Archief - nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ALF 2.0

Legacy Member
Preske zei:
o
dat zijn die zilveren met kruis-poten hé?

Yep. Het is wel het model 2010. Dit jaar heeft de 9 reeks geen kruispoot meer dacht ik. Qua design moet Samsung voor weinigen onderdoen. Mooie tv's!

Mr. Humphries

Legacy Member
De plasma tv's bestaan al meer dan 40 jaar, dus van in het begin dat ze uitkwamen is nogal raar ...

Schuin kijken en het beeld helemaal zwart worden, is ook het eerste dat ik daarvan hoor. Nog nooit zelf meegemaakt.

En jouw 7 reeks samsung zal een blauwe verkleuring van het zwart hebben als je er wat schuin naar kijkt :).

Qua design doet Samsung het zeer goed! Hoewel Sony ook zeker niet slecht is. Spijtig wel van het vele plastic en de inferieure bouwkwaliteit (en condensators binnenin), maar dat hebben ze tegenwoordig allemaal. Hoewel Philips hier tot voor kort ook goed in was. Met die verkoop aan de chinezen is het nog wat afwachten, maar we zullen zien zeker :).

ALF 2.0

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
De plasma tv's bestaan al meer dan 40 jaar, dus van in het begin dat ze uitkwamen is nogal raar ...

Hij bedoelt wellicht: vanaf het moment dat ze hier courant verkocht werden. Lange tijd waren plasma's gewoon onbetaalbaar voor de meeste mensen. Het zou dus best een model uit 2005 of 2006 kunnen zijn. Je kan niet ontkennen dat plasma's vanaf pakweg 2007 of 2008 niet in positieve zin geëvolueerd zijn vergeleken met oudere modellen. De laatste paar jaar merk je wel dat er niet echt veel meer geïnvesteerd wordt in de R&D van plasma's. Ze hebben - vooral dankzij veel onwetende consumentenbonden - onterecht een slechte naam gekregen van energieslurpende monstertoestellen. Gelukkig is Panasonic er nog, maar het is echter de vraag hoe lang zij nog zullen tegen de stroom in blijven roeien.

Tribal

Legacy Member
OT : Sinds het verdwijnen van Pioneer ( 4jaar geleden) is er geen enkele betere plasma uitgebracht. Een van de grote redenen is het kleine marktaandeel (<10% is plasma), en de almaar strenger wordende milieumaatregelen.
Voor de TS zou ik naar deze modellen kijken : Samsung LE32D550 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T/C - Samsung  | redcoon België, Samsung UE32D5000 - LED Televisie, Full HD, DVB-T/C - Samsung  | redcoon België of Sony KDL-32BX420 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T/C - Sony  | redcoon België. Andere modellen hier voorgesteld zijn minder geschikt om te gamen door de hogere inputlag.

HRM

Legacy Member
Zal eens langs een paar winkels gaan in de hoop dat ze die modellen hebben, zodat ik ze eens aan het werk kan zien.
Heeft die hogere inputlag zo veel invloeg op het gamen of is dat verwaarloosbaar?

Tribal

Legacy Member
HRM zei:
Zal eens langs een paar winkels gaan in de hoop dat ze die modellen hebben, zodat ik ze eens aan het werk kan zien.
Heeft die hogere inputlag zo veel invloeg op het gamen of is dat verwaarloosbaar?

Als het hoog is ( +32ms) dan is het zeker merkbaar bij shooters e.d, nog hoger (+66ms) is het imho quasi onspeelbaar.

Preske

Legacy Member
camino zei:
lol, hier bij ons niet, teken de instellingen mss niet correct staan.

zou het niet weten, heb alles al afgegaan en het is enkel zichtbaar als ge in een (serieuze) hoek ernaar kijkt

Mr. Humphries

Legacy Member
Reapo zei:
Hij bedoelt wellicht: vanaf het moment dat ze hier courant verkocht werden. Lange tijd waren plasma's gewoon onbetaalbaar voor de meeste mensen. Het zou dus best een model uit 2005 of 2006 kunnen zijn. Je kan niet ontkennen dat plasma's vanaf pakweg 2007 of 2008 niet in positieve zin geëvolueerd zijn vergeleken met oudere modellen. De laatste paar jaar merk je wel dat er niet echt veel meer geïnvesteerd wordt in de R&D van plasma's. Ze hebben - vooral dankzij veel onwetende consumentenbonden - onterecht een slechte naam gekregen van energieslurpende monstertoestellen. Gelukkig is Panasonic er nog, maar het is echter de vraag hoe lang zij nog zullen tegen de stroom in blijven roeien.

QFT

Beenhesp

Legacy Member
@tribal Ik ben ook van plan een 32" tv te kopen. Helaas ben ik leek als het op tv's aankomt en ik vroeg mij af wat het prijsverschil maakt bij die 3 schermen dat je voorstelt.
Is het de moeite op die 80 euro extra te betalen en voor de LED te gaan? Waar ligt het verschil tussen de LCD van sony en die van samsung?

Het zou vooral om xbox op te spelen zijn en films te kijken.

Tribal

Legacy Member
@Beenhesp. Degene die ik aanhaalde zijn praktisch gelijk. De Sony of Samsung gebruiken normaal hetzelfde paneel, en geven dan ook praktisch hetzelfde resultaat. Meerprijs voor de LED is dan ook de LED backlight.

Beenhesp

Legacy Member
En daarbij mag je betere beeldkwaliteit verwachten of die is gewoon zuiniger?

josilirios

Legacy Member
Tribal zei:
Andere modellen hier voorgesteld zijn minder geschikt om te gamen door de hogere inputlag.

Hey waar vind jij meer informatie over de input lag?
Wij hebben nu een Philips 40PFL5206 maar ik vind daar niets over.

Tribal

Legacy Member
Een LED is uiteraard ietsje zuiniger, helderheid kan ook hoger en kleurweergave zal iets beter zijn (maar mss enkel meetbaar). Maar echt wezelijke verschil zit er niet tussen.

Beenhesp

Legacy Member
Dus als ik het goed versta is het die 8à euro hoogst wss niet waart?

Swagger

Legacy Member
heb je de nieuwe panasonic led tv met ips-techniek al gezien? Heb er onlangs zo eentje zien spelen, en dat was indrukwekkend (werd wel op ge-gamed, was geen gewone tv-beelden)

Tribal

Legacy Member
Beenhesp zei:
Dus als ik het goed versta is het die 8à euro hoogst wss niet waart?

Is eerder persoonlijk, probeer ze eens te bekijken en te vergelijken in de winkel.

Swagger zei:
heb je de nieuwe panasonic led tv met ips-techniek al gezien? Heb er onlangs zo eentje zien spelen, en dat was indrukwekkend (werd wel op ge-gamed, was geen gewone tv-beelden)

Zoals ik al eerder aanhaalde zijn die meestal prima geschikt om te gamen. Maar bij gamen is de beeldkwaliteit niet zo heel belangrijk (denk niet dat er iemand echt let op de details,contrast,juiste kleurweergave,... bij een potje BF3 ofzo), als je HD materiaal (Blu Ray) bekijkt vallen de minpunten eerder op. Opzich zijn die niet slecht, maar de concurrentie heeft gewoon meer te bieden en tegen meestal een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Beenhesp

Legacy Member
Oke bedankt voor het advies tribal. Ik ga eens kijken in vandenborre en dan online bestellen :)

Ik ben ze nu eens alle 2 gaan bekijken en ik moet toch zeggen dat die D5000 toch mooier beeld gaf naar mijn mening.

Ik denk dat ik de 80 euro extra ga betalen :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Mja, vandenborre is nu niet echt de plek om de beelden te gaan vergelijken eerlijk gezegd...
Het is daar veel te licht, waardoor je een verkeerd beeld krijgt van de kleuren, het zwart en de dan onzichtbare backlightbleeding (die is eigenlijk pas zichtbaar bij donkere scènes in een iets donkere omgeving).

Swagger

Legacy Member
ik heb de panasonic & de samsung vergeleken bij Krefel.
De Samsung was voor mij de betere, de panasonic is namelijk iets "harder", de Samsung iets genuanceerder.

Ik ging vandaag om de ue32d5000 te bestellen, zie ik daar de ue32d6510 (da's ne witte) staan. Die heeft geweldige looks en het beeld was verbluffend goed. Dus denk dat ik ga doorsparen om de ue32d6500 te nemen, die is nagenoeg hetzelfde als de 6510; echter zwarte rand. Is ook 3D mogelijk op die tv.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan