Archief - Upgrade grafische kaart PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Is dat niet omdat er staat "OF HD5870"?

Want wanneer je dergelijke kaart later Crossfire wil steken, dien je wel een voeding van 600W+ te hebben?

xDama

Legacy Member
Haha :') Ja, dat zegt genoeg. Eventjes balen, maar ik ga zien of ik hier geen P5Q Deluxe op de kop kan tikken en die P5Q kan verkopen.

flyingdutchman

Legacy Member
Ik weet niet hoeveel ge die 4850 hebt aangekocht, maar ik ben naar ene op zoek. Dus als ge wilt :p.
(en das niet omdat ik mij schuldig voel)

xDama

Legacy Member
65 EUR incl. een Accelero Twin Turbo, de originele koeler en de doos met alles in en levering thuis. Doe maar een bod eventueel.

phate_13

Legacy Member
Mijn oprechte excuses, nu voel ik mij ook enorm schuldig. Ik ben er foutief vanuit gegaan dat dat bord 2 PCI-E sloten had, gedeeltelijk omdat mijn P5K moederbord dat heeft.

En is wel een mooie koeler erop. Ik zou trouwens wel als je hem verder zou willen verkopen op de buy&sell zetten. Desnoods met een "te hoge" minimumprijs zodat je ook niet moet verkopen.

Als je wilt wil ik gerust wat helpen met een oplossing te zoeken. Nogmaals mijn verontschuldigingen, ik had er naar moeten kijken.


Omtrent het aankoopadvies, best de discussie in de aankoopadvies update topic houden.

xDama

Legacy Member
Uiteindelijk is dat niet zo erg hoor. Die P5Q reeks is nogal verwarrend, want je kan op elk moederbord in Crossfire gaan, behalve de standaard-versie. En ik had het zelf nu pas door dat er maar 1 connectie is, dusja. =)

Indien flyingdutchman geïnteresseerd is verkoop ik de kaart door en anders plaats ik ze online voor verkoop. De koeler kan ik zelf nog gebruiken voor mijn originele HD4850.

Maar om terug te komen op de essentie van mijn topic, wat is nu het beste dat ik kan doen? Nog eventjes wachten op de nieuwe generatie AMD kaarten, of nu een zwaardere kaart -tweedehands- aankopen? Of simpelweg mijn moederbord upgraden en in Crossfire gaan? Want uiteindelijk moet zo'n P5Q Pro e.d. wel te vinden zijn voor +- 50 EUR?

phate_13

Legacy Member
Persoonlijk zou ik:


  • Oftewel inderdaad 2de hands een Crossfire bordje op de kop proberen te tikken.
  • Oftewel nog wat wachten op de nieuwe reeks kaartjes die nu steeds dichterbij komen, om dan oftewel:
  1. Een kaart van de nieuwe reeks te kopen.
  2. Dan een 2de hands kaart van de huidige reeks te kopen, die dan nog eens goedkoper is.

xDama

Legacy Member
Allright. Eerst proberen van een ander moederbord te vinden en indien dat niet lukt verkoop ik die HD4850 en koop ik mij later op het jaar een nieuwe kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan