Archief - PC voor in een café

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
Een kameraad van mij heeft een pc nodig voor in een café.
Waar moet hij voor dienen:

- Muziek spelen ;), dus een degelijke geluidskaart
- Internet
- Er zou ook een boekhoudprogramma op moeten komen.
- Hij wil er 2 schermen aan koppelen maar het moet samen de hele desktop tonen. Het doel is op het linkse scherm de last.fm applicatie tonen zodat de klanten kunnen zien welke muziek aan het spelen is terwijl hij op het rechtse scherm eventueel op internet kan.

Kan iemand iets samenstellen?

Musk

Legacy Member
Ik denk dat ge voor dergelijke toepassingen bedrijven hebt die speciale muziekcomputers verhuren aan de horeca.

nTFs

Legacy Member
Degelijke geluidskaart...ik denk dat klanten in een café niet echt het verschil gaan horen qua onboard audio of een aparte geluidskaart.

Skoran

Legacy Member
Musk zei:
Ik denk dat ge voor dergelijke toepassingen bedrijven hebt die speciale muziekcomputers verhuren aan de horeca.

Dat wil hij absoluut niet :p.

Bump :p.
Kan iemand mij ff systeempke in elkaar steken? Bij power4pc ofzo.

azertyalex

Legacy Member
dat kan natuurlijk want wij weten de maximum prijs.................
:p

meino

Legacy Member
Boekhoudingsprogramma + alle muziek... Als die pc niet afgeschermd staat van alles dat nog maar een beetje vloeibaar is of een zekere "zatte nest"-factor heeft, zie ik hier een kleine mogelijke boekhoudkundige ramp.

Skoran

Legacy Member
Die pc gaat op een veilige plaats staan hoor ;). Wie zet de pc van een café nu onder zijn toog ofzo :p.
En lol ik vraag gewoon om een goedkope pc in elkaar te steken voor wat muziek en internet, geen cursus "hoe maak ik iets waterdicht" :D.
Geen idee wat de prijs van een standaard pc is atm, daarmee dat ik geen maximumprijs vermeld.

FEW

Legacy Member
De goedkoopste PC dat je kan vinden zal al volstaan. Gewoon zorgen voor een behuizing die wat kan hebben en goede koeling.

azertyalex

Legacy Member
FEW zei:
De goedkoopste PC dat je kan vinden zal al volstaan. Gewoon zorgen voor een behuizing die wat kan hebben en goede koeling.

hij staat niet int cafe hé
alhoewel ik dan niet snap hoe hij zijn scherm gaat tonen aan zijn klanten

Skoran

Legacy Member
Het plan is ergens in een hoek de pc te zetten met een scherm waarop winamp en eventueel internet open staat.
Dan gaat er een tv worden opgehangen die aan dezelfde pc word gekoppeld met daarop de last.fm applicatie open (wat is trouwens simpelste manier om dit te doen?)

Moet er een tekeningske bij :p?

azertyalex

Legacy Member
lange kabel gaat ge nodig hebben, anders moet ge in een hoekdke kruipen om scherm te zien.
of een groot scherm

the_fox

Legacy Member
Skoran zei:
Musk zei:
Ik denk dat ge voor dergelijke toepassingen bedrijven hebt die speciale muziekcomputers verhuren aan de horeca.
Dat wil hij absoluut niet :p.
Skoran zei:
Het plan is ergens in een hoek de pc te zetten met een scherm waarop winamp en eventueel internet open staat.

Waar is da café ergens? Dan kan ik direct sabam bellen want ik zie al waar tees naartoe gaat :p

gunnie

Legacy Member
Tis niet dat ge een aparte pc hebt dat ge geen sabam betaald, die speciale muziek pc's werken met een soort abonnement voor een hele library van muziek. Wilt ge het zelf doen zal het wss goedkoper kunnen. ;)

the_fox

Legacy Member
gunnie zei:
Tis niet dat ge een aparte pc hebt dat ge geen sabam betaald, die speciale muziek pc's werken met een soort abonnement voor een hele library van muziek. Wilt ge het zelf doen zal het wss goedkoper kunnen. ;)

Euh, er is een groot verschil tussen sabam betalen voor het afspelen van muziek in het openbaar, en auteursrechten betalen bij de aankoop van de liedjes...
Ge moet ook sabam betalen als ge gewoon de radio opzet in een café.

azertyalex

Legacy Member
Jawel!
Ooit eens naar basta gekeken?
Als ge een nummerke draait van enen die nie bestaat dan moetnge
Zelf sabam betalen, bijv van fritex of whirpool, .....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan