Archief - Sony Vaio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Die heeft een Integrated Graka van Intel, daar kunde amper Patience op spelen, kzou niet wisselen.

VinX

Legacy Member
Hijs zowieso niet bedoeld voor gaming, alleen cs, photoshop . Missdan ?

Davion

Legacy Member
Kaartje word nooit gebenched omdat het geen game kaart is, en als ge ze in benches ziet, is ze de traagste van de hoop.

sneax

Legacy Member
Davion zei:
Kaartje word nooit gebenched omdat het geen game kaart is, en als ge ze in benches ziet, is ze de traagste van de hoop.

ik speel met mijn intel integrated graphics perfect counter-strike 1.6 en condition zero op 1280*800, dat zijn oudere games en zo een uberprocessor (tegenover waarvoor die games ontwikkelt waren) doet echt veel ze

dankzij mijn laptop ben ik games beginnen herspelen, games die zeer kwalitatief zijn, maar gewoon niet de nieuwste:
- Alle UT-engine based games (Deus Ex, UT, Tactical Ops, ... )
- Alle Q3,Q2,Q engine based games (Q3, SoF, SoFII, COD, MOHAA, ET, SIN...)
- Rollyercoaster Tycoon
- Sim City
- Sims
- Freelancer
- Freespace
- Flight Simulator tot zelfs 2004 toe (op medium detail, maar da zijde bijna ni)
...

En das met Intel Integrated Graphics 855GME, 915 en hoger biedt nog meer performance.

Maar als ik echt zelf zou kunnen kiezen, zou ik voor deze Vaio gaan (beste laptop de markt gewoon, ik wordt er gewoon geil van :p ):
http://vaio.sony-europe.com/view/Vi...&site=ite_nl_BE&page=ProductTechnicalFeatures

HomeBoy7

Legacy Member
Ik heb zelf op het punt gestaan om een vaio te kopen, maar de grafische kracht van deze machientjes was voor mij niet voldoende. Hier kan je veel info op terugvinden (deze site heeft mij goed geholpen bij mijn keuze):

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2757
... these cards are not meant for 3D work ...


http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=25449
Integrated cards include Intel Extreme Graphics, Intel Extreme Graphics 2, ATI 320M/340M IGP, S3 or SiS chips -- If you're not planning on doing any gaming, or not doing any gaming beyond Quake 3, these types of cards will be satisfactory. However, if you do plan on gaming, avoid integrated cards at all costs. For what it's worth, I had a dedicated S3 chip with 16MB of video RAM in an old notebook that struggled with Unreal Tournament. 1999.

Intel Graphics Media Accelerator 900/950:

DirectX Level: DirectX 9
Pipelines: 4 Pipelines
Memory Configurations: 128-bit bus, uses memory shared with system
These get about as far as Unreal Tournament 2004, but the performance is still miserable and worse, while ATI's integrated parts will actually run pretty much any game out there (playability is another story entirely), Intel actually needs a compatibility list, as the GMA 900/950 won't properly run some games. Even though the GMA 900/950 also has more pipelines than the other IGP parts, it lacks some crucial modern features that chips like the X200M have, which explains its inferior performance to that part.



(IMHO: ik zou niet wisselen)

VinX

Legacy Member
Laat me duidelijk zijn : IK GAME NIET! Soms is CS, CZ (ben dus geen pro) om eens te ontstressen

HomeBoy7

Legacy Member
Ge moet dat natuurlijk voor uzelf uitmaken hé. Maar ontstressen met CS CZ zal er volgen mij niet meer inzitten ;) (de FS315B kost nu +/- €1300)

VinX

Legacy Member
Maar euhm krijg net de aquamarkt bench van die mensen cpu doet het wonderwel evengoed of mijn amd64 met 7700punten maar de gfx doet maar 500 punten: totaal score van 5700 punten... Iemand die weet ofdat normaal is ?

HomeBoy7

Legacy Member
De cijfers zeggen mij niks, maar volgens mij zegt dit voldoende:

Intel Graphics Media Accelerator 900 < 6600 GT

sneax

Legacy Member
HomeBoy7 zei:
Ge moet dat natuurlijk voor uzelf uitmaken hé. Maar ontstressen met CS CZ zal er volgen mij niet meer inzitten ;) (de FS315B kost nu +/- &#8364;1300)

Mo allé miljaar ik heb net wa 1.6 gespeeld op mijn laptop met intel integrated graphics da gaat WEL ffs

oftewel versta ik u verkeerd

intel integrated sucks ok, maar langs den andere kant hebt ge wel een laptop niet veel groter dan een blad papier met de kracht van een desktop pc voor alles behalve gamen

die vaio vind ik zo geil ( :p ) omdat die dus uberklein is, breedbeeld 1280*800 at 13inch (mijn huidge laptop heeft dit ook (12inch, kben er zot van) en dan oh zalig met een nvidia 7x00 in (daar speelt ge dus effectief cs source mee aan een resolutie die speelbaar is eh)

VinX

Legacy Member
Post is je specs en aquamark3 score als je wil van die integrated

Davion

Legacy Member
Maja, als je niet gamed, en als CS:CZ er toch af en toe op gaat, dan issem overweegbaar :)

Najdo

Legacy Member
cs:cz heeft ni veel nodig qua graka. Half life is echt cpu gebaseerd, maat draait em ook op zen p3 met onboard graka
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan