FreakyLeash
Legacy Member
orez zei:ja jij vergist u daarin... het zijn niet de "lenzen" die het doen, op ieder toestel zit een lens...
Het zijn de instellingen van uw camera die het doen.
Sluiterstijd / Diafragma (lens afhankelijk) / ISO / EV / WB / AE / Light-metering ...
En op een deftige consumer kan je ook al redelijk veel zelf instellen.
Als jij zegt dat jij eraan wilt beginnen met DEFTIG materiaal... spaar dan wat verder, een D40 is echt het laagste van het laagste, en is soms met moeite "deftig" te noemen... Wil je echt de Nikon toer opgaan, dan is Deftig --> nikon D80 / D200 / D300
Moet niet persé nikon zijn,
Daarom kwam ik hier

