Archief - Systeem +- 1000€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Ne maat van mij heeft gevraagd of ik hem ne pc wil samenstellen voor +- 1000€, hij speelt nogal veel Call of Duty, dus liefst een beetje performance op da gebied. Voor de rest zal het een beetje surfen, MSN'n etc zijn, the usual stuff dus.
Het gaat dus om enkel de pc-kast met alle hardware. (Dus nix van monitor, geluid, muis, ..)
En de montage en installatie neem ik voor mijn rekening. Wel moet er een XP Home NL bijzitten.
Ik dacht ongeveer aan dit:

Antec Sonata II, 450 Watt - 119,00€
Asus A8N-E - 93,20€
AMD Athlon 939 3200+ Venice Boxed - 159,90€
2x Kingston 1024MB PC3200 Valueram - 184,00€
MSI NX6800GS 256MB DDR3 PCI-E - 244,90€
WD 250GB 16MB SATA300 7200RPM - 105,00€
NEC 4570 16x DVD-RW - 44,50€
Microsoft Windows XP Home NL - 89,00€

Totaal: 1039,50€

Prijzen komen van Tones.be, het mag ook een andere Belgische winkel zijn.

Cheers

Skizzy

Legacy Member
R-evolution™' zei:
geen voeding ?
Voor de rest ziet er goed uit

Voeding zit bij de antec sonata 2, een 450Watt, dat zal wel voldoende zijn denk ik?


Cheers

C0re

Legacy Member
Als hij de cd key heeft hoeft hij geen nieuwe licensie te kopen , gebruik gewoon iemand anders zijn installatie cd even :)

Skizzy

Legacy Member
C0re zei:
Als hij de cd key heeft hoeft hij geen nieuwe licensie te kopen , gebruik gewoon iemand anders zijn installatie cd even :)

Ah zo, juist. Kzal er eens achter vragen.

Cheers

TekkaBlade

Legacy Member
Moederbord: Msi K8N Neo4 FI (S939-Nforce 4U-Pci-E-Ddr 400-SATAR-7.1-Gln)
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?1452)
€100.00

Processor: Amd Athlon 64 Bit 4400+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?1372)
€498.00

GPU: XFX Nvidia 7900 GT Pci-E 256 Mb Ddr + Tv-out + Dual Dvi
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?2172)
€339.00

Geheugen: Kingston 1024 Mb DDR 400 Lifetime Warranty
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?1128)
€90.00

Kast: Thermaltake Tsunami Black Met Window Zonder Psu
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?708)
€119.00

PSU: Thermaltake Silent Purepower 680 Watt Black
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?1007)
€ 150.00

Totaal: 1296

Met andere processor een totaal van €1127
Amd Athlon 64 Bit 3800+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939
(http://www.codima.be/nl/product.aspx?1433)
€ 329.00
RAM is later uit te breiden...

Fans genoeg in de case ( 2*120 en 1*80 )

Skizzy

Legacy Member
Srr, maar hij kan echt maar een heel klein beetje over zijn budget gaan.

En in uw config is geen sprake van harde schijf of dvd-rw? En maar 1 gig RAM?
En is een 680 Watt voeding niet waar overkill voor een doorsnee gamer?

Kdenk dat ik mss een iets zwaardere processor zou kunnen nemen, of mss een andere grafische kaart, maar ik dacht dat de 6800GS gemakkelijk een stapje hoger kon gezet worden?

CHeers

DPL

Legacy Member
@tekkablade : ziet er wel er vrij dure winkel uit vindek (of dan hebbek die 7900GT erges heel goedkoop gezien)

TekkaBlade

Legacy Member
DPL zei:
@tekkablade : ziet er wel er vrij dure winkel uit vindek (of dan hebbek die 7900GT erges heel goedkoop gezien)

de prijzen van de winkel zijn idd niet het goedkoopste maar duur ook niet... compenseert met de service...
Vergeet ook niet dat het een XFX is en dus hoger geklokt is...

en wel ja... niets te redden uit de vorige pc?

Skizzy

Legacy Member
TekkaBlade zei:
de prijzen van de winkel zijn idd niet het goedkoopste maar duur ook niet... compenseert met de service...
Vergeet ook niet dat het een XFX is en dus hoger geklokt is...

en wel ja... niets te redden uit de vorige pc?

Wel het zit zo, hij heeft bij zijn ma een redelijke pc, maar bij zijne pa staat er gene, en hij zit daar meer, dus wil hij daar een defteg pc'ke.
Dus alles in andere pc moet blijven :).

Cheers

(Winkel lijkt me ook wel vrij duur)

JackF

Legacy Member
Kheb het volgende samengesteld :

Antec Sonata II case 450W
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra socket 939 moederbord
AMD Athlon64 3200+ socket 939
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT)
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW
XFX 7600GT 256mb DDR PCI-express
Seagate 250gb SATAII 7200rpm 8mb harddisk
Windows XP Home NL

Totaal : 1007 euro

Slaxz

Legacy Member
JackF zei:
Kheb het volgende samengesteld :

Antec Sonata II case 450W
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra socket 939 moederbord
AMD Athlon64 3200+ socket 939
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT)
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW
XFX 7600GT 256mb DDR PCI-express
Seagate 250gb SATAII 7200rpm 8mb harddisk
Windows XP Home NL

Totaal : 1007 euro
dit is mooi :niceone:
hier zou ik zeker voor gaan

Skizzy

Legacy Member
JackF zei:
Kheb het volgende samengesteld :

Antec Sonata II case 450W
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra socket 939 moederbord
AMD Athlon64 3200+ socket 939
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT)
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW
XFX 7600GT 256mb DDR PCI-express
Seagate 250gb SATAII 7200rpm 8mb harddisk
Windows XP Home NL

Totaal : 1007 euro

Lijkt me ook wel zeer mooi, maar ik had gehoord dat die tussenstap-kaarten (dus modellen als 7600 minder goed waren, of klopt dit niet helemaal?)

Wat men maat mij juist ook nog vraagt, hoe zit het met de garantie wanneer ge zo zelf een pc samenstelt?

Greets
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan