Archief - pc onderdelen , wat advies nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
Het verschil tussen tandpasta (of de allergoedkoopste koelpasta) en Arctic cooling mx-2 of iets dergelijks zal niet veel meer dan een paar graden zijn neen.

Ik doe zelf een druppeltje (kleine erwt) in het middel en laat de koeler het opendrukken, anderen zweren bij de bankkaart/plastiek-zak-over-vinger-uitsmeermethode, tbh betwijfel ik of het wat uitmaakt.

ok ik zal het maar op uw manier doen :) gewoon een klein druppeltje int midden en de koeler er dan op aanspannen die zal het wel openduwen dan :)

bedankt !

heb nog eens zitten kijken en is er een groot verschil tussen de asrock z68 pro 3 en de asrock z68 pro3 gen 3 ? welk1 van de 2 moet ik nemen om best te kunnen overclocken ?

mdgf

Legacy Member
De gen3 heeft pci-e 3.0 maar enkel en alleen als je een ivy bridge cpu steekt. Niet interessant dus als je moet bijleggen en neen daar ga je niet beter op overklokken.

Overweeg ook de P67 versie van het mobo, het enige significante nadeel is dat die geen onboard video heeft (die je toch niet gaat gebruiken, de kans dat je die ooit nodig gaat hebben lijkt me ook klein). Het kan toch al rap 10€ schelen.

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
De gen3 heeft pci-e 3.0 maar enkel en alleen als je een ivy bridge cpu steekt. Niet interessant dus als je moet bijleggen en neen daar ga je niet beter op overklokken.

Overweeg ook de P67 versie van het mobo, het enige significante nadeel is dat die geen onboard video heeft (die je toch niet gaat gebruiken, de kans dat je die ooit nodig gaat hebben lijkt me ook klein). Het kan toch al rap 10€ schelen.

ja heb eens gekeken maar zal toch voor de z68 gaan ook omdat die usb 3.0 heeft,

en heb eens gekeken naar een unbox video van die z68 maar je ziet daar nergens sata kabels zitten, ben je zeker dat die er standaard inzitten ?

dus met die z68 kan ik mijn i5 zeker overclocken tot 4.5ghz met deze setup en koeler?

mdgf

Legacy Member
De p67 pro3 en pro3 se hebben beiden ook usb 3.0.

Z68 Motherboard Series Manufacturing - ASRock Inc.
- 2 x SATA Data Cables (optional)
Dus normaal wel. Bij mijn p67 pro3 in elk geval wel.

dus met die z68 kan ik mijn i5 zeker overclocken tot 4.5ghz met deze setup en koeler?
Er bestaat niet zoiets als "zeker", elke cpu is uniek, de meesten gaan dat zonder te veel problemen halen, maar er zijn zeker mindere chips op de markt die niet boven de 4.2GHz of iets dergelijks geraken (wat je ook uitsteekt).

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
De p67 pro3 en pro3 se hebben beiden ook usb 3.0.

Z68 Motherboard Series Manufacturing - ASRock Inc.

Dus normaal wel. Bij mijn p67 pro3 in elk geval wel.


Er bestaat niet zoiets als "zeker", elke cpu is uniek, de meesten gaan dat zonder te veel problemen halen, maar er zijn zeker mindere chips op de markt die niet boven de 4.2GHz of iets dergelijks geraken (wat je ook uitsteekt).

aja oke ik zal dan die p67 pro3 nemen :)

en tja van die cpu.. ik hoop dat ik toch wel 4.5 ghz haal, heb dat wel nog nooit gedaan zal toch wel een guide moeten volgen of vragen aan iemand die dat wel kan :p

bedankt in ieder geval ;)

edit zal de p67 pro3 se nemen, heb dan nog crossfire support ook :)
Verstuurd van mijn GT-I5510 met Tapatalk

mdgf

Legacy Member
De se heeft geen pci sloten en slechts x4 pci-e voor crossfire, daar wil je geen 2 kaarten in steken (veel prestatieverlies). Als die goedkoper is dan maakt het natuurlijk niet veel uit.

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
De se heeft geen pci sloten en slechts x4 pci-e voor crossfire, daar wil je geen 2 kaarten in steken (veel prestatieverlies). Als die goedkoper is dan maakt het natuurlijk niet veel uit.

aja ok, ik moet beter leren kijken :p zal voor de gewone pro 3 gaan dan :) en toch nog een paar sata kabelkes bij bestellen dat ik toekom :)

en met die voeding zal ik ook wel genoeg aansluitingen hebben zeker voor een sdd, hdd, dvd, vidka en 2 fans van in die kast zelf.

bedankt voor de vele reacties !

Verstuurd van mijn GT-I5510 met Tapatalk

mdgf zei:
De se heeft geen pci sloten en slechts x4 pci-e voor crossfire, daar wil je geen 2 kaarten in steken (veel prestatieverlies). Als die goedkoper is dan maakt het natuurlijk niet veel uit.

als je op alternate kijkt naar de p68 pro 3 (se) kost die zelfs even veel als de z68 pro 3 , het zou dan toch beter zijn zeker om die z68 te nemen met dat hij nog een onboard gpu heeft?

mdgf

Legacy Member
Als ze evenveel kosten dan zoek je ofwel een goedkoper p67 mobo met usb 3.0 of neem je uiteraard de z68.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan