig tot niets als gewone gebruiker :P
en die kleinere kabels... sjah... overzicht en betere airflow eh... ma dan nog... vlak achter je HD richt je nooit een fan :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan