heb net nog eens de foto's van dpreview bekeken naar ruis (D40 tegenover de 400D) en ik zie daar juist geen verschil in, dus dat punt valt weg (zie anders de links die Diesel poste).
9 area autofocus ipv 3: zowat iedere fotograaf die ik ken gebruikt enkel middenpunt en zal nadien herframen, dus enkel bij sport is dit handig (ik schiet niet zo veel sport, dus ja).
Grip is even goed mogelijk op D40 (alhoewel iets minder elegant dan bvb de D80, toegegeven)
Mirror lock up: goeie statief en timer op 2 secs = geen probleem mee.
Mijn punt was gewoon dat de D40 zeker een even capabel toestel is ivm de 400D en waarbij het dan nog eens beter in de hand ligt en goedkoper is + het komt met een beter kitlens qua scherpte.
Inderdaad, de schroeffocus zit er niet op, maar de 30 f1.4 van sigma kost nu ook de wereld niet he. (en 50mm op een goedkope reflex komt uit op 80mm, wat niet bruikbaar is binnen en ook niet langer de "standaard" maat voor natuurgetrouwe foto's, dus zelfs al zou die 50mm werken op mijn D40 zie ik geen nut om die apart aan te schaffen).
Nu goed, ieder zijn ding niewaar, wou enkel aanhalen dat de D40 momenteel een zeer goeie koop is. Het blijft natuurlijk de fotograaf die de foto moet zien he
