Archief - Samsung 930BF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nTFs

Legacy Member
Waarschijnlijk ga ik in't weekend voor deze TFT.
Ik lees er alleen maar positieve dingen over maar er zullen wrs ook negatieve dingen zijn.
Mensen met dit scherm had ik graag hun ervaringen gelezen.

Alvast bedankt.

ZyphO

Legacy Member
nog geen klachten van gehoord eigenlijk over dit scherm... bij ons verkopen ze als zoete broodjes :)

Freekje

Legacy Member
maybe een negatief dingke :

het knipperend lampje als de monitor afstaat houd me soms wakker s'nachts.

nee echt , heb het al een maanden voor men neus staan en ben er echt tevreden over :p

ZyphO

Legacy Member
dat heb je bij de grotendeelse TFT / LCD's van Samsung... ik heb dat ook.. maar dat stoort me niet ze...

nTFs

Legacy Member
Gisterenavond ene gehaald.
Ziet er allemaal goed uit, wel veel instellingen om alles te kunnen tunen.
Het beeld lijkt me al goed op de standaardinstellingen.

RaZoR be

Legacy Member
Freekje zei:
maybe een negatief dingke :

het knipperend lampje als de monitor afstaat houd me soms wakker s'nachts.

nee echt , heb het al een maanden voor men neus staan en ben er echt tevreden over :p

euhm, zet het scherm af dan knippert het niet meer :D

mja, ik heb het scherm ook, zzeer tevreden iover, en ook goed voor gebruik bij xbox 360 :)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
is de 940BF nu echt zoveel beter dan de 930BF? Want 2ms mag dan sneller zijn, dit heeft toch ook zijn slechte kanten?

nTFs

Legacy Member
Nuytuh zei:
is de 940BF nu echt zoveel beter dan de 930BF? Want 2ms mag dan sneller zijn, dit heeft toch ook zijn slechte kanten?

Toen ik gisteren mijne 930BF kocht stond ik nog wat te zeveren met dieje verkoper en hij raadde de 940BF eigenlijk af.
Het verschil tussen 2ms of 4ms merk je toch niet en de contrast ratio is hetzelfde op de 2 schermen.
Het kan natuurlijk ook een verkoopspraatje zijn maar de 930BF verkoopt allerzins beter dan 940BF volgens hem.
De prijs speelt ook een rol natuurlijk.

Magikdekay

Legacy Member
Top schermke! Heb hem hier ook al een half jaartje staan, niets dan positiefs.

Frizzly

Legacy Member
Idd! ownage schermke, heb het ondertss ook bijna een jaartje staan, in juli ergens is zn verjaardag ^^
vorig jaar in een bevlieging gekocht, alsin ik vond zeker geen beter scherm voor die prijs en met samsung kan je niet verkeerd gaan. Nog steeds niet beklaagd die aankoop, niets dan lof over dit schermpje!

smason

Legacy Member
nTFs zei:
Toen ik gisteren mijne 930BF kocht stond ik nog wat te zeveren met dieje verkoper en hij raadde de 940BF eigenlijk af.
Het verschil tussen 2ms of 4ms merk je toch niet en de contrast ratio is hetzelfde op de 2 schermen.
Het kan natuurlijk ook een verkoopspraatje zijn maar de 930BF verkoopt allerzins beter dan 940BF volgens hem.
De prijs speelt ook een rol natuurlijk.
Toch niet bij Autosoft gehaald? :p

smason

Legacy Member
Nee, spijtig genoeg niet ;)

Met zo'n woekerprijzen wil ik ook wel handelen ;)

boostah

Legacy Member
Nuytuh zei:
is de 940BF nu echt zoveel beter dan de 930BF? Want 2ms mag dan sneller zijn, dit heeft toch ook zijn slechte kanten?

eigenlijk is de 940bf slechter, dit komt door de overdrive dat die tijden mogelijk maakt

kijk, overdrive werkt als volgt: als bv de pixel van rood naar blauw moet gaan zal het voltage van de pixel (transistor dus) verlaagt moeten worden, bij overdrive (elke overdrive) wordt dat voltage meer verlaagt dan eigenlijk moet (dus naar nog een donkerdere kleur) en dan eenmaal de kleur die je nodig hebt wordt het voltage terug op de waarde die het moet zijn gebracht, dit is analoog om naar een lichtere kleur te zijn

dus bij overdrive schermen hangt de response tijd af van de aggresiviteit van de overdrive, hier is het bij de 940bf echt fucked, die heeft namelijk overshoot, dat is hetzelfde als ghosting maar dan veroorzaakt door de overdrive en naar mijn mening nog vele male irritanter, het gebeurt namelijk dat als je snel beweegt en dus de pixel van bv donker naar licht moet, er witte strepen ontstaan doordat de overspanning er te lang over staat en dan pas naar de juist waarde gaat, en witte strepen is vele male erger dan strepen van een iets andere kleur vindt ik persoonlijk

khoop da ge het hiermee begrijpt (930bf heeft da probleem namelijk ni)

MrPropre

Legacy Member
Ik heb dit scherm ook, fantastisch. Nog geen enkele problemen mee gekend.
Reeds een 8 tal maanden in bezit van dit prachtig scherm!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan