Archief - PC voor max 400EUR

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Geile Beer

Legacy Member
Stel aub een pc smaen voor maximum 400EUR. Dit omdat ik blablabla...
Mijn gedacht:

Case-Master CPV-60 Blue 350W ATX 35€
AMD Sempron 64 3000+ S754 Boxed 98€
ASRock K8 Upgrade-VM800 S754 Via K8M800 AGP DDR ATX 58€
Asus nVidia GeForce N6200 AGP 128Mb TV Out & DVI 65€
ELIXIR 512MB DDR PC 3200 €50
Maxtor 6Y080LDVD NEC DV5800 16/48x IDE Bulk WIT 23.5€
Maxtor 80 Gb (7200/133) 62€
Floppy 8€


____________________
399.5€


Dus probeer het maximum uit die 400EUR te halen. GEEN 2dehands!!! Liefst winkels in omgeving van Leuven (loveno, Aldatho, Tones...). Scherm en OS hoeft niet. 1 DVD is genoeg. En het budget mag 100% niet overschreden worden, dus 400EUR aller max is 405EUR.

THX

PS: Kan iemand checken of da mijn idee wel marcheert, normaal wel.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Zal wel marcheren.
Enkel mobo zou ik mss kijken voor een betrouwbaarder merk. ASRock heeft paar goeie mobo's maar die staat imo niet in de lijst.
Kzou voor een msi of asus gaan.
Qua DVD, wit met een blauwe case? Kzou toch trachten te kleuren op z'n minst ongeveer gelijk te houden, blauw zal wel niet te vinden zijn maar dan zou ik voor zwart kiezen.

Geile Beer

Legacy Member
Zo blauw is dat ding toch niet? :p Waar de DVD komt is et trouwerns wit... :D

Ik weet dat Asrock de Aldimerk is, maar ik moet me aan budget houden. Dus daarom moeten jullie me helpen met een betere te zoeken...

FlameDB

Legacy Member
ASrock is nog deftig qua mobo's hoor.. Gewoon geen speciale functies ofzo.. .Maar over 't algemeen gaat da redelijk lang en goed mee...

Bluekes

Legacy Member
Asrock aldimerk?????


Al een reviews gelezen van de 939dual agp & pci-e... (zijn lovend voor die prijs)
Heb dat zelf gekocht, en draait 100% stabiel.

Mijn beste mobo tot nu toe (prijs/kwaliteit)

Geile Beer

Legacy Member
Haha, mja, maar toch vind ik het een van de mindere Mobo merken (sjeez, net een kledingswinkel). Ik weet niet waarom, gewoon ooit mening gevormd en kan er niet meer vanaf komen. Alhoewel me het geen reet uitmaakt welke functies die mobo heeft enz...

En guys, is dit echt het maximum van 400EUR ???

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Bluekes zei:
939dual agp & pci-e
Daar heb ik geen slecht woord over..

En guys, is dit echt het maximum van 400EUR ???
Ik denk het wel.

Tenzij:
Gigabyte K8NS socket 754

€64.00 (die prijs komt van jaha.be) (zou gigabyte meer vertrouwen dan asrock tbh)

*edit* ahja, heb case es opgezocht in google, is idd wit. :p

SMa

Legacy Member
Geile Beer zei:
Ik weet dat Asrock de Aldimerk is, maar ik moet me aan budget houden. Dus daarom moeten jullie me helpen met een betere te zoeken...
Aldi gebruikt MSI :)


als je niet van plan bent te gamen neem je mss beter een mobo men onboard graka
zoals bvb: MSI K8NGM-V voor €70

Geile Beer

Legacy Member
Kan ik niet, alles moet in balans blijven. Ik weet namelijk niet wat met deze pc zal gebeuren.

Aldi gebruikte toch Asus?

SMa

Legacy Member
neen, MSI:)
en hoe bedoel je? je weet niet wat er met die pc zal gebeuren...
je zal al niet veel moeten gamen met een Sempron + GF6200
imo beter een onboard, om dan later een 6600GT te kopen

Geile Beer

Legacy Member
Aanvaard het gewoon, ik weet niet voor welke doeleinden deze gebruikt zal worden. Dus het moet gewoon kunnen bollen, en oudere spellen kunnen trekken. Meer info kan ik niet geven. Het kan ook zijn dat hij specifiek voor office gebruikt zal worden mss voro cs, mss voor muziek... I don't know...

Speciall

Legacy Member
Geile Beer zei:
Zo blauw is dat ding toch niet? :p Waar de DVD komt is et trouwerns wit... :D

Ik weet dat Asrock de Aldimerk is, maar ik moet me aan budget houden. Dus daarom moeten jullie me helpen met een betere te zoeken...
wa wilt ge juist met uw PCke doen? dat is toch belangrijk om te weten voor ene samen te stellen

Ik had eventueel dit in gedachten
MSI K8T Neo 55
A-Open QF50 300W 50
Sempron 2600 70
HDD Hitachi 80SATA 60
DVD 24
Gfroce 6200 60
512 DDR 45
floppy 7
interne kaartlezer 18

= 389€
Mss van de 10 overige € een Sempron 2800+ kopen of een iets grotere HD ...

Geile Beer

Legacy Member
Kijk ten eerste de PC is niet voor mij bedoeld. En er kan, nogmaals, vanalles mee gebeure. Alhoewel hij zowiso niet bedoeld is voor zware games enz... Ik heb iets nieuw samengesteld:


Case-Master CPV-60 Blue 350W ATX 35€
AMD Sempron 64 3000+ S754 Boxed 98€
MSI K8T NEO-v 55€
ASUS A9550 TD Radeon 9550 128Mb DDR, TV-out, DVI 55€
ELIXIR 512MB DDR PC 3200 50€
DVD-Rom 16/48 Lite-on Black/White 20€
Exelstore HD 80gb 8mb SATA 57€
Floppy 8€

________________________
378€


Qua prijs vind ik deze interessanter. En dat sommige merken minder zijn, kan me geer ruk schelen. Als jullie een PC onder de 400€ moesten kopen, deze of de originele???

Bluekes

Legacy Member
de originele...

de 6200 zal nog iets beter presteren dan de 9550...

Benchmarkt eens opzoeken?

Speciall

Legacy Member
Bluekes zei:
de originele...

de 6200 zal nog iets beter presteren dan de 9550...

Benchmarkt eens opzoeken?

'k heb hier vandaag sock ingedaan van een paar ASUS kaartjes N6200 128MB en op de doos staat een grafiekske van een 3Dmark 05 test:
N6200: 1213 points
5700LE: 391 points

De 6200 kaart is in elk geval moderner dan de 9550.
Als het niet bedoeld is voor games zou ik toch voor een moederbordje gaan met onboard video zoals eentje met de de Gforce6100, dan spaarde gemakkelijk 40€ uit.
Op kast en voeding zou ik niet besparen, daarom: een Aopen, dat heeft wat dikker staal, standaard 120mm fan en zeer stil voor z'n prijs.

Van de 9550 heb je wel 2 uitvoeringen, de gewone en de gamer edition, de 2 de is volgens wat op de doos staat 35% sneller en ik dacht een 10€ duurder.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Speciall zei:
'k heb hier vandaag sock ingedaan van een paar ASUS kaartjes N6200 128MB en op de doos staat een grafiekske van een 3Dmark 05 test:
N6200: 1213 points
5700LE: 391 points
Mijn 9550GE
Engine -> 400MHz
Memory -> 260MHz

3DMark 2001: 10611
3DMark 2003: 3473
3DMark 2005: 1411

Nu oc'ed tot 430/265, nog niet gebenched...

hystrix

Legacy Member
Hofline Case 350Watt Black Front USB
313B €32.23 €32.23
MSI K8T NEO V
K8T_NEO_V €45.86 €45.86
AMD 2800+ 64-BIT Sempron S754 Boxed
SEM642800 €61.98 €61.98
MSI NX6600-VTD128 Geforce AGP
NX6600-VTD128 €117.35 €117.35
Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5
41401 €39.66 €39.66
NEC 3550 White OEM DVD-RW
NEC3550WS €33.47 €33.47
Subtotaal: €330.55
BTW: €69.42

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal: €399.97
Systeem is van hofline, ik weet het er zit geen hd bij, maar pc zal VEEL beter presteren, je kan altijd graka vervagen door goedkopere

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
en wat kun je doen met een pc zonder harde schijf? :)
In je BIOS wat prutsen enzo. :p
Fun zu, zo hele dagen je daarmee bezig houden. ;)


Ma ik denk dat ie bedoelt van oude HD te hergebruiken dan. Het is een optie als een ander, de maat van de TS beslist maar wat ie doet. Er zijn hier imo al meer dan genoeg keuzes die stuk voor stuk goed zijn gegeven.

Geile Beer

Legacy Member
Case-Master CPV-60 Blue 350W ATX 35€
AMD Sempron 64 3000+ S754 Boxed 98€
MSI K8T NEO-v 55€
Asus nVidia GeForce N6200 AGP 128Mb TV Out & DVI 65€
ELIXIR 512MB DDR PC 3200 50€
DVD-Rom 16/48 Lite-on Black/White 20€
Exelstore HD 80gb 8mb SATA 57€
Floppy 8€

________________________
388€


Dees wordt et denk ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan