Archief - Pc voor 1600 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Naughty dog

Legacy Member
Een maat wil ne pc van 1600 euro. Hij wordt hoofdzakelijk gebruikt om te gamen, de dingen die hij _niet_ nodig heeft zijn: scherm, keyboard en muis.

Greetz :)

Case moet er ook bij btw :)

Jense777

Legacy Member
- AMD 4400+ X2
- 2x 1GB Corsair/Kingston/... ValueRam
- 7900GT 256MB
- MSI K8N NEO4-fi
- Nec ND4571
- Nec DV5800
- Antec P-180
- Enermax Liberty 535W
- Maxtor 200 GB
- Zalman CNPS 9500 AlcuLed

Yank

Legacy Member
AMD AM2 X2 4000+ (eventueel 4400+)
2GB DDR2 PC6400
AM2 moederbordje
7900GTX of X1900XTX
case naar keuze
voeding (indien niet bij case) van 450W (of meer) van deftig merk (Tagan, antec, seasonic, ocz,...)
SATA HD naar keuze (mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Seagate voor stilte en 5j garantie, maar merk doet er niet zoveel toe)
DVD-writer: BenQ DW1650 (of 1655 als hij lightscribe wilt) of NEC4570 (of 4571 met labelflash)

TekkaBlade

Legacy Member
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket AM2 € 472,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 86,00
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00
MSI K9N Platinum € 122,00
2*Apacer 1Gb DDR2 PC4300 CL4.0 € 188,00
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 46,00
Thermaltake Soprano zilver met window zonder voeding € 80,00
Totaal: € 1.293,00

with money to spare!

vinnieman

Legacy Member
ANTEC Sonata II 450W Blackµ
ASUS M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 4400+ 64bit X2 Dual-Core Processor AM2
CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) XMS5400 HSP
ASUS EN7900GTX/2DHT PCI-EXPRESS Geforce 7900GTX 512Mb DDR3
WESTERN DIGITAL 200GB 8MB SATA II (7200/300) WD2000JS
DVD speler
=1650 Euro @Tones
zonder OS
Deze pc is voor gaming, kan wat te krachtig zijn voor je maat.
Hangt ervan af wat hij er mee wilt

Ironpole

Legacy Member
Ik denk ook wel dat hij een geluidsinstallatie zal nodig hebben.

Davion

Legacy Member
TekkaBlade zei:
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket AM2 € 472,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 86,00
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00
MSI K9N Platinum € 122,00
2*Apacer 1Gb DDR2 PC4300 CL4.0 € 188,00
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 46,00
Thermaltake Soprano zilver met window zonder voeding € 80,00
Totaal: € 1.293,00

with money to spare!

Dat met een geluidsinstallatie lijkt mij zeer goed.

Yank

Legacy Member
TekkaBlade zei:
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket AM2 € 472,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 86,00
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00
MSI K9N Platinum € 122,00
2*Apacer 1Gb DDR2 PC4300 CL4.0 € 188,00
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 46,00
Thermaltake Soprano zilver met window zonder voeding € 80,00
Totaal: € 1.293,00

with money to spare!
'k Zou eerder een X2 4000+ nemen met een 7900GTX.
En ram vervangen door Gskill PC5400 (beetje goedkoper) of PC6400 (beetje duurder).

PineMangoes

Legacy Member
Tekkablade's config met een X1900XT ipv die 7900 GT will blow you away....

En neem, als je toch DDR2 moet hebben, DDR2-800 of DDR2-1066. Lagere ram dan dat en je kan je zowel wat geld besparen en een 939 config kopen, want DDR-400 is sneller dan alle DDR2 t.e.m. DDR2-667.

-Timo-

Legacy Member
TekkaBlade zei:
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket AM2 € 472,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 86,00
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00
MSI K9N Platinum € 122,00
2*Apacer 1Gb DDR2 PC4300 CL4.0 € 188,00
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 46,00
Thermaltake Soprano zilver met window zonder voeding € 80,00
Totaal: € 1.293,00

with money to spare!
Van welke shop ?

TekkaBlade

Legacy Member
PineMangoes zei:
Tekkablade's config met een X1900XT ipv die 7900 GT will blow you away....

En neem, als je toch DDR2 moet hebben, DDR2-800 of DDR2-1066. Lagere ram dan dat en je kan je zowel wat geld besparen en een 939 config kopen, want DDR-400 is sneller dan alle DDR2 t.e.m. DDR2-667.

Ik was ook eerst aan het denken aan een x1900xt hoor maar ja... 't is nog altijd een kwestie van smaak :)
en van geheugen weet ik niet zoveel :/

Thammels zei:
Van welke shop ?

www.jaha.be

PineMangoes

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Ik was ook eerst aan het denken aan een x1900xt hoor maar ja... 't is nog altijd een kwestie van smaak :)
en van geheugen weet ik niet zoveel :/

Denk dat smaak er weinig mee te zien zou mogen hebben; X1900XT > 7900 GT, de enige factor is gewoon hoeveel cash je eraan wil uitgeven...

Yank

Legacy Member
PineMangoes zei:
Denk dat smaak er weinig mee te zien zou mogen hebben; X1900XT > 7900 GT, de enige factor is gewoon hoeveel cash je eraan wil uitgeven...
7900GT: 300€
X1900XT: 470€
7900GTX: 485€

Persoonlijk zou ek een van beide 7900's nemen: de GT voor de prijs en de GTX omdat die meestal iets sneller is en betere en (vooral) stillere koeler heeft.

PineMangoes

Legacy Member
X1900XTX hebde dan weer al voor 495€ bij codima...

Die 7900 GTX heeft idd een stillere koeler en loopt niet zo heet als de 1900's, ook verbruikt ie een flink pak minder (zowat 80W minder on full load).
Er zijn echter ook voordelen aan de X1900 serie verbonden, ik zou nl met zo'n straffe kaart wel es HDR+AA willen aanzetten, en voor bepaalde games (Oblivion, COD2), zijn ze echt een stukje sneller dan die 7900GTX. Ook denk ik dat ze iets meer futureproof zijn, aangezien de brute shaderkracht van de X1900 serie. Maar goed, die high-end spullen zijn voor de gemiddelde vlaming niet te betalen...

Een alternatief voor de 7900 GT lijkt me de X1800XT te zijn, die presteert gelijk tot iets beter dan de 7900 GT en is ongeveer even duur.

TekkaBlade

Legacy Member
PineMangoes zei:
Denk dat smaak er weinig mee te zien zou mogen hebben; X1900XT > 7900 GT, de enige factor is gewoon hoeveel cash je eraan wil uitgeven...

ik bedoelde met smaak eerder voorkeur... Je hebt mensen die zweren bij nvidia, anderen bij ati...

-Timo-

Legacy Member
Welke kan je nu het beste nemen de x1900xt of de 7900GT ? Is de meerprijs het waard ?

DPL

Legacy Member
moet ge voor uzelf uitmake

ATI = HDR + AA
nVidia= cheaper + verbruikt minder
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan