Archief - sateliet of digibox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

digibox of sateliet


  • Totaal aantal stemmers
    64
  • Opiniepeiling gesloten.

Dakantochnie

Legacy Member
Ja maar dan heb je prolly toch ook wel geluk gehad hoor wittekakker. ;)

Vanaf dat je met wat bomen en gebouwen in de omtrek zit (wat dus gewoon quasi altijd is behalve bij flatgebouwen) moet je al afwijken van de standaard apparatuur.

Costanza

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik betwijfel tbh of het zal werken. De schotel is totaal niet aangepast aan je woning en de omgeving ervan en je kan ook niet zomaar kiezen hoe je ze bevestigt. Komt daar nog eens bij dat je voor bepaalde zenders je schotel natuurlijk vreselijk precies (een millimeter verschil kan heel veel uitmaken) moet richten naar een bepaalde kant, en zonder de aangepaste apparatuur is dat een bijna onmogelijk werk.
Verder kan je je ook afvragen van welke kwaliteit die ontvanger zal zijn voor die prijs...

ok, bedankt voor de verduidelijking
ik zal hele dagen op café moeten gaan zien dan :-)

Witte

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ja maar dan heb je prolly toch ook wel geluk gehad hoor wittekakker. ;)

Vanaf dat je met wat bomen en gebouwen in de omtrek zit (wat dus gewoon quasi altijd is behalve bij flatgebouwen) moet je al afwijken van de standaard apparatuur.
Open bebouwing en idd geen bomen in de weg.
Pa opt dak en ikke roepen wanneer we beeld hadden :D

Polarite

Legacy Member
Satelliet all the way !

En nu zeker voor de twijfelaars wanneer tv vlaanderen op de proppen komt, waar je trouwens nu al een abbo voor kan krijgen.

Ook zitten heel veel interesante kanalen op sat die gratis zijn , en ik zal maar niet spreken over welke kanalen die dan nog eens educatief open te krijgen zijn :x

Ik zelf heb zelfs een abbo op het nederlandse canaal digitaal ,SBS6 ,Veronica, net5 ,Talpa, Rtl4 ,Rtl5 ,Rtl7, discovery ,national geografix ,animal planet en nog veel meer...

En dit al jaren voor er zelfs al spraken was van digitaal digibox voor de kabel kijken wij al digitaal!

Polarite

Legacy Member
wittekakker zei:
En je bent verlost van VTM en VT4 !!!!!!!!!!!!!


Ja maar die zullen ook op tvvlaanderen komen,ze zijn daar druk mee aan het onderhandelen...

Ps: Sat is nog altijd de goedkoopste digitale oplossing.

Bloob

Legacy Member
koop netwerk van deze maand, staat alles piekfijn uitgelegd (digibox / satteliet / ...)

Dakantochnie

Legacy Member
Of satelliet de goedkoopste oplossing dat betwijfel ik ten zeerste hoor...

RealFlub

Legacy Member
waarom zou het niet goedkoopste oplossing zijn? je moet maar 1 keer een grote som betalen.

en als je digibox wilt moet je dan nog maandelijks betalen.
op lange termijn zal het degelijk goedkoper worden dan digibox ;)

Dakantochnie

Legacy Member
How daar vergis je je toch hoor.

Je betaalt één keer een grote som (maar dat is dan wel een serieus grote), maar voor bepaalde zenders moet je een abonnement nemen. Daar bestaan natuurlijk ook omwegen voor...

gummie

Legacy Member
We zijn ook aant twijfelen, we gingen eerst een digicorder kopen maar dan stond er vandaag een artikel int nieuwsblad ( http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=GRAT6VLV ) over satelliettv. Aangezien wij al een satelliet staan hebben ( staat aangesloten op de tv op mijn kamer, maar ik kijk er nooit naar =) ) zou dat goedkoper uitkomen.

Satelliettv via tv-vlaanderen:
Abonnementskost: 8,95 € zonder andere kosten

eenmalige smartcard van 79€ of volledige schotelset van 299€


Digitale tv met telenet:
Abonnement Kabel TV: € 113,2992
Auteursrechten: € 24,3264

Totaal: € 137,6265 ofte € 11,47/maand

Dan komen daar nog de eenmalige kosten voor uw digibox of digicorder bij ( 199 of 349 en dan nog eenmalige aansluitingskost, speciale acties niet inbegrepen )

De aansluitingskosten zijn voor ons dus minder aangezien we al een satellietschotel staan hebben, maandelijks betalen we ook 3€ minder. Maar ik vraag mij af of het mogelijk is om 2 tv's aan te sluiten op die satelliet, of moet ge dan een 2de dish bijkopen met smartcard?

Dakantochnie

Legacy Member
Je moet een 2e ontvanger + eventuele kaartjes bijkopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan