Archief - Nieuwe videokaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkwave

Legacy Member
bwoah nee, kwil gwn de beste prijs/kwaliteit koop, moest de 7-reeks nu niet voor de deur staan had ik al lang de 6870 gekocht maar jah, die 7-reeks he :D en 6850 of 6870 is maar 20-40 euro verschil in de meeste winkels

phate_13

Legacy Member
Darkwave zei:
Ja bon, kzal wel zien! Nu ben ik echt hard aant twijfelen, ik moet niet hopen dat de 7870 aan de dezelfde prijs ga verkocht worden als de huidige 6870 (rond de 150 euro) zeker? En als de 7870 uitkomt, zou de 6870 dan in prijs zakken (want hij is al reeds zo laag)?

HD7850 en HD7870 zullen eerder in de buurt van de huidige HD6950 prijzen zitten. In de buurt van 200 en 250 euro. (Geschat.)

ATI

Legacy Member
2x6850 is voor mij krachtig genoeg hoogste settings hoeft hier niet,speel ook maar op 1 scherm.

2x6850 240€ 2x6870 300€ 60€ verschil.Ik weet wel dat 2x6870 beter is maarja.Ik bekijk alle opties haha.

Ik wacht nog af tot alle amd kaarten gelanceerd zijn.

ATI

Legacy Member
Kweet het,ga wachten tot alles er is van amd 7xxxseries,nvidia dat duurt nog te lang ,vermoed ik.

phate_13

Legacy Member
De eerste kaart van nvidia wordt toch "al" in Maart/April verwacht, wat vroeger is dan eerst aangenomen. Als ze het daar echter op dezelfde manier als AMD gaan aanpakken, ga je toch nog even mogen wachten op de interessante mid-range kaarten ja.

ATI

Legacy Member
Ah zo,allez als het niet word uitgesteld en zoals je zegt zal weer eerst zo'n high end kaart zijn wat ik te duur vind.

Darkwave

Legacy Member
nog een vraagske, als ik nu de HD 6950 2gb zou kopen, zijn die nog steeds allemaal unlockbaar of gaat da niemer met de versies die NU in de winkel ligge? Oh en is moeilijk/gevaarlijk (iemand die er al ervaring met heeft?)

phate_13

Legacy Member
Zit een risico aan vast. Ik zou het niet doen. Het prestatieverschil is ook belachelijk klein tussen een HD6950 en HD6970. Door het "unlocken" zul je minder dan 10% extra prestaties krijgen. Dat is zeker het risico niet waard naar mijn mening.

mdgf

Legacy Member
En de kans zit er ook gewoon in dat het niet kan, redelijk wat 6950's zijn hardwarematig gelocked daartegen.

Darkwave

Legacy Member
ah ok, kdacht da het verschil vele groter was. Bon, kan ik evengoed voor de 6950 1gb gaan want ik ga nooit met resoluties hoger dan 1920x1080 spele

phate_13

Legacy Member
Neem geen 1GB HD6950, niet interessant... Neem dan eerder de HD6870 en hou het prijsverschil op zak voor een snellere update.

Een HD6950 is zo'n 15% sneller dan de HD6870, maar kost dan ook zo'n 45-50% extra. Juist doordat de HD6950 (2GB) ook nog eens het extra voordeel heeft van wat meer toekomstgericht te zijn voor toekomstige games die meer geheugen verbruiken en/of een crossfire opstelling (waar geheugen ook een meerwaarde biedt/zal bieden) is deze eventueel wel de moeite. Zonder dat extra voordeel... Neen, dat is niet interessant naar mijn mening.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan