Archief - TV luidsprekers & versterker?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Polle32

Legacy Member
Ah, het oog wil natuurlijk ook wat, zeker als de apparatuur in het zicht staat.

Speakerkabel: met een gewone koperkabel van 2.5mm² komt je al een heel eind, je moet voor een dergelijke set niet al te zot doen qua kabels.
Verbinding tv - versterker: gewoon een degelijke analoge RCA-kabel met deftige stekkers
Op hificorner.nl (gratis verzending!) bv: Inakustik Premium luidsprekerkabel aan 3€/m (had ik ook aan de cm1) en een Audioquest interlink aan 34€ voor 0.5m...

Skoebiedoe

Legacy Member
Polle32 zei:
Ik heb nochtans "slechte" ervaring met lyndorf: een SDAI2175 met CM8 klonk op lage volumes voor geen meter...

Mijn 802D staat op de gewone sda 2175 en dat klinkt wel goed hoor. ;)
Cm reeks vind ik persoonlijk ook niet echt mooi klinken,kast is veel te klein gemaakt. ;)

Als je eens wilt gaan vergelijken tussen verschillende merken :
http://www.audiovideo2day.eu/nl/calendar/113/New

Staat veel dure rommel maar ook goedkopere rommel

Polle32

Legacy Member
Cm's klinken inderdaad anders dan de 800reeks maar zeker niet slecht (hoewel ik mijn pmc's wel stukken beter vind).

Ik ga zeker naar de new music-beurs, wss op zondag. Kwijlen op nagra :drool:

Veriac

Legacy Member
Polle32 zei:
Ah, het oog wil natuurlijk ook wat, zeker als de apparatuur in het zicht staat.

Speakerkabel: met een gewone koperkabel van 2.5mm² komt je al een heel eind, je moet voor een dergelijke set niet al te zot doen qua kabels.
Verbinding tv - versterker: gewoon een degelijke analoge RCA-kabel met deftige stekkers
Op hificorner.nl (gratis verzending!) bv: Inakustik Premium luidsprekerkabel aan 3€/m (had ik ook aan de cm1) en een Audioquest interlink aan 34€ voor 0.5m...

Rotel RA-1520 wat te hoog gegrepen voor de CM1's of toch niet? Deze heeft als adviesprijs €900 de meerprijs waard tegenover het "oude" model?

Die kabels moet ik me toch wat meer in verdiepen want snap er om den duur nieveel meer van met al die aansluitingen. :p

EDIT: de Marantz PM-7004 gevonden voor €545 deze levert 70watt tegenover de Rotel RA-1520 60watt? Wat is het voordeel hiervan als dat er één is tenminste.

Polle32

Legacy Member
Veriac zei:
Rotel RA-1520 wat te hoog gegrepen voor de CM1's of toch niet? Deze heeft als adviesprijs €900 de meerprijs waard tegenover het "oude" model?

Die kabels moet ik me toch wat meer in verdiepen want snap er om den duur nieveel meer van met al die aansluitingen. :p

EDIT: de Marantz PM-7004 gevonden voor €545 deze levert 70watt tegenover de Rotel RA-1520 60watt? Wat is het voordeel hiervan als dat er één is tenminste.

Je zal er moeten naar luisteren om ze te kunnen vergelijken, specificaties zeggen nl. niet alles... Laat je adviseren in een hifi-zaak, zoek wat reviews ed (bv. op Whathifi.com, Hifi.nl, 6moons.com)...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan