Archief - Pc'ken voor de kleinen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
als ik voor de GT ga, dan gaat er nog eens 130€ af, Ik kies gewoon het zwaarste ( te betalen ) model, daar ik in het verleden al klodden gehad heb door mij te laten vangen voor 100€ ... en dit wil ik niet meer hebben.
Njah, anders had ik nog de 7800GTX 512MB aan kunnen raden, die is wél heeel wat sneller. Maar dan is het mss idd geen "te betalen model" nie meer. :)
SLI-bordje ... neen zal niet nodig zijn ( denk niet dat ik direct nog een 7800GTX zal bijkopen :-) ), maar ziet er graaf uit :-), een ander kost 50 € minder ... dus op die 2000 Bfr zal het niet steken
€150 t.o.v. €100 is idd maar €50 verschil, maar op zo'n "lage" prijzen vind ik dat verschil best wel groot. Zeker als je zegt dat je het zelfs niet zal gebruiken.

Over die koeler, daar heb je gelijk in, het oog wilt ook wat.
Over het geheugen nogmaals, ik bedoelde dan ook Corsair ValueSelect, of Kingston, beiden hebben goede reputatie.

Neway, config ziet er voor de rest wel goed uit. Zal zeker lekker game-machientje zijn. ;)

dawN_-

Legacy Member
mijne kleine zou gene krijgen oftewel ne P2 waar em zo van die kelloksspellekes kan op spelen.
en de papa kan em een normaal systeem kopen maar een kleine van 5jaar een high-end pc geve :wtf:

majah ... ieder zijn keuze ;) ;)

Digger

Legacy Member
Njah, anders had ik nog de 7800GTX 512MB aan kunnen raden, die is wél heeel wat sneller. Maar dan is het mss idd geen "te betalen model" nie meer.
Ik had er ook naar gezien .... maar da ding kost bekan zoveel als al de rest tezamen :oink:

en euhhh ... die PC ... niet bang zijn ... papa zal ook wel van da ding profiteren :applause: Als em gaan slapen is :music:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Digger zei:
en euhhh ... die PC ... niet bang zijn ... papa zal ook wel van da ding profiteren :applause: Als em gaan slapen is :music:
Dit leek me wel heel erg duidelijk. :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Painkill02 zei:
AMD werkt op andere snelheden dan Intel daarmee de 2.2 Ghz ;)


Idd en over het algemeen mag je zeggen dat een 3500+ en een intel aan 3500Ghz geclokt +- hetzelfde scoord. Voor games gaat de amd sneller zijn en u meer fps bezorgen, voor dagelijks surfwerkk en snel switchen van browsers en schermen gaat de intel met zijn ht technologie sneller zijn. Ook in unpacken en herpakken van zips etc... zal de ht zen vruchten wel afwerpen maar als de pc enkel diend om te gamen neem dan maar amd, ge zijt er tenslotte goedkoper mee.

desert storm

Legacy Member
n/o hé, maar 5 jaar en dagelijks achter een pc zitten is toch ook niet goed voor uwen 'kleinen' me dunkt :s

edit: en dan nog wel zo'n systeem! als je dat nu voor jezelf zou kopen, kan ik inkomen, maar voor een kind dat pas volgend jaar naar het 1e leerjaar gaat??!!:wtf:

Davion

Legacy Member
Op die config:
- Neem GEEN Zalman 9500-LED in tegenstelling tot andere Zalman's is deze erg luid doordat de fan trilt, ge koopt beter nen CNPS7700-Cu.
- Als ge nu al zeker zijt dat ge geen SLI gaat, neem dan nen ASUS A8N-E, of nen MSI K8N Neo4-FI, die bordjes zijn ZEKER even goed, zien der even goed uit, en zijn goedkoper.
- Ook ik vind een 7800GTX overkill hoor, je kan dik 100€ in u tes steken, en ge moet geen detail terugschroeven zenne, ik speel met nen zwakkere 6800GT CSS ook op Maximaal hoor :)

Hebde HDD, drives etc.. btw nog?

@desert storm: Als dat zijn keuze als vader is hebben wij ons daar niet mee te moeien, stop nu die offtopic posts!

Digger

Legacy Member
OK, bedankt voor de Fan Info.
misschien inderdaad wa dom om SLI te pakken als ik er toch geen gebruik ga van maken ...

HDD's en andere toestanden heb ik nog, juist mobo en CPU en GRAKA zijn wa van ouderdom :-)

derjust eens nun 3DMark03 gedaan :-) 578 Punten lol, en bij de 2de test gaf mijn Graga het op :-) juist nog een bokkerig roos scherm.

stormsman

Legacy Member
Davion zei:
- Ook ik vind een 7800GTX overkill hoor, je kan dik 100€ in u tes steken, en ge moet geen detail terugschroeven zenne, ik speel met nen zwakkere 6800GT CSS ook op Maximaal hoor :)
hier bolt css ook zonder problemen op max, en die andere games zoals quake 4 enzo bollen hier ook mooi met een geforce 6600GT (die 2-3 keer zo zwak is als een 7800GT).

zoontje zal blij zijn met zene kerstmis :p

Spector

Legacy Member
Kdenk dat normaal is zkr dat de papa der ook zijn ding aan eeft...want euhm kben jaloers op "de kleinen" 't manneke is vijf jaar en heeft een bom van een PC :| kzie em al gaan naar nen lanparty :) met zijn vriendjes van de kleuterklas ^^ maar ontopic: echt wel een deftige PC iets om over jaloers te zijn...

Digger

Legacy Member
Vrienden,

Onderstaande is besteld, als alles binnen is zal ik proberen om een screenshot te zetten van de benchmarks :-) maar met wat moet ik juist die benchmarks trekken ? want daar kicken julie toch allemaal op ? niet ?

Case

Aspire X-Cruiser-BL - 420W - Window - Blue :love:

LINK


CPU Cooler

Zalman 9500-CU LED Silent - s478/754/775/939/940 :sleep:

LINK


CPU

AMD Athlon64 X2 - 3800+ - s939 - Boxed :crazy:

LINK


Memory

Corsair 2048Mb DDR400 32Mx64 Twinx Matched Pair :evil:

LINK


VideoCard

Asus EN7800 GTX TOP 2DHTV - 256Mb TvO/2DVI - PCI-E :applause:

LINK


Mainboard

ASUS A8N32-SLI Deluxe- s939 - Firewire/GLan/Sound :D

LINK

binnen een maand of 4 a 6 zal er gebruik gemaakt worden van SLI


SCSI Card

Adaptec SCSI Card 19160 :eek:

LINK

Hier heb ik wel nog een " SCA80F -> HPDB68F, power en SCSI header (U320) " voor moeten halen

HD

1 X Fujitsu 36.4 Gb SCSI 15K U360 ( access time 2.5 ms ) ( OS ) :applause:
1 X Seagate Barracuda 7200.8 - 300 Gb 7200 8Mb SATA ( voor data )



DVD-Writer en andere toestanden heb ik allemaal nog van oudere PC :rofl:

Voila ...

Digger

Legacy Member
Ja is inderdaad een 15000 toeren schijfje :-) 2.5 ms access time lijkt me wel een goei keus, ik had eerst gedacht aan de raptor S-ATA schijf, maar die heeft maar 4.5 ms access time.

en HD-Cooler is ook besteld, kweet niet of ge het weet, maar die schijfjes worden warm.

en de prijs wilde niet weten :-) voor da klein spellement.

voordeel is, dat ze verrrrrry fast is, kvind het dom om een goei PC te kopen, met dan een traag IDE schijfje derin

stormsman

Legacy Member
Ik dacht +/-250€ voor zoon klein schijfje :p
Ale ooit op ge gamesite van telenet heeft dat gestaan, de prijzen van zoon snelle hdd.

Davion

Legacy Member
Op die config:
- CNPS9500LED is niet zo schitterend, vrij luid op High, ge had beter de XNPS7700Cu genomen.
- En dan die SCSI kaart, das al helemaal dom, een Raptor is amper sneller dan een SATA schijf, imo had die SCSI kaart + schijf der niet bij moeten zijn, das een domme aankoop.

Insaniacx

Legacy Member
http://tweakers.net/nieuws/40590 Koop uzelf de nieuwe Raptor aan voor normaal gebruik is die zelfs sneller dan die SCSI. Of Koop 2 raptors en zet ze in RAID beter dan 1 SCSI hoor. (En als dat niet genoeg is koop je toch een Fiberchannel disk zeker, liefst zo'n HP EVA storage met wat disken, is maar 3000-4000$ per disk dachtek, nog eens op de factuur zien :p)

En Davion, amper sneller dan de gewoone SATA's? 88Mb/sec tegen 65Mb/sec voor de maxtor maxline 3 is wel al 1/3 sneller....

Digger

Legacy Member
Cooler kan ik nog omruilen , das geen probleem.

SCSI is geen domme koop als je alles krijgt van een collega, die dit ooit aangekocht heeft en nooit gebruikt heeft :-)

We hebben hier op het werk 2 EVA's draaien , en da is niet echt iets voor thuis, lol ...

enfin .... is het voor de rest goed de PC ?

alez veel kan ik niet meer veranderen want het is allemaal besteld.

Davion

Legacy Member
Voor de rest ziet het er goed uit ja.
en @Insaniacx: Maar ge MERKT het amper, en check de prijs ook eens :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan