Archief - Vandaag nog pc aankopen :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Die met FX-6100 bedoel je? Hmmm, niet zo'n goede keuze als je het mij vraagt.

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Die met FX-6100 bedoel je? Hmmm, niet zo'n goede keuze als je het mij vraagt.

Ja, waarom?

Nochtans hadden een aantal 9livers hier deze wel aangeraden voor dat budget?

phate_13

Legacy Member
Deze is toch een stuk minder performant dan de I5 2500K welke je praktisch voor hetzelfde budget kunt krijgen op Power4pc.

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Deze is toch een stuk minder performant dan de I5 2500K welke je praktisch voor hetzelfde budget kunt krijgen op Power4pc.

Je hebt me deze pc wel een week of 2 terug aangeraden? (zie hieronder)

https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/volledig-samengestelde-game-pc.820708


*Edit*: Alternate lijkt me wat duur geworden te zijn precies. Ik zou deze aanbieding zeker ook eens bekijken, maar dan wel vragen of ze er ook een ssd kunnen bij in steken : Power4Pc - Computer Winkel
__________________

Hardware redacteur @ 4Gamers

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door phate_13; 29 november 2011 om 19:57

phate_13

Legacy Member
Sorry hoor, maar met die link kom ik gewoon uit op de homepage van Power4PC, misschien dat men het doel van die link veranderd heeft dan? Het is nooit de bedoeling geweest die pc met FX aan te raden.

Geef anders eens een linkje naar je topic?

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Sorry hoor, maar met die link kom ik gewoon uit op de homepage van Power4PC, misschien dat men het doel van die link veranderd heeft dan? Het is nooit de bedoeling geweest die pc met FX aan te raden.

Geef anders eens een linkje naar je topic?

https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/volledig-samengestelde-game-pc.820708

Ik zie al waar ik mis was, de promotie is veranderd waardoor ik de verkeerde pc besteld heb ! (heb al een mail gestuurd naar power4pc.be)

**Edit: Ai ai wat een pijnlijke vergissing :o

***Edit update: Het is gelukkig nog gewijzigd door power4pc. het is dus deze geworden:

Power4Pc - OEM Power4Pc Advanced Gaming PC Nvidia Edition (P4PAGPC11NV)

de behuizing heb ik wel laten aanpassen en er een extra ssd kaart in laten steken:

1 x COOLERMASTER CM 690 II Advanced (black, no psu, atx) 89,50 €
1 x MICRON Crucial M4 (64 gb, sata/600, 415 mbps, 95 mbps)

@Phate_13: Mijn excuses trouwens ;) Deze kan je al iets meer aanbevelen hoop ik

mdgf

Legacy Member
Ugh, die voeding, das een merkloze ~400W voeding die ze verkopen als 650W...

Twinturbo

Legacy Member
Van MS-Tech. Google "MS-N650VAL" maar.

Ik heb er ook mijn grote vragen bij de kwaliteit van de voeding.
Maar is zeer weinig over te vinden. Ik zou er zelf wel een CX 500W insteken.

HOPLON

Legacy Member
Twinturbo zei:
Van MS-Tech. Google "MS-N650VAL" maar.

Ik heb er ook mijn grote vragen bij de kwaliteit van de voeding.
Maar is zeer weinig over te vinden. Ik zou er zelf wel een CX 500W insteken.

Is het zo erg?

Want het prijskaartje begint uiteraard wel op te lopen als ik dat ook nog wil veranderen ...

En 400W is in principe ook voldoende voor wat ik er maar mee doe denk ik.

Maar voor de rest is het ok hoop ik die pc? :p

Dat ik er niet helemaal spijt van krijg he

phate_13

Legacy Member
Wattage maakt niet uit, het is de kwaliteit die uitmaakt van een voeding.

En slechte voeding heeft meer kans op blue-screens, instabiliteit, ... grotere kans dat de voeding het zal begeven alsook een grotere kans dat als de voeding het begeeft, dat deze verscheidene onderdelen van je pc mee stuk maakt.

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Wattage maakt niet uit, het is de kwaliteit die uitmaakt van een voeding.

En slechte voeding heeft meer kans op blue-screens, instabiliteit, ... grotere kans dat de voeding het zal begeven alsook een grotere kans dat als de voeding het begeeft, dat deze verscheidene onderdelen van je pc mee stuk maakt.

Het zal wel meevallen zeker? Ik denk toch niet dat ze mij bewust een slechte voeding zouden willen geven.

Op google vind ik er nu ook niet direct iets over terug waar ik kan uit afleiden dat het zo'n slechte voeding is.

phate_13

Legacy Member
HOPLON zei:
Het zal wel meevallen zeker? Ik denk toch niet dat ze mij bewust een slechte voeding zouden willen geven.

Op google vind ik er nu ook niet direct iets over terug waar ik kan uit afleiden dat het zo'n slechte voeding is.

In 90% van de gevallen zal deze natuurlijk blijven werken, toch zeker als je er niets extra in steekt. Een slechte voeding betekent niet dat je voeding zeker kapot zal gaan natuurlijk.

Ik hoop vooral dat de overload beschermingen fatsoenlijk werken. Anders zullen er zeer veel pc's sneuvelen zodra er een 2de grafische kaart (waar alle andere componenten wel rond gebouwd zijn!) er bij wordt gestoken. Zodra hier meer van gevraagd word zal deze in het beste geval gewoon uitvallen.

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
In 90% van de gevallen zal deze natuurlijk blijven werken, toch zeker als je er niets extra in steekt. Een slechte voeding betekent niet dat je voeding zeker kapot zal gaan natuurlijk.

Ik hoop vooral dat de overload beschermingen fatsoenlijk werken. Anders zullen er zeer veel pc's sneuvelen zodra er een 2de grafische kaart (waar alle andere componenten wel rond gebouwd zijn!) er bij wordt gestoken. Zodra hier meer van gevraagd word zal deze in het beste geval gewoon uitvallen.

Dan stel ik voor dat ik de voeding verander als ik van plan van om er een extra grafische kaart bij te steken?

phate_13

Legacy Member
Persoonlijk zou ik hem zo snel mogelijk vervangen hoor. één fout piekmoment en de kans bestaat dat je je halve pc moogt RMA'n.

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Persoonlijk zou ik hem zo snel mogelijk vervangen hoor. één fout piekmoment en de kans bestaat dat je je halve pc moogt RMA'n.

Ok ik ga uw advies opvolgen, beter voorkomen dan genezen. Welke steek ik er dan beste wel in?

HOPLON

Legacy Member

phate_13

Legacy Member
Als je een 2de GPU zou willen bijsteken, dan moet je voor het 650Watt model gaan. Maar besef wel dat je met dat moederbord, doordat het 2de pci-e slot slechts op een "4x" snelheid werkt, je zo'n 20% prestatieverlies zult hebben ten opzichte van een moederbord met 2 "8x" sloten.

Edit: Even opgezocht : Die OEM voedingen op Power4PC zijn dus inderdaad van MS-tech en zijn zowat de goedkoopste voedingen op de markt. Wetende dat minder goedkope voedingen meestal al brol zijn en het begeven en je pc mee naar de zak nemen, ga ik er des te harder op pushen dat je ABSOLUUT een andere voeding moet nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan