Archief - PC'ke besluit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
sheep zei:
je mobo heeft dual bios
je moet al heel slecht bezig zijn om iets fout te doen ;) hij reset zich automatisch bij grote fouten

download de F8, zet die op een diskette
en herstart dan je pc


Hmm, alsi k hem laat doen komt er gewoon op "verwijder diskette" dus beter gezegd, kan ni op starte me diskette erin, mor klopt ni echt, da zou toch moete boote van die diskette?

Moetek int begin op f8/del ofz duwe?

SMa

Legacy Member
dat bestandj dat je gedownload hebt is wrs een .exe
dubbelklik dat, en extract het naar je diskette

dan zou het moeten gaan
vergeet ook niet als 'first boot device' je diskette station in te stellen

(en proficiat met je vlammetje voor je thread :p)

enZiiime

Legacy Member
:$ nja sorry dak zo zaag :p

en ja heb het extract :) heb nu 3 bestanden op diskette staan

autoexec
flash893
k8npsli.f8

anyway ff zien als het als boot device opstaat

enZiiime

Legacy Member
nja staat op boot device, alles sta zoals het zou moeten zijn voor het te runnen van de floppy, maarja ga ni :s

Andere mogelijkheid?

nja kzalt maar zo late, tblijft op 70° dus sensor is maar kapot :p

enZiiime

Legacy Member
indeed da ebbek tejuist zien zitte :D

(Koelt da rap af? aangezien ik hier erge stroom heb als ik tejusit vijs wou aanraken :D

(geen teer op de lijn hier :D)

Dus ask ff stekker uittrek, 2 vijze losdraai, en voel, zou ik da nog moete kunne voele?

SMa

Legacy Member
voel gewoon aan de heatsink (dat gouden ding) wanneer de pc een half uurtje aanligt :)
je hoeft dat niet af te vijzen

EternalSilence

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
indeed da ebbek tejuist zien zitte :D

(Koelt da rap af? aangezien ik hier erge stroom heb als ik tejusit vijs wou aanraken :D

(geen teer op de lijn hier :D)

Dus ask ff stekker uittrek, 2 vijze losdraai, en voel, zou ik da nog moete kunne voele?

en hopen da ge nie statisch zijt geladen, of ge blaast er u ic'tjes door :p
als je die kaart vastpakt
of da is toch wat onze leerkracht van procescontrole altijd vertel
altijd eerst ontladen en dan u materiaal vastpakken (gewoon eens een ijzeren paal vast pakken die aan de grond hangt)

enZiiime

Legacy Member
ehm, pc starte nog op dus ja :p

heb da van dawn aangeraakt, en das wel FUCKING hot

en vijzen ik bedoel wel de plaat van pc eraf vijzen :D

en da dink da goudkleurig dink, da voelde echt warm aan :s (HEET)

7800GT zit er ook juist voor tbh kanni gezond zijn, zoiet warm, en dan juist de grafische kaart ervoor

Kzal is probere fotos te neme

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kon je je vinger er langer dan 2secs ophouden? Of zou je je verbrand hebben? Dat zou niet mogen zijn...

enZiiime

Legacy Member
Moeilijk te zegge :/

volges mij heb ik me nu al verbrand :p

Moest het echt zo zijn, wat zou ik eraan kunnen doen?

(mag ik da goud ding aanraken wnr hij opstaat?)

Edit: gedaan, en ja na 3 seconden moet ik toch loslaten, begint te branden :p

Wat kan ik eraan doen?

kan niet gezond zijn aangezien grafische kaart er o.a. voorzit...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Terugdragen zou ik doen
ofwel andere cooler erop zetten, ne ZM-NB47J van zalman fzo..

enZiiime

Legacy Member
Nja, kzal is belle naar winkel, wa zouk beste zegge, da chipset (aka da goudkleurig dingeske, 70°C is... of alle ja, ken er nix van dus wa zou ik moete zegge?

En als ik het zeg, wat kunnen ze eraan doen?

SMa

Legacy Member
een Zalman blokje zal daar wrs niet oppassen, tziet er een anders model tussen

wat er zeker zou oppassen is een Coolermaster Blue Ice II, maar dan zal die wrs in de weg zitten voor je graka...

richt er anders eens een fan op, en kijk of je temp daalt
bereikt hij die temperatuur bij stress? of gewoon idle?
een nforce 4 chipset die zo warm wordt... dat had ik toch nog nooit gehoord

wat je kunt doen:
bellen, en zeggen dat je chipset 70° warm wordt, en dat je het nog geen 3s kan aanraken
en zeg dat je dit niet normaal vindt, kijk wat ze voorstellen
en vraag anders een ander mobo (hetzelfde nieuw, of een ander model)

enZiiime

Legacy Member
Is bij idle heb nog nix installed van games ofz

En sja voelen heb ik ni veel aan, morja eerst speedfan die 70°C aangaf, en nu als ik eraan kom voelt hij heet aan :s

Arg heb ook is 2 urekes ne nieuwe pc

Als ik naar winkel bel, wa zou ik dan zeggen?


Fan eropztte ipv zo'n passieve koeling zal hoogstwaarschijnlijk ni gaan eh, aangezien graka er zo goe als voorzit :s

enZiiime

Legacy Member
Meh iemand die ff raad ken geve, dan kank belle naar winkel en reparere ze het wss vandaag nog

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, sheep heeft gelijk, andere cooler ervoor zal erg moeilijk worden. Dat PCI-E slot zit echt wel ongelukkig imo. :s
En ie heeft trouwes al gezegd wat je zou moetn vertellen. -> post 116
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan