Archief - pc setup check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mcdoubleyou

Legacy Member
Hoi iedereen ik ben van plan om binnekort een nieuwe pc aan te schaffen, en heb hiervoor een systeem samengesteld op de site van alternate, voor zover mijn technische kennis rijkt is het een mooie setup maar ik zou graag eens weten wat de meer professionele pc bouwers ervan vinden, het zou een game pc moeten zijn. dit zijn de specs:


-Case: Zalman z11 plus
-Moederbord: ASRock P67 PRO3 (B3)
-Processor: Intel Core i5-2500 (quad core 3.3 GHz)
-Ram: G.Skill 8GB DDR3
-Harde schijf: Seagate ST32000542AS (2TB)
-Grafische kaart MSI N520GT-MD2GD3/LP (2gb)
-CPU Koeler: Arctic Freezer 7 Pro Rev.2
-Voeding:Aerocool E80-600 (600W)

Ik heb geen extra case fans genomen omdat er bij de case al 4 fans geleverd worden.
Ook heb ik de kosten zoveel mogelijk proberen drukken (de totale setup is €655.57 en met assemblage kosten 690.57 wat ik voor een goede pc wel een degelijke prijs vind)
Ik vroeg me gewoon af of ik door dat ik redelijk goedkope stukken genomen heb misschien geen blunder gemaakt heb
Graag had ik dus jullie mening of het een deftig systeem is en zoniet wat jullie anders zouden doen

Alvast bedankt

BestGamer

Legacy Member
game pc kan je het niet noemen verouderde grafische kaart processor kan je niet overclocken. Scythe mugen 2 is beter als cpu cooler.

bosiwollig

Legacy Member
Ken aerocool niet voor voedingen. Pak een ander merk. Lijkt mij veiliger. Pak een k cpu als je wil gaan ocerclocken. Als gpu zou ik een 6870 nemen als deze binnen het budget past. Ik zou sowieso bij amd gpus gaan kijken met een beperkt budget. En een scythe mugen 2 is beter :-)

Mcdoubleyou

Legacy Member
@bestgamer: ik dacht toch dat overclocken niet echt nodig was als je al quad core aan 3.3 ghz zit maar ik kan fout zijn he, ik ben eigelijk altijd een console gamer geweest en dit is de 1e x dat ik me aan pc gaming zou wagen

@bosiwollig: nou mij hebben ze altijd gezegd dat intel processor's toch wel van een beter kaliteit zijn daarom dat ik een beetje een voorliefde heb hiervoor :p een maat van mij heeft ook gezegd dat nVidia gpu's veel beter werken op een intel processor

Psy

Legacy Member
Pak een 2500k, al overclock je 'maar' tot 4ghz is het al zeker die paar euros meerwaarde waard. verschil in prijs tussen een 2500 & 2500k is toch niet zo enorm groot om dat te laten liggen.
Pak idd een scythe mugen 2 rev b als cooler als het ervan af kan (en indien je de K cpu neemt)
De huidige quadcores overclocken zo makkelijk dat daar zelf voor een beginneling quasi geen risico aanhangt, zeker niet als ge een deftige cooler neemt.

intel + nvidia is een fabeltje uit grootmoeders tijd, ati werkt er evengoed mee, en zoals gezegd als je met een budget zit ga je meer bang for the buck krijgen met een ati gpu

herbekijk de voeding ook eens, pak eerder een gekend merk a la Corsair of iets dergelijks, het aantal wattage zegt niet alles (zeker als je maar 1 gpu hebt is 500-550w voor zo'n systeem al meer dan voldoende), belangrijker bij een voeding is de kwaliteit ervan, aerocool zegt me persoonlijk ook niet veel

phate_13

Legacy Member
Vertrek van zoiets : Game pc Best Buy Guide | 4tech

Qua processor : Inderdaad, neem oftewel de I5 2500K en P67 moederbord, oftewel bespaar je daar deftig op en neem je een I5 2300/2310/2320/2400 en H-moederbord.

Qua GPU : Als het voor te gamen is, dan is die GT520 inderdaad niets waard, absoluut nooit nemen. Oftewel neem je iets deftigs zoals de HD6870 oftewel, als het niet voor te gamen is, geen GPU nemen, gebruik dan gewoon de onboard.

Mcdoubleyou

Legacy Member
Allemaal bedankt voor jullie vele hulp

Hopelijk kan ik binnenkort ook wat meervan pc building beginne verstaan he :p

Is dit een betere config?

-Case: Zalman z11 plus
-Moederbord: ASRock P67PRO3(B3)
-Processor: Intel Core i5-2500k (quad core 3.3 GHz)
-Ram: G.Skill8GB DDR3
-Harde schijf:SeagateST32000542AS (2TB)
-Grafische kaart: AMD Radeon HD6570 (2GB)
-CPU Koeler: Scythe Mugen 3(2 hadden ze niet)
-Voeding: Corsair GS500 (500W)


Alvast bedankt

mdgf

Legacy Member
Phate heeft al gezegd dat de GPU veel te zwak is (kijk minstens voor een 6870 als je geld genoeg hebt voor een 2500k), in een gaming pc is dat het duurste onderdeel hé (nogal logisch toch?).

Koeler: Thermalright HR02 macho

Zet de prijzen er eens bij, wss kan de voeding goedkoper (thermaltake smart m450 bij alternate).

Neem heel zeker een andere hdd (7200rpm) of ssd, een 5400/5900rpm schijf als boot is de grootst mogelijke bottleneck in een pc anno 2012.

Mcdoubleyou

Legacy Member
Maar wat is er dan zoveel beter aan die 6870 dan aan die 6570?

phate_13

Legacy Member
Dat die bijna 3 keer sneller is...

Wat had je anders verwacht van een kaart die duurder is en een hoger typenummer heeft?

Extrizyo

Legacy Member
zoals phate zegt met die 6570 ben je niets, ik zou ook voor een 6870 gaan of de 6850

Mcdoubleyou

Legacy Member
Ja maar ik zie het verschil niet in de specs? Ze zyn toch allebei 2gb? Of maakt dat eigelijk niet uit

dawnzolino

Legacy Member
in een gamepc besparen op je grafische kaart? -> no go:naughty:

Mcdoubleyou zei:
Ja maar ik zie het verschil niet in de specs? Ze zyn toch allebei 2gb? Of maakt dat eigelijk niet uit

dus een nvidia Geforce 2 met 2GB heugen zou sneller zijn als een GTX580 dat 1.5GB heeft? :p

Mcdoubleyou

Legacy Member
dus als ik nu een 6870 neem met 1gb geheugen dan is die nog altijd beter dan die 6570 van 2gb?

ATI

Legacy Member
Mcdoubleyou zei:
dus als ik nu een 6870 neem met 1gb geheugen dan is die nog altijd beter dan die 6570 van 2gb?

Ja,zeker en vast,6870 is prijs kwaliteit een topper!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan