Archief - Pc'ken voor de kleinen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
magnusjb1 zei:
Hij heeft (volgens zijn eerste config) 1250€ te besteden.
Dan dacht ik meer aan dit: (kan ie nog ff voort):
omschrijving aantal per stuk totaal

ANTEC SONATA II 450W BLACK 1 € 119,20 119,20

ASUS A8N-E 1 € 93,20 93,20

KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM 2 € 136,00 272,00

MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT 1 € 388,95 388,95

AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR 1 € 349,90 349,90

Totaalbedrag € 1223,25


Aan zo'n PC zou ik ook denken.


Maar mijne kleinen later zal het moeten met een Geforce FX ze!

RealFlub

Legacy Member
idd, is prachtig, krachtige pc voor hem, en 'Merry Christmas' ;)

mijne kleine zal deze generatie nie kennen ;) ben nog maar 16 :p

varioke

Legacy Member
btw, als hij alleen maar cs speelt, komt een pc van ong 600€ ruim toe, en koop dan achter een paar jaar als hij wat ouder is een deftige pc, heeft hij veel meer aan... btw vergeet niet, een opvoeding van een kind begint als hij uit de pampers komt, en niet waneer hij op café gaat. Niet dat je dat vergeet!

Ovidius

Legacy Member
voor voornamelijk cs te spelen heb je zo geen killer nodig hoor.

magnusjb1

Legacy Member
nee, maar als hij dat wel wil doen, moet ie dat doen.
met het systeem dat ik aanrade kan je nog wel een tijdje voort, voo het geval hij andere spellen wil gaan spelen.
Wat speelt ie eigenlijk, cs of cs source?
voor source heb je wel een deftige pc nodig

Digger

Legacy Member
miljaarde :-)

ik ga hier alles eens afprinten en naast elkaar leggen, want dit word moeilijker met de dag.

En het is Counterstrike Source, maar ook Quake en need 4 speed en serious sam ... allez ... em speelt er nog zenne, maar ken al de benamingen niet.

Ff alle configs van hierboven bekijken

Ovidius

Legacy Member
Digger zei:
miljaarde :-)

ik ga hier alles eens afprinten en naast elkaar leggen, want dit word moeilijker met de dag.

En het is Counterstrike Source, maar ook Quake en need 4 speed en serious sam ... allez ... em speelt er nog zenne, maar ken al de benamingen niet.

Ff alle configs van hierboven bekijken


Doe gerust :unsure: en pak er maar de mooiste rig uit. :woohoo:

Ironpole

Legacy Member
Digger zei:
miljaarde :-)

ik ga hier alles eens afprinten en naast elkaar leggen, want dit word moeilijker met de dag.

En het is Counterstrike Source, maar ook Quake en need 4 speed en serious sam ... allez ... em speelt er nog zenne, maar ken al de benamingen niet.

Ff alle configs van hierboven bekijken

Quake: 17+
Counterstrike Source: 17+
Serious Sam: 17+
Need For Speed: 13+


Nu weet ik waarom mensen zeggen dat kinderen gewelddadiger worden van games.
Ge doet maar hé, maar ik hoop toch dat ge dit al wist...

potloodslijper

Legacy Member
Asus DVD 16/48 Retail 1 € 23
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 € 99
Creative SB Audigy2 ZS 1 € 64.95
Assemblage + uittesten vh systeem 1 € 62
Coolermaster Case Fan 120x120 Ultra Silent 1 € 11
Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit 1 € 209
Western Digital 160Gb 7200rpm Sata II 1 € 85.27
AMD Athlon64 3700+ 64bit Boxed Sckt939 1 € 249
Asus A8N5X Nforce4 SATA/Raid/Glan/2x PCIe 1 € 89.71
Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV 1 € 348.98

Totaal : € 1241.91

Voila, super PC, have fun with it!
Bij Forcom

magnusjb1

Legacy Member
als hij source speelt raad ik mijn config sterk aan.
Die van Davion is ook heel goed, maar met de mijne kan hij nog ff voort, en hoe je dus 1 keer maar een hoop geld uit te geven, ipv. 2 keer wat minder

T€RM!N4T0R

Legacy Member
potloodslijper zei:
Asus DVD 16/48 Retail 1 € 23
Asus laat je best voor wat het is. Slechte optische drives. Hun mobo's zijn echter wel goed.

Ironpole zei:
Quake: 17+
Counterstrike Source: 17+
Serious Sam: 17+
Need For Speed: 13+


Nu weet ik waarom mensen zeggen dat kinderen gewelddadiger worden van games.
Ge doet maar hé, maar ik hoop toch dat ge dit al wist...
De fout ligt hem imo niet aan de games maar bij de mogelijkheid tot het kunnen relativeren van wat echt is en van wat virtueel is.
Maar dit is eerder iets voor het discussie-forum dus veel over uitwijden gaan we hier niet doen.

magnusjb1 zei:
als hij source speelt raad ik mijn config sterk aan.
Die van Davion is ook heel goed, maar met de mijne kan hij nog ff voort, en hoe je dus 1 keer maar een hoop geld uit te geven, ipv. 2 keer wat minder
Er staan hier nu verschillende systemen, varierend in prijs van ongeveer 800 tot 1300 EUR. Digger zal moeten zien hoeveel hij wilt uitgeven aan een PC. Met elke setup die hier staat moet CS:S en andere vlot kunnen gespeeld worden.

Firefoxbt

Legacy Member
nTFs zei:
No offence aan de TS maar waarom zo'n duur materiaal kopen vooor iemand van 5 jaar ?
Hij zal heus het verschil niet merken tussen ne 6600 GT of ne 7800 GTX of welk onderdeel dan ook.


natuurlijk niet, iemand van 5 jaar kan niet eens lezen hoe moet je dan weten of je goed speelt of niet?

kvind het sterk verdacht maargoed :D

idd, geef hem een 6600gt, 1gb, normaal mobo en +-cpu en das meer dan genoeg voor iemand die met moeite het woord computer kan uitspreken :unsure:

Digger

Legacy Member
euhhh ... Ik speel al Half-Life van in het begin ... toen hadden de meeste hier nog geen PC ... dus ik weet wel zeker of em goed speelt of niet.

enfin ... maar hier gaat de topic niet over !!!!

Denk dat ik dus zal gaan voor de AMD 3800+ X2 Dual Core ... ziet er inderdaad goed uit, alsook blijft de Asus 7800GTX TOP, en 2 gig is zeker niet overdreven deze dagen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd, laat al die zever achterwege of dit mondt hier uit in een flame-topic.
Ik zou m'n eigen kind later op 5jarige leeftijd nu ook wel nie hele dagen laten gamen maar ik ga me niet mengen in een ander z'n huishouden.

Nuja.. geraak je er een beetje uit met je keuze voor config? ;)

magnusjb1

Legacy Member
gtx is miss. een beetje overkill, en het verschil tussen 1 gig en 2 gig ga je niet heel erg merken.
Maar je moet zelf maar uitvogelen wat je precies gaat kopen

Digger

Legacy Member
Case

Aspire X-Cruiser-BL - 420W - Window - Blue

Dit is de persoonlijke keuze van het zoontje ... Blauw, blauw blauw :-)

LINK

CPU

AMD Athlon64 X2 - 3800+ - s939 - Boxed

CPU-Cooler

Zalman 9500-CU LED Silent - s478/754/775/939/940

LINK

Mainboard

ASUS A8N-SLI Premium s939 - Firewire/GLan/Sound

LINK

Memory

Corsair 2048Mb DDR400 32Mx64 Twinx Matched Pair

LINK

VideoKaart

Asus EN7800 GTX TOP 2DHTV - 256Mb TvO/2DVI - PCI-E

LINK

Voila ....

denk dat dit het zal worden ...

Als ik alle stukken heb, zal ik er fotos van pakken en een tutorial maken :-) qwestie van wat nuttig te zijn.

magnusjb1

Legacy Member
ziet er netjes uit, bestellen maar
(wat kost het eigenlijk totaal)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Oké, zoals gezegd is de GTX z'n geld niet waard in vergelijking met een GT maar kom...
Geheugen ziet er goed uit hoewel echt value-geheugen weer iets goedkoper zou uitkomen.
Een SLI-bordje? Gaje dat dan in de toekomst echt nodig hebben denk je?
De CPU-cooler is overbodig, de x2 3800+ komt boxed (dus incl. koeler die al heel erg goed zijn)
Ik hoop dat je die case dan ergens zal vinden...

*edit* over die tutorial, mooi initiatief maar denk dat het voor de meesten wel overbodig is omdat ze wel weten hoe en wat. ;) Er zijn er trouwens ook genoeg op i'net te vinden.

Digger

Legacy Member
als ik voor de GT ga, dan gaat er nog eens 130€ af, Ik kies gewoon het zwaarste ( te betalen ) model, daar ik in het verleden al klodden gehad heb door mij te laten vangen voor 100€ ... en dit wil ik niet meer hebben.

Case weet ik te vinden in Gent

SLI-bordje ... neen zal niet nodig zijn ( denk niet dat ik direct nog een 7800GTX zal bijkopen :-) ), maar ziet er graaf uit :-), een ander kost 50 € minder ... dus op die 2000 Bfr zal het niet steken

Cooler is inderdaad misschien overkill, maar de case heeft een plexi, en het oog wil ook wat, alsook wil ik iets dat stil is ... geen gezoem meer ...

het geheugen ... in prijs maakt dat niet erg veel uit, zijn maar een paar euro's, en Corsair heeft een goeie reputatie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan