Ik heb me net nen Razer Copperhead aangeschaft. Dit ter vervanging van mijn MX1000, die ik nu op 't werk gebruik

. De MX1000 is idd een goede muis.
+ draadloos duh, goede build kwaliteit, batterij gaat lang mee. Horizontaal scrollen.
- gewicht, glijdt niet zo vlot, scroll wiel staat wat ver naar achteren, lag niet zo goed in de hand (maar dat hangt natuurlijk af van persoon tot persoon) heb nogal lange vingers en ik speel niet echt met mijn handpalm.
Vooral het gewicht was wat me stoorde tijdens het gamen. Ik heb lang getwijfeld tussen een G5 of een Copperhead, maar uiteindelijk is het toch het laatste geworden. Prijs is ongeveer hetzelfde.
Ik heb hem nu 2 dagen. Mijn eerste indrukken zijn :
+ het niet cordless zijn is geen probleem (draad is trouwens meer dan lang genoeg)
++ glijdt supervlot op mijn Qpad
++ licht
++ coole blauwe verlichting is assorti met rest van m'n case
+ onboard mem -> om profiles in op te slaan -> kunt muis dus gemakkelijk van PC wisselen
+ Duim buttons staan (voor mij) beter -> ik hoef m'n duim niet in te trekken om de achterste te bedienen (browser back button).
+ zowel voor rechts als linkshandigen
+ DPI switching
- A8NSLI heeft compatbility issues maar met laatste FW is dit opgelost (6.17i)
- rechter en linker knop zijn iets gevoeliger dan bij de MX1000 maar dit is na een dagje al gewoon
- layout is anders dan bij logitech. Ik denk dat dit nog wat gewenning vraagt
MX1000 ondersteunt de duim, wat niet het geval is bij de razer. De blauwe rand van de verlichting vormt hier een opwaartse barriere voor je duim.
-- geen horizontaal scrollen
-- zijdelingse knoppen aan andere kant zijn niet te bedienen tenzij ge vree elastische vingers hebt
Wat mij uiteindelijk heeft doen gaan voor de Copperhead en niet voor de G5 is de verlichting, ik denk dat ze qua technologie eigenlijk identiek zijn (bijna zelfde agilent laser).
That's it for now.