Archief - pc onderdelen , wat advies nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Extrizyo

Legacy Member
hallo , ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen maar ik heb nog een gtx 460 liggen en een vertex 2 60 gb , die heb ik dus niet meer nodig.

het is de bedoeling om de Cpu te overclocken naar 4.5 ghz

Ik wil enkel bestellen via alternate ( goede ervaringen mee )

Ik heb dit nu al samengevoegd via andere samenstellingen die ik al gelezen had en kom bij het volgende uit :

CPU: Intel® Core™; i5-2500K

MOBO : ASRock Z68 Pro3

ik was aan het twijfelen tussen een P67 Pro3 SE en een asrock z68 pro3

ben dan toch maar voor de z68 gegaan omdat deze nog eens een onboard gpu heeft. ik heb er geen ervaringen mee maar normaal gezien kan je zeker uw grafische kaart afzetten om energie te besparen of hoe werkt dat juist ?

graag zou ik de hdmi poort van het mobo ook veel benutten om deze te verbinden met mijn tv. dat gaat niet via mijn gtx 460 omdat deze een mini hdmi poort heeft.

DVD STATION : LG GH-22NS30

RAM : Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit ( heb al 2 latjes van 2 gb van kingston maar neem er nog eens 2 bij voor 8 gb )

CASE :Cooler Master Centurion 534 Lite Black


CPU COOLER : Scythe Mugen 3 SCMG-3000


van de koeler ben ik niet zeker .. ze zeggen dat de mugen 2 beter is maar die is niet meer te verkrijgen op alternate.. eventueel andere aanraders die beter zijn dan de mugen 3 ?



Een HDD zal ik wel 2dehands kopen ( door de hoge prijzen voort moment ) dat zal wel een 7200 rpm schijfje worden samen met mijn ssd

en een voeding zou ik ook liefst 2dehands kopen om de prijs wat te beperken ..

een 500W voeding zal voldoende zijn zeker voor dit systeem ?

of zou ik de voeding toch beter nieuw kopen ? liefst dan wel geen te duren en 1 met veel aansluitingen.


Dus zijn er nog eventuele opmerkingen / verbeteringen voor ongeveer dezelfde prijs ?

alvast bedankt ! :)

Tharionos

Legacy Member
een recentere voeding is altijd zuiniger als je nu daar niet zo erg aan denkt dan niet natuurlijk .

indien je gemakkelijker wilt werken is een modulaire voeding handig .

ik heb voor mijn koeler de noctua cpu koeler genomen , deze is stil en stabiel maar kan bij zwaar overklocken misschien toch wat in prestaties inboeten .

mdgf

Legacy Member
maar normaal gezien kan je zeker uw grafische kaart afzetten om energie te besparen of hoe werkt dat juist ?
Je kunt via de onboard gpu werken voor quicksync, maar de discrete gpu blijft even veel stroom zuipen.

In dezeklfde prijsklasse, maar stiller dan de mugen 3 kijk je best naar de thermaltake hr-02 macho.

een 500W voeding zal voldoende zijn zeker voor dit systeem ?
Wattage zegt niks over een voeding (een "500W" psu kan zwakker zijnn dan een zogezegde 250W PSU, exacte type en merk aub)

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
Je kunt via de onboard gpu werken voor quicksync, maar de discrete gpu blijft even veel stroom zuipen.

In dezeklfde prijsklasse, maar stiller dan de mugen 3 kijk je best naar de thermaltake hr-02 macho.


Wattage zegt niks over een voeding (een "500W" psu kan zwakker zijnn dan een zogezegde 250W PSU, exacte type en merk aub)

ok dus als ik die pc dan gewoon gebruik zal die gtx 460 zowizo zijn werk doen? en die hdmi poort onboard op het moederbord zal ik in combinatie met die gtx kunnen gebruiken zeker?

en ok ik zal dan die voorgestelde koeler van u nemen, die zal wel passen in die case zeker?

en van voeding had ik gewoon gedacht aan een 500w voeding maar ik weet niet goed welke voeding geschikt is voor zo'n systeem, ofwel een nieuwe ofwel kijk ik eens 2dehands

Verstuurd van mijn GT-I5510 met Tapatalk

mdgf

Legacy Member
Met het oog op genoeg aansluitingen hebben: XFX Pro 450 (niet v2), Thermaltakt Smart M450, Corsair cx500, lager gewatteerd kan ook, maar dan ga je adapters moeten gebruiken.

Ik denk dat je die hdmi poort enkel gaat kunnen gebruiken als je met lucidvirtu de grafische kaart "uitschakelt'" (maar blijft dus in idle stroom verbruiken).

die zal wel passen in die case zeker?
Je zult moeten kijken wat de maximale hoogte is voor een koeler in die case.

shadowstep0705

Legacy Member
Wattage heeft toch wel invloed op de voeding? Nee, eentje van 750W kan toch veel meer elektrische energie omzetten binnen een bepaalde tijdspanne dan eentje van 150W?

BestGamer

Legacy Member
shadowstep0705 zei:
Wattage heeft toch wel invloed op de voeding? Nee, eentje van 750W kan toch veel meer elektrische energie omzetten binnen een bepaalde tijdspanne dan eentje van 150W?

Het maakt ook uit hoeveel procent stroom u voeding levert en altijd een goede voeding kiezen want die kan heel uwe pc meenemen.

mdgf

Legacy Member
Wattage heeft toch wel invloed op de voeding? Nee, eentje van 750W kan toch veel meer elektrische energie omzetten binnen een bepaalde tijdspanne dan eentje van 150W?
Er zijn "750W" en 750W voedingen, die eerste zijn veel goedkoper en gaan ontploffen als je er 750 van vraagt + gaan allesbehalve efficient zijn, die tweede gaan een heel stuk meer kosten, maar veel efficienter zijn en kunnen er waarschijnlijk gerust tegen als je er efkens 850W van vraagt.

Die getallekes die eropgeplakt worden zijn geen enkele indicatie van het werkelijke vermogen, ze mogen erop zetten wat ze willen, niemand kan hen dat verbieden (jammer genoeg).

Vic 40+

Legacy Member
De xfx pro 550 watt of de corsair builder cx 500 watt zullen het prima doen bij dat systeem denk ik.Dan heb je ook genoeg pcie aansluitingen en hoef je niet met verloopstukjes te werken

Ik heb dit al ergens anders geantwoord op je vraag over andere koelers,maar de volgende 2 zullen het ook goed doen,
thermaright macho hr-02 (lucht) ongeveer 38 euro
Antec kuhler H2O 620 (water) wel duurder met zo'n 50 euro

Extrizyo

Legacy Member
ok na alles wat te bekijken kom ik tot deze samenstelling:

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Is dit ok ? en heb even zitten kijken voor die koeler als die zou passen in die case en ik denk van wel maar ben wel niet zeker, ben niet zo goed in die hoogtes berekenen. kan iemand mij dit nog eens bevestigen ?

voeding ziet er ook deftig uit door de vele beoordelingen ook , + je hebt daar veel aansluitingen op zeker?

en een hdd koop ik wel 2dehands dan ;)

alvast bedankt voor de vele reacties !

mdgf

Legacy Member
Neem bij alternate de thermaltake smart m450, die is ook gedeeltelijk modulair, heeft meer aansluitingen, langere kabels en ik heb veel meer vertrouwen in de kwaliteit van die (zelfs al zijn er geen reviews van te vinden).
Is een setje van 2x2GB of 1x4GB niet goedkoper?

Op de site van cooler master kun je zien wat de maximae hoogte is voor de koeler.

dat gaat niet via mijn gtx 460 omdat deze een mini hdmi poort heeft.
Het is de bedoeling dat je een miniHDMI => HDMI kabel of adapter gebruikt hé...

Extrizyo

Legacy Member
mdgf zei:
Neem bij alternate de thermaltake smart m450, die is ook gedeeltelijk modulair, heeft meer aansluitingen, langere kabels en ik heb veel meer vertrouwen in de kwaliteit van die (zelfs al zijn er geen reviews van te vinden).
Is een setje van 2x2GB of 1x4GB niet goedkoper?

Op de site van cooler master kun je zien wat de maximae hoogte is voor de koeler.

en nee dat setje is even goedkoop en de levering van die kit duurt langer dusja komt op het zelfste neer


Het is de bedoeling dat je een miniHDMI => HDMI kabel of adapter gebruikt hé...

ok van die voeding maar zal ik toekomen met 450W? met die gtx , een sdd, een hdd , en een i5 2500k overclocked ? of zal dit geen problemen geven ?

en heb dat al geprobeerd met een adapter maar dit wil maar niet werken .. heb daar al eens een topic over gemaakt maar ik kreeg geen beeld op mijn tv dmv een adaptor ..

en ok zal dan eens kijken op hun site ;)

Extrizyo

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Als je daar bang voor bent neem dan de 550 watt versie,die is alleen wat duurder.

ja heb deze genomen :) voor de rest is die toch hetzelfde he ?


anders nog opmerkingen iemand? of is dit systeem goed zo ?
mss nog een klein vraagje, zitten er dan bijgeleverde kabels bij dat mobo als ik dat bestel ? met dat ik dat nog nooit besteld heb van een site..

Tharionos

Legacy Member
kwa aansluitingen verschillen wattage modellen niet enkel wat ze kunnen leveren en hun efficientie/verbruik

dit wel binnen hetzelfde model lijn ofcourse

een voeding heeft bij zich de nodige geleverde aansluitmogelijkheden zeker als het een nieuwe is .

Extrizyo

Legacy Member
Tharionos zei:
kwa aansluitingen verschillen wattage modellen niet enkel wat ze kunnen leveren en hun efficientie/verbruik

dit wel binnen hetzelfde model lijn ofcourse

een voeding heeft bij zich de nodige geleverde aansluitmogelijkheden zeker als het een nieuwe is .

je zal mislezen hebben :p ik bedoel het mobo, zitten daar ook kabels bij ? zoals sata kabels enzo ?

Tharionos

Legacy Member
oei mijn excuses het laatse comment ging over voeding :P

normaal heb je bij je moederbord alle kabels die je nodig hebt ivm met aansluiten er zit altijd wat extra bij voor toch een gewone opstelling ( een SSD enzo ) .

dus in het kort

kwa kabels voor je build zou er voldoende bijgeleverd zijn

indien je toch twijfelt kan je altijd wel ergens de inhoud van de Doos van je moederbord vinden ;)

mdgf

Legacy Member
SATA kabels zitten normaal bij het mobo ja. Hoeveel is een andere vraag, maar meestal 2-4.

Extrizyo

Legacy Member
Tharionos zei:
oei mijn excuses het laatse comment ging over voeding :P

normaal heb je bij je moederbord alle kabels die je nodig hebt ivm met aansluiten er zit altijd wat extra bij voor toch een gewone opstelling ( een SSD enzo ) .

dus in het kort

kwa kabels voor je build zou er voldoende bijgeleverd zijn

indien je toch twijfelt kan je altijd wel ergens de inhoud van de Doos van je moederbord vinden ;)

mdgf zei:
SATA kabels zitten normaal bij het mobo ja. Hoeveel is een andere vraag, maar meestal 2-4.

ok bedankt alle 2 voor het advies :) zal wel kabels genoeg hebben :)
met mijn ssd / vidka en ram dat ik hier nog heb liggen zal dit wel een mooie setup worden :) hopelijk zal dat overclocken makkelijk lukken :) en ik zal ook nog een tubeke koelpasta bestellen, da maakt nie veel uit zeker van welk merk ofzo ? en heb al gekeken via youtube hoe je dit er best op doet, niet te veel dus en en dan opensmeren met een soort van kaartje die plat is langs de onderkant, correct?

mdgf

Legacy Member
Het verschil tussen tandpasta (of de allergoedkoopste koelpasta) en Arctic cooling mx-2 of iets dergelijks zal niet veel meer dan een paar graden zijn neen.

Ik doe zelf een druppeltje (kleine erwt) in het middel en laat de koeler het opendrukken, anderen zweren bij de bankkaart/plastiek-zak-over-vinger-uitsmeermethode, tbh betwijfel ik of het wat uitmaakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan