Archief - PC voor in een café

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
the_fox zei:
Waar is da café ergens? Dan kan ik direct sabam bellen want ik zie al waar tees naartoe gaat :p

Een gigantische cd collectie hebben om deze op de pc te zetten? Klopt inderdaad.
Dat is ook de reden dat hij geen pc wil huren, dan zijt ge aan het betalen voor heel veel muziek die ge niet eens wilt draaien.

Het word trouwens een rock & metal café, dus ik gok niet dat ge veel bedrijven hebt die dat type muziek verhuren.

azertyalex zei:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225954]=1&product[319838]=1&product[394013]=1
met 2T voor muziek, heb je r heel veel
is goe?
verbeter wast fout is hé.
kan zijn dat het allemaal fout is, je moe maar zeggen
edit: met of zonder windows

Ziet mij trouwens goed uit, maar ben ik volledig blind of zit daar geen grafische kaart bij :p?

B - MAXX

Legacy Member
Skoran zei:
Ziet mij trouwens goed uit, maar ben ik volledig blind of zit daar geen grafische kaart bij :p?

die zit in die i3..

de technologie van tegenwoordig !

Sondey10mg

Legacy Member
Mss een snellere harde schijf nemen als je er geen SSD in steekt? Ecoschijf voor boot lijkt mij niet zo slim

mdgf

Legacy Member
Een 5400rpm schijf is inderdaad niet geschikt als bootschijf!
Das DE grootst mogelijke bottleneck (veel meer dan een tragere cpu of minder geheugen ed).
Steek daar nog een Spinpoint f3 voor, ofwel (nog beter) een ssd.

Mobo: ASRock H61iCafe @ Azerty

Anders heb je noch S-ATA III, noch usb 3.0.

gunnie

Legacy Member
the_fox zei:
Euh, er is een groot verschil tussen sabam betalen voor het afspelen van muziek in het openbaar, en auteursrechten betalen bij de aankoop van de liedjes...
Ge moet ook sabam betalen als ge gewoon de radio opzet in een café.

En waar zeg ik het tegendeel?

Tis niet dat ge een aparte pc hebt dat ge geen sabam betaald, die speciale muziek pc's werken met een soort abonnement voor een hele library van muziek. Wilt ge het zelf doen zal het wss goedkoper kunnen.

Ik zie dus niet in hoe ge mijn reply zo kunt interpreteren, enige verschil is dat ge geen abonnement betaald maar sabam blijft gelijk bij de 2 systemen..

azertyalex

Legacy Member
mdgf zei:
Een 5400rpm schijf is inderdaad niet geschikt als bootschijf!
Das DE grootst mogelijke bottleneck (veel meer dan een tragere cpu of minder geheugen ed).
Steek daar nog een Spinpoint f3 voor, ofwel (nog beter) een ssd.

er is geen 2TB die 7200 rpm is...
anders moet ge 2 keer 1TB nemen

mdgf

Legacy Member
Je moet ook geen 2TB 7200rpm nemen (die zijn er wel, ze kosten gewoon >100€). je neemt een 500GB/1TB 7200rpm hdd voor uw programma's en dan pas steek je 5400rpm schijven voor data/backup/muziek/films/...

azertyalex

Legacy Member
Azerty
dan kan je dit met 2TB
of zoals mdgf zegt
Azerty

zelfde prijs maar de ene heeft 2TB 5200rpm + 500GB 7200rpm
de andre heeft een 2TB 7200rmp

phate_13

Legacy Member
Ik zou je ook sowieso aanraden 2 verschillende harde schijven te nemen. Het is sowieso al een voordeel je OS op een aparte harde schijf te zetten.

Objector

Legacy Member
Is het met die lage eisen al niet interessanter en voordeliger om een tweedehandse pc te kopen? Je ziet vaak iets oudere game systemen hier verkocht worden voor 200 à 300 euro, maar die zijn nog meer dan sterk genoeg om muziek af te spelen, een boekhoudprogramma te draaien en om wat informatie naar een tweede beeldscherm te sturen...

Dan kan je er zelf nog altijd extra harde schijven in steken.

phate_13

Legacy Member
Voor thuisgebruik zou ik dat ook aanraden. Maar je hebt natuurlijk wat minder kans op problemen met nieuwe apparatuur. En aangezien je voor zo'n doeleinden dat normaal toch excl. btw kunt aanschaffen volgens mij lijkt me dat interessanter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan