Archief - Oude pc upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BestGamer

Legacy Member
Ik heb hier nu een oude pc staan kan ik hem laten upgraden(5 jaar oud).

Het word gebruikt voor office.

Dit zijn de specs

Mobo:MSI MS-7253
ram: 1gb.
GPU:AMD Sempron 3200+
Graka:VIA/S3 Chrome9

Budget (500 euro)


Kan ik hem laten upgraden?? (er mag alles nieuws in)

phate_13

Legacy Member
Gewoon een volledig nieuwe pc kopen in dit geval. Zal straks eens kijken.

phate_13

Legacy Member
Dat is natuurlijk perfect mogelijk in de meeste gevallen. Dan moet ik echter wel weten wat voor case het is. Opdat ik er voor kan zorgen dat het moederbord er in past.

-BVR-

Legacy Member
Gaat waarschijnlijk nog IDE zijn gok ik?

En heb je een windows licentie of niet? Want als dat er nog bij moet wordt dat wel een heel krap budget. Daartegenover staat wel dat zelfs met een volledig nieuw systeem van € 500 je een grote verbetering gaat merken in performance tegenover je huidige systeem.

BestGamer

Legacy Member
Ik heb een windows licentie. Het budget mag ook hoger hoor zo tot 750 meer niet.

Bassism666

Legacy Member
Voor zo'n budget koop je beter gewoon een nieuwe volledige kast bij Vandenborre of Krefel.. :) Je gaat er veel meer aan hebben. Gegevens kan je altijd later nog overzetten. Op langere termijn lijkt mij dat toch een betere optie.

piemel

Legacy Member
Met een budget van 750 euro kunt ge ne schone nieuwe pc kopen voor office. ;)

BestGamer

Legacy Member
Het mag eigenlijk office en het moet World of warcraft zonder lag te kunnen draaien en ik wil SSD

Skidz

Legacy Member
Ik denk niet dat er een betere graka nodig is voor WoW.
Ik denk dat de HD 6950 al veel te veel is eigenlijk voor WoW.

BestGamer

Legacy Member
Nee voor op high en nu nog een moederbord en cpu ik dacht aan iets van amd.

Ik dacht om dit te kopen en dan nog een graka ALTERNATE

phate_13

Legacy Member
Link werkt niet. HD6950 is ruim belachelijk voor een spel van 6 jaar oud.

Daarnaast : Is er nog iets dat we moeten weten? Het begint als office-pc en moet nu al dienen voor WoW op high te draaien. Dat we niet voor niets onze tijd hier in steken.

I3 2100 ~100€
ASRock H61 iCafé ~80€
4GB ram ~20€
Antec EA-380 Green ~45€
Intel 320 80GB ~110€
HD6770 ~100€

Totaal : 455 euro.

Enige upgrades die het mogelijks nog waard zijn :
- I5 2300 (+60€)
- 8GB ram (+20€)
- HD6870 (+50€)

Maar zelfs zonder die upgrades zal het systeem meer dan snel genoeg zijn.

BestGamer

Legacy Member
De i5 2300 mag er ook nog bij de 6870 is ook goed voor te functioneren op 3 monitoren?? maar Je MAG ME ook helpen om dat in te stellen hoe dat moet??

gROETJES

phate_13

Legacy Member
Met eender welke grafische kaart die eyefinity ondersteunt zul je 3 schermen kunnen aansturen. Het hangt er maar vanaf wat je wilt doen op die 3 schermen of je toekomst met een HD6870 of minder.

Voor alle duidelijkheid overigens : Met het gebruikerspatroon dat je nu weergeeft is een I5 echt wel grotendeels nutteloos. Voor office biedt dit geen meerwaarde, alsook WoW maakt maar gebruik van 2 cores.

BestGamer

Legacy Member
Livestreamen en films op YouTube uploaden meer is het niet echt. Mijn zoon zou graag ook bf3 op high settings kunnen spelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan