xDama
Legacy Member
Hoi,
Mijn PC is ondertussen een 2-tal jaar oud en draait nog steeds even soepel als in het begin, maar met het oog op toekomstige games/apps zou ik toch een kleine upgrade willen uitvoeren.
Ik wil zeker en vast de grafische kaart upgraden en optioneel nog extra ram bijsteken.
Nu heb ik volgende vragen:
1.- Is het nuttig van extra ram bij te steken? Ik heb nu 4gb DDR2 en in de meeste PC's zie ik atm zelden meer dan 4gb zitten. Ik game dagelijks, maar ik werk voornamelijk dagdagelijks met een groot deel van CS5, waardoor mijn PC toch serieus moet kunnen werken.
2.- Wat is de beste grafische kaart op het gebied van prijs/vergelijking die ik atm kan kopen? 2 jaar terug was de HD4850 een goeie 120 EUR en ik ben heel tevreden van de kaart, maar voor huidige, zware games begint het beestje tekort te komen.
Alvast bedankt!
Mijn PC is ondertussen een 2-tal jaar oud en draait nog steeds even soepel als in het begin, maar met het oog op toekomstige games/apps zou ik toch een kleine upgrade willen uitvoeren.
Ik wil zeker en vast de grafische kaart upgraden en optioneel nog extra ram bijsteken.
Code:
1 x POWERCOLOR RADEON HD4850 (625 mhz, 512 mb, DDR3, 1986 mhz, 256 bit, 10.1, fan)
1 x ASUS P5Q (P45, 1600 mhz, pci-e 2.0, ddr2, 8 channel, raid)
1 x SAMSUNG Spinpoint F1 (750 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
1 x G.SKILL 4GBPQ (4096 mb, 800 mhz, CL5, 1.85 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
1 x INTEL CORE 2 QUAD Q6600 (2.4 ghz, 1066 mhz, 8 mb, s775, 105 watt, boxed)
Nu heb ik volgende vragen:
1.- Is het nuttig van extra ram bij te steken? Ik heb nu 4gb DDR2 en in de meeste PC's zie ik atm zelden meer dan 4gb zitten. Ik game dagelijks, maar ik werk voornamelijk dagdagelijks met een groot deel van CS5, waardoor mijn PC toch serieus moet kunnen werken.
2.- Wat is de beste grafische kaart op het gebied van prijs/vergelijking die ik atm kan kopen? 2 jaar terug was de HD4850 een goeie 120 EUR en ik ben heel tevreden van de kaart, maar voor huidige, zware games begint het beestje tekort te komen.
Alvast bedankt!

)
Mijn excuses!