Archief - Versterker, of iets anders ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Box

Legacy Member
Hey, alvast bedankt voor alle adviezen!
Ik plan nu morgen of overmorgen eens in een (paar) winkel(s) binnen te springen om eens een kijkje (en een luistertje) te nemen. Ik zal dan nog wel iets laten weten als ik moet beslissen (ben een slechte beslisser :) )
Die cambridge audio vind ik iig héél interessant. Die ziet er alvast fantastisch uit en als jij hem aanraad zal hij ook wel goed klinken he.
Keep you posted...

ComputerVISTA

Legacy Member
Thorens zei:
Computer Xp, ge moet wel oppassen, die eindversterkers/poweramps die ge geeft, daar moet nog een voorversterker bij é... of ge moet de hele tijd aan uw geluidsinstellingen op uw geluidskaart zitten klooien :)


Idd had ik later direkt aan gedacht maar ik ben direkt vanin de foute veronderstelling dat iedereen een pre amp heeft, niet dus :)

Box

Legacy Member
Om nog ff iets te vragen: wat is eigenlijk het voordeel van aparte voor- en eindversterker te nemen?

En als ik iets 2e hands koop, waar kan ik dat laten repareren (moest dat ooit nodig zijn)?

Thorens

Legacy Member
Het voordeel: kracht, uitbreidbaarheid, kwaliteit (door aparte opbouw, aparte kast, gebrek aan 'interferentie'), ...

En in elke zichzelf respecterende Hifiwinkel is wel een hersteldienst, hoor. Koen van Accurate.be doet alles zelf en heel goed. (Valt het op dat dit mijn favoriete Hifiwinkel is? ;) )

Box

Legacy Member
Mmm, ik ben vandaag in 1 winkel kunnen langsgaan, voor meer had ik geen tijd. Daar hadden ze enkel Yamaha en NAD. De NAD's wouden ze mij echter niet aanraden binnen mijn budget. De 320BEE kost 399, maar daar moest ik van wegblijven zeiden ze.
Ik heb dus enkel een Yamaha gezien/gehoord, de AX-596... Wat zijn jullie meningen daarover?

timmyboy

Legacy Member
Hey, Kheb hier een Kenwood A-45 en een GE-450 equalizer en 500W boxen en ben daar vree content van...

Thorens

Legacy Member
Box zei:
Ik heb dus enkel een Yamaha gezien/gehoord, de AX-596... Wat zijn jullie meningen daarover?
Yamaha klinkt in mijn oren iets te scherp. Enfin, dat is mijn smaak. Qua kwaliteit zit het wel snor met de beestjes.

Over die andere vraag, ja, maar shht en delete die vraag even als je wilt :)

Box

Legacy Member
Oei, was dat op een "not to know" basis? Ik kan die post ondertussen wel niet meer editen :s
Die scherpe klank van die Yamaha kan idd wel, met de echt goede luidsprekers klonk die goed, met goedkopere speakers vond ik hem ook echt schel klinken, en dat is niet wat ik graag heb. Ik zou veel liever een goeie warme klank hebben...
Wat vind gij persoonlijk van die NAD's, enige ervaring daar mee, wat ik vind die er wel erg 'slick' uitzien (en blijkbaar hecht ik daar toch meer belang aan dan ik oorspronkelijk dacht). Die cambridge vind ik in dat opzicht ook heel positief, maar ik ken geen plaatsen in de buurt waar ze die verkopen.
Iig moet ik volgende week nog eens enkele andere winkels passeren...dan zal ik mij ook een beter beeld kunnen vormen.

*edit* fout gezien, vraagje is verdwenen ;-)

Thorens

Legacy Member
Haacht is toch redelijk dichtbij, hé?
Wel, Accurate in Haacht (www.accurate.be) verkoopt Cambridge Audio. Ik heb mijn daar ook besteld. Echt hele toffe kerel en hij zal u nooit iets teveel of te duur aansmeren :)

Heeft ook NAD :)
De goedkope modellen van NAD vind ik zelf maar niets. Heel neutrale klank. Ik heb ook veel liever een warme klank en dan zit je veel rapper bij Marantz en aanverwanten. Cambridge is ook neutraal maar toch weer wat minder dan NAD.

Box

Legacy Member
Oke, dan ga ik eerst nog eens kijken bij een winkel waar ze marantz hebben (als die naast mooi zijn ook nog warm klinken :) ), en als dat niks wordt ga ik eens in Haacht kijken. Dat zal dan spijtig genoeg wel iets worden voor na de blok/examenperiode :(

Thorens

Legacy Member
Fijn hé, examens. Mijn blok is "gelukkig" al gedaan en zit nu volop in m'n examens. Maandag: Wiskunde. Olé.

Box

Legacy Member
Mmm, was het nog maar zo'n examenperiode.
Ik zit met het 5-6 weken durende exemplaar. En te denken dat ik al een universitair diploma heb... :ironic:

ComputerVISTA

Legacy Member
Thorens zei:
Fijn hé, examens. Mijn blok is "gelukkig" al gedaan en zit nu volop in m'n examens. Maandag: Wiskunde. Olé.


sorry voor :offtopic:

kijk is naar je pm en beantwoord is :)

Box

Legacy Member
Hey, nog een vraagje...
Hebben jullie enig idee hoe de klank van Rotel en van Teac is? En zijn dat degelijke versterkers? Ik vraag het omdat ze die merken ook verkopen in de winkel waar ik morgen (of dinsdag als ze morgen gesloten zijn) een kijkje ga nemen.

Thorens

Legacy Member
Degelijk? Zal wel zijn, ja :)
Maar niet echt van de goedkoopste (en al zeker niet moeders mooiste :D) :)

Box

Legacy Member
Ahzow :)
Mja, van prijzen weet ik nog niets... Ik ben wel aan't overwegen om eventueel nog eventjes een aankoop uit te stellen om mijn budget nog een ietsie hoger te leggen. Is dat de moeite denk je?
Ah, en die 'kleine' componenten van teac zijn die ook zo goed? Wat die vind ik er wel zalig uitzien :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Box zei:
Hey, nog een vraagje...
Hebben jullie enig idee hoe de klank van Rotel en van Teac is? En zijn dat degelijke versterkers? Ik vraag het omdat ze die merken ook verkopen in de winkel waar ik morgen (of dinsdag als ze morgen gesloten zijn) een kijkje ga nemen.


De cd spelers van teac de vrds modellen zijn een van de beste ophangingen die je kan vinden, cd spelers beginnen dan ook bij 14 a 1500 euro... Maar hun versterkers daar zijn zo toch net iets minder goed in.... en hun boxen ook.

maw: wil je een vreet goeie cd speler ga voor een vrds van teac, ik kan het weten want heb er een :niceone:

Box

Legacy Member
Ok, deze nog es kicken :)
Ben er vandaag eindelijk in geslaagd nog wat tijd uit te trekken om in een volgende winkel te gaan zien. Enige dat ze daar hadden 'binnen' mijn budget waren 2 Marantzen; de PM4001 (299€) en de PM7001 (450€). NAD hadden ze ook, maar daar wilden ze ook pas aanraden vanaf de C352 (599€) en dus toch echt wel te duur.
De PM4001 wou hij echter niet echt aanraden, vnl omwille van de lage wattages (2 x 40W), dat zou te weinig dynamiek kunnen brengen... Ik weet daar niets van, maar ik denk dat alles sowieso een enorme verbetering gaat geven tov dat ding dat ik hier nu staan heb.
Ik ben toch eerder geneigd voor die te gaan echter, vnl omwille van de prijs (ik heb nog een dure hobby). Wat denken jullie hiervan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan