Archief - Q: Digitale Camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreakyLeash

Legacy Member
orez zei:
ja jij vergist u daarin... het zijn niet de "lenzen" die het doen, op ieder toestel zit een lens...

Het zijn de instellingen van uw camera die het doen.

Sluiterstijd / Diafragma (lens afhankelijk) / ISO / EV / WB / AE / Light-metering ...

En op een deftige consumer kan je ook al redelijk veel zelf instellen.

Als jij zegt dat jij eraan wilt beginnen met DEFTIG materiaal... spaar dan wat verder, een D40 is echt het laagste van het laagste, en is soms met moeite "deftig" te noemen... Wil je echt de Nikon toer opgaan, dan is Deftig --> nikon D80 / D200 / D300

Moet niet persé nikon zijn,
Daarom kwam ik hier :-)

Xo0

Legacy Member
orez zei:
ja jij vergist u daarin... het zijn niet de "lenzen" die het doen, op ieder toestel zit een lens...

Het zijn de instellingen van uw camera die het doen.

Sluiterstijd / Diafragma (lens afhankelijk) / ISO / EV / WB / AE / Light-metering ...

En op een deftige consumer kan je ook al redelijk veel zelf instellen.

Als jij zegt dat jij eraan wilt beginnen met DEFTIG materiaal... spaar dan wat verder, een D40 is echt het laagste van het laagste, en is soms met moeite "deftig" te noemen... Wil je echt de Nikon toer opgaan, dan is Deftig --> nikon D80 / D200 / D300


Ik denk dat gij u ook een beke vergist in ne D40 ze.. Die levert prima foto's af.

En naar mijn inziens is het een combinatie van lenzen en instellingen..
Kijk maar naar die goedkope cameraatjes waar ge ook uw iso, diafragma & sluitertijd kunt instellen.. Die trekken ook niet altijd om iets om wille van de lens.

Strawberry

Legacy Member
Bridge die nieuwe Fuji 100fs ofzo (alsinds iets met 100), schijnt pracht ding te zijn.
Reflex.
Ja D40 ofzo. De 18-200 van Nikon is anders wel een zeer deftige lens voor zoveel zoom. Jammer dat er geen motor inzit maar er zullen steeds meer compatibele lenzen komen normaal. Kan je alsinds mooie plaatjes mee schieten. Niet zo snel en sterk enz als bvb een D300. Canon 450D is ook mooi, interessanter als een D80. Canon 40D is prijskwaliteit mss de interessantste reflex.

Zijn allemaal deftig materiaal hoor maar als sportfotografie je ding is koop je idd best geen D40.

fotograaf - lens - body

FreakyLeash

Legacy Member
Strawberry zei:
Bridge die nieuwe Fuji 100fs ofzo (alsinds iets met 100), schijnt pracht ding te zijn.
Reflex.
Ja D40 ofzo. De 18-200 van Nikon is anders wel een zeer deftige lens voor zoveel zoom. Jammer dat er geen motor inzit maar er zullen steeds meer compatibele lenzen komen normaal. Kan je alsinds mooie plaatjes mee schieten. Niet zo snel en sterk enz als bvb een D300. Canon 450D is ook mooi, interessanter als een D80. Canon 40D is prijskwaliteit mss de interessantste reflex.

Zijn allemaal deftig materiaal hoor maar als sportfotografie je ding is koop je idd best geen D40.

Wat bedoel je met sportfotografie?

Strawberry

Legacy Member
vooral bewegende beelden zoals lopende mensen, voetballers enz waarbij fps en het aantal fotos dat in een keer geschoten kan worden een rol speelt.

FreakyLeash

Legacy Member
Het is voor meer stilstaande beelden,
Zoals gebouwen, bomen, planten, mensen, natuur, dieren (want die kunnen ook stilstaan)
Af & Toe is een vogel misschien maar ik ga er geen voetballers of racewagens mee fotograferen :)

orez

Legacy Member
Xo0 zei:
Ik denk dat gij u ook een beke vergist in ne D40 ze.. Die levert prima foto's af.

En naar mijn inziens is het een combinatie van lenzen en instellingen..
Kijk maar naar die goedkope cameraatjes waar ge ook uw iso, diafragma & sluitertijd kunt instellen.. Die trekken ook niet altijd om iets om wille van de lens.

Da weet ik allemaal wel... maar er is dan weer een verschil tussen een goedkoop cameraatje en dit hé ... (met name de sensors etc...)

Maar een D40 zijn lenscompatibiliteit is anders als je later deftiger verder wil gaan als ik mij niet vergis... vooral daarom.

FreakyLeash

Legacy Member
Deftiger wil verder gaan niet persé,
Ik wil een deftige camera met lens erbij zoals de D40 waar ik een tijdje mee toekom,
maar ik weet nog altijd niet welke camera sinds jullie het er niet over eens zijn :)

Mista Molla

Legacy Member
Ewel, koopt dan een D40 18-55 AF-S Kitlens, staat nu in de mediamarkt voor 350€, kan je moeilijk over zagen é , je hebt bridgetoestellen die meer kosten.

En hier heb je wel autofocus.

Is een prima toestel, en zeker voor die prijs kun je het niet laten.

FreakyLeash

Legacy Member
Ok ik heb mijn zinnen gezet op de D40,
Dus dat is een deftig toestel ?

Wil het wel zeker weten want zelfs 350 euro is niet niets hé :)

SlashDotDash

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Ok ik heb mijn zinnen gezet op de D40,
Dus dat is een deftig toestel ?

Wil het wel zeker weten want zelfs 350 euro is niet niets hé :)

Als je er een hobby van wil maken, doorsparen voor een hoger model.
Als je het toestel enkel bij gelegenheden gaat gebruiken zou het moeten voldoen aan je eisen.

FreakyLeash

Legacy Member
ThierryM zei:
Als je er een hobby van wil maken, doorsparen voor een hoger model.
Als je het toestel enkel bij gelegenheden gaat gebruiken zou het moeten voldoen aan je eisen.

Ik heb gehoord dat sommige zelfs hun hogere model zoals D70 ofzoiets omruilen voor een D40 voor het handige gebruik . . .

Skyscraper

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Ik heb gehoord dat sommige zelfs hun hogere model zoals D70 ofzoiets omruilen voor een D40 voor het handige gebruik . . .

Ja als tweede kamer doen sommige dat.. omdat hij zo klein is tov echte grote professionele slrs.
Ik zou nooit een D40 kopen, ben nog maar een halve maand bezig met fotografie ofzo en ik weet nu al wat voor irritante beperkingen daarop zitten.. & ik heb die niet eens. Ik zou echt doorsparen :) Al is het maar voor een EOS 400D (misschien zelf een 350D?), de 450D is niet zo hard nodig voor een beginner vind ik.

SlashDotDash

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Ik heb gehoord dat sommige zelfs hun hogere model zoals D70 ofzoiets omruilen voor een D40 voor het handige gebruik . . .

Hoewel de beeldkwaliteit van een D50/D40 beter is dan die van een D70, zou ik m'n D70 nooit omruilen voor die camera's. Als backup camera, OK...

D40/50/60 => Focus op gebruiksgemak voor beginners.
D70/80/?? => Meer aangepast aan gevorderde gebruikers: extra functiewieltje bijv. zou ik niet meer kunnen missen. Je kunt alles gewoon veel vlotter instellen.

Maargoed, de D40 is zéker geen slechte camera hé!

FreakyLeash

Legacy Member
Hoeveel kost zo'n EOS 400D ?

560 euro ??

is hij dan zoveel beter dan de Nikon D40 ?

Skyscraper

Legacy Member
Ik heb de mijne een half jaar gelden tweedehands gekocht voor 500 euro, met lens & uv filter van b+w & geheugekaart etc.
Nu isdie al ferm gedaald ze in nieuwprijs.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/21659/canon_eos_400d_body.html
489 zonder kitlens.

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/21660/canon_eos_400d___18-55mm_kit.html
549 met.

En ja die is op vele vlakken beter :)
Enigste waarop hij minder zou zijn (van horen zeggen..) is dat hij wat moeilijker in de hand ligt, hier heb'k geen probleem mee omdat ik zelf van een compactje kom..

FreakyLeash

Legacy Member
Kan je dan ook misschien zegen op welke vlakken hij beter is ?
Ik zou de camera kopen in de mediamarkt maar ik weet de prijzen daar niet :)

Skyscraper

Legacy Member
Koop niet in de mediamarkt, ga naar die konijnenberg (: of fotorubens. écht.
Uhm kweetniet, zoekt ge soms zelf wa dingen op?
'k vind nogal irritant om dingen gewoon overteschrijven.. terwijl het gwn volstaat op't i-net.

FreakyLeash

Legacy Member
Ja maar als jij zegt dat die beter is moet je je toch kunnen verantwoorden waarom dat toestel exact beter is dan het andere
Heb je al met nikon D40 gewerkt?
Welk vind je dan persoonlijk beter,
Want zo lijkt het dat je het maar gewoon zegt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan