Archief - Soort van opslag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Hallo

Ik zit met een vraag.
Weet niet hoe zoiets noemt, of als het bestaat.

Ik zou iets willen kopen om mijn sd-kaartje (van mijn digicam) up te loaden naar een hd.
Een klein extern apparaat waar ik mijn kaart insteek en dat mijn foto's dan daarop worden opgeslagen.

Bestaat zoiets? zoja, hoe noemt dat?



Tita

brc

Legacy Member
Hier kan je daar een voorbeeld van vinden, staat wel geen foto bij...

zoals je hier kan zien bestaan die ook "intern"

grtz
(da noemt kaartlezer of card reader of dergelijke)

TitaTovenaartje

Legacy Member
uhm, denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd.
Zo een cardreader heb ik al.

Ik bedoel eigenlijk een (extern)apparaat wat op zich ook een HD is.
Dat ik mee kan nemen op vakantie ofzo.
geheugenkaartje van digicam vol... geen probleem, kaartje in dat apparaat en dan gaan mijn foto's van sdkaart naar dat apparaat.

zo misschien beter uitgelegd.


Tita

SMa

Legacy Member
dat vraag ik me ook wel af :)
kheb da nog nergens gezien, en tzou me verwonderen mocht dat bestaan

TitaTovenaartje

Legacy Member
ik dacht ooit zoiets gezien te hebben maar weet niet meer waar :sad:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Eeeeeuhm, een laptop? :unsure:

Zou het anders ook nie meteen weten. :p

TitaTovenaartje

Legacy Member
uhm
dus geen laptop
Wat ik dacht gezien te hebben was zo groot als een cd hoesje, alleen iets dikker ofzo.

dacht bij Dixons Maar daar kan ik het niet terug vinden

Deguchi

Legacy Member
Dit lijkt het te zijn. Al ben ik niet super zeker daar ik geen ervaring heb met dit apparaat ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Deguchi zei:
Dit lijkt het te zijn. Al ben ik niet super zeker daar ik geen ervaring heb met dit apparaat ;)
Daarmee zou het idd moeten lukken. Leest allerlei soorten kaartjes dus van ne digicam moet da ook wel lukken.
The Media Center is compatible with 8 major media card formats, including CompactFlash Type I and II™, IBM Microdrive™, SmartMedia™, Memory Stick™, Memory Stick PRO™, MultiMedia Card and SD Card.

Zou het zelf wel behoorlijk groot vinden om steeds mee te sleuren. Zou het niet makkelijker zijn extra geheugenkaartjes mee te nemen?
Er bestaan ook kleinere externe HD's maar weet niet of er zo'n bestaan met een ingebouwde cardreader.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Had ook iets kleiners in gedacht. En die prijs :x
Bij dit model moet je al stroom of voeding voorzien (denk ik)

maar toch bedankt

SMa

Legacy Member
zo duur is dat toch niet?
voor €100 heb je al 80gig
€150 voor 250gig

rekening houdend dat een SD kaartje van 1gig al €70 kost ...

brc

Legacy Member
die bestaan zeer zeker.... :s maar heb jammer genoeg geen idee van prijs of merk.... een kennis had er eentje van 40 gig dacht ik... kaartje insteken overladen en klaar is kees.... zal es informeren...

Deguchi

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
en op wat werkt dat?
AA,AAA net-stroom?

Product Package Contains
AC adapter with power cord

Net-stroom dus. Het enige wat ik wel niet weet is of die ook werkt zonder aan een pc te hangen... Ik vermoed van wel, maar ben niet zeker.

brc

Legacy Member
die review is wel al wat van leeftijd

"
Review posted 5/25/01
updated 5/3/03
"

en het hangt er natuurlijk van af waar hij da wil gebruiken he....
op kampeertocht in de bossen vind ge niet zo makkelijk een netstroomaansluiting..... (tenzij mssn in de modernere bossen :p :d )

brc

Legacy Member
die review is wel al wat van leeftijd

"
Review posted 5/25/01
updated 5/3/03
"

en het hangt er natuurlijk van af waar ge da wil gebruiken he....
op kampeertocht in de bossen vind ge niet zo makkelijk een netstroomaansluiting..... (tenzij mssn in de modernere bossen :p :d )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan