Archief - Panasonic TX-P42UT30

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Mja, met zo'n teksten moet je nooit echt rekening houden tot je het zelf gezien hebt. Die filters doen wel iets, maar zijn niet altijd 100% zoals je verwacht.

Je heb wel een goede keuze gemaakt!

bart.09

Legacy Member
Dat is net het probleem, ze hebben blijkbaar bijna nergens zo'n t.v., dus ik heb ik hier voor info gevraagd en op het internet reviews gelezen en kwam tot de conclusie dat dit de perfecte t.v. voor mij was.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd. Goede keuze en goed gedacht op hier hulp te komen vragen :).

bart.09

Legacy Member
Hier weet ik tenminste dat jullie helpen, ik heb hier ook mijn pc laten samenstellen en daarom wist ik dat ik hier moest zijn.

bart.09

Legacy Member
Een vraag, is er een lange wachtijd voor die producten, die t.v. staat als direct leverbaar.

Mr. Humphries

Legacy Member
camino zei:
Dat is nogal voorspelbaar je zoiets zegt humphries :)..

Net zoals jij je eigen tv aanraadt ;).

Ik heb zelf nog nooit bij redcoon besteld, maar het zal van hun koeriersdienst ook afhangen natuurlijk.

camino

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Net zoals jij je eigen tv aanraadt ;).

Ik heb zelf nog nooit bij redcoon besteld, maar het zal van hun koeriersdienst ook afhangen natuurlijk.

O, ik ben u niet, ik vind die persoon ook een goeie keuze heeft gemaakt.

XA4

Legacy Member
Aangezien die G30E een opname-mogelijkheid heeft (USB/externe HD) ga ik mijn vraag hier stellen: kan hier ook worden opgenomen op een mediaplayer met harde schijf?
Ik heb geen digitale TV, maar neem erg veel op met de video. Vermits ik toch een nieuwe TV nodig heb, zou dit wel eens een belangrijke functie voor mij kunnen zijn.
Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven.

Tribal

Legacy Member
XA4 zei:
Aangezien die G30E een opname-mogelijkheid heeft (USB/externe HD) ga ik mijn vraag hier stellen: kan hier ook worden opgenomen op een mediaplayer met harde schijf?
Ik heb geen digitale TV, maar neem erg veel op met de video. Vermits ik toch een nieuwe TV nodig heb, zou dit wel eens een belangrijke functie voor mij kunnen zijn.
Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven.

Nee de PVR gebruikt één of andere exostische bestandsindeling en die kan alleen door dezelfde tv gelezen worden. Je kan uiteraard wel gewoon een losse externe HD of USB stick derop aansluiten. Maar voor het beste resultaat (zeker qua beeldkwaliteit) ben je toch beter af met digitale tv, enkel analoog kijken oogt echt niet mooi meer, ziet er zelfs slechter uit tov een oudere crt.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd. In belgië is dat niet echt interessant omdat je hier een aparte decoder voor digitale tv moet huren. Anders kon je de digitale zenders ook opnemen ...

Mpower

Legacy Member
bart.09 zei:
De Panasonic TX-P42UT30 heeft 2 usb ingangen.

Wat is het verxchil tussen de

Panasonic TX-P42UT30

en de

Panasonic TX-P42S30E

want ik ken er niet zo heel veel van.

Ik zou mijn pc wel met een hdmi kabel willen aansluiten op de t.v.

Wil dit gewoon melden ik heb de S30E vanaf eerste dag aangesloten aan men pc, inbranding was wel snel gebeurd. Niet dat ik het erg vindt, maar in begin zeker de eerste week was het enorm storend. als er veel gaming en afwisseling is heb je het niet zo snel .. als je het doet zeker altijd zorgen dat er een screensaver aangesteld is die na een minuut afk aanspringt :P en opletten naar instellingen contrast niet te hoog plaatsen.

Voor pc toepassingen leek het of hij alleen werkte op "spel" modus maar wanneer het scherm opstart met de instellingen bv "cinema normal" was gewoon het scherm eens herstarten genoeg voor automatisch terug de juiste formaat toe te passen :).

Kwa kwaliteit is het scherm enorm zuiver wel, maar zoals ik al zei gewoon opletten op inbranding bij gebruik op pc. plasma is daar al enorm op verbeterd maar op de pc is bijna alles statisch..

bart.09

Legacy Member
Aha, bedankt voor de info, maar ik heb voor de: Panasonic TX-P42G30E gekozen.

Maar zal het in het oog houden voor die scherminbranding, dat is de reden eigenlijk dat ik een andere t.v. kocht.

Deze heeft "als ik bv een half uurtje t.v. kijk of een game speel" al scherminbranding: dan zie ik afbeeldingen van wat ik ervoor zag.

een voorbeeld: ik zet de voetbal op, na de voetbal kijk ik iets anders en kan de stand zelfs nog zien deju.

bart.09

Legacy Member
Dat was mijn eerste keuze ook en heb dan maar besloten om die te nemen, hopelijk krijg ik ook niet direct scherminbranding, want dat is wel lastig als je een film aan het zien bent en je kunt nog zien wat je daarvoor hebt gezien.

V1nce

Legacy Member
Wat jij omschrijft als scherminbranding is retentie.
Bij retentie is het probleem niet blijvend, bij inbranding wel maar dat valt zo goed als niet meer voor.

1 van mijn tv's is Is het oude model de g20 en ik game soms 10 uur lang en ik heb zo goed als geen retentie.
Enkel na een zeer lange gamesessie is het me wel al is opgevallen maar dat valt zo zelden voor dat het geen probleem is.
Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Enkel de eerste 100/200 uur break in kun je uw contrast/helderheid lager zetten en geen dynamisch gebruiken, de phosphors zijn op hun heetste wanneer ze nieuw zijn daar is dan de kans op inbranding het grootst maar met de nieuwe generaties is een break in eigenlijk ook niet meer nodig maar het kan zeker geen kwaad het te doen.

demon326

Legacy Member
Een goed advies: zoek niet achter image retentie, dan zie je het ook niet:)

bart.09

Legacy Member
Hier valt het wel op,er is dan een geelachtige schijn dat over mijn scherm staat.

Dat is ook de reden dat ik een nieuwe heb besteld, dat het niet meer zou voorvallen.

Toch bedankt voor de info

Mr. Humphries

Legacy Member
Wat voor een tv had je hiervoor?

Inbranding is er zeker, maar daar zorg je zelf voor... Zien dat je inderdaad de eerste 100 uren niet al te zot doet.

Die G30 heeft daar inderdaad nog wel veel minder kans op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan