Archief - nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HRM

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, ken er eigenlijk niet zo veel van en zie door de bomen het bos niet meer.
PS3, HD, voetbal vlot kijken, budget: hoogstens 500 euro en liefst 32" (veel groter gaat hier niet). Heeft er iemand een goede tip?

Alvast bedankt

MrKend54l

Legacy Member
Ik zou plasma zeggen. Maar aangezien budget en afmeting zal dit onmogelijk zijn.

Ga gewoon naar de media markt ofzo en neem er 1 die jou het meeste aanstaat. Veel verschil zit er toch niet op hoor in die prijs en afmeting range.

HRM

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik zou plasma zeggen. Maar aangezien budget en afmeting zal dit onmogelijk zijn.

Ga gewoon naar de media markt ofzo en neem er 1 die jou het meeste aanstaat. Veel verschil zit er toch niet op hoor in die prijs en afmeting range.
Dacht ook eerst aan plasma, maar die zou hier maar nipt kunnen staan en op nog geen twee meter van mij. Dan vind ik zo'n groot scherm te groot.

nightmarex13

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik zou plasma zeggen. Maar aangezien budget en afmeting zal dit onmogelijk zijn.

Ga gewoon naar de media markt ofzo en neem er 1 die jou het meeste aanstaat. Veel verschil zit er toch niet op hoor in die prijs en afmeting range.
Geef my toch liever een LCD of LED tv ipv een plasma zit je iets te schuin is het beeld zwart...

ALF 2.0

Legacy Member
nightmarex13 zei:
geef my toch liever een LCD of LED tv ipv van een plasma hoor

Inferieure beeldkwaliteit gekoppeld aan slechts een klein beetje minder verbruik. Geef mij dan maar een plasma met zijn natuurgetrouwe kleuren en zijn snelle beeldverwerking bij sportwedstrijden en gaming.

nightmarex13

Legacy Member
Reapo zei:
Inferieure beeldkwaliteit gekoppeld aan slechts een klein beetje minder verbruik. Geef mij dan maar een plasma met zijn natuurgetrouwe kleuren en zijn snelle beeldverwerking bij sportwedstrijden en gaming.

dus je wilt zeggen dat plasma betere kwaliteit is? LED geeft een veel mooier beeld qua beeldverwerking weet ik het verschil niet maar ik weet dat ik naar de voetbal kan kijken zonder enige storing

ALF 2.0

Legacy Member
nightmarex13 zei:
dus je wilt zeggen dat plasma betere kwaliteit is? LED geeft een veel mooier beeld

1 april valt vroeg dit jaar... LED= een lichtbak. Koppijn krijg ik ervan. Kijk eens naar een deftige plasma in een enigszins verduisterde omgeving. Een groot verschil in kleurdiepte, contrast en 'sfeer'.

camino

Legacy Member
nightmarex13 zei:
Geef my toch liever een LCD of LED tv ipv een plasma zit je iets te schuin is het beeld zwart...

Oei oei, nu gaat he de plasma fans op u dak krijgen ze want der zitten er hier heel wat :-).

nightmarex13

Legacy Member
camino zei:
Oei oei, nu gaat he de plasma fans op u dak krijgen ze want der zitten er hier heel wat :-).
iedereen zijn mening he:)
Reapo zei:
1 april valt vroeg dit jaar... LED= een lichtbak. Koppijn krijg ik ervan. Kijk eens naar een deftige plasma in een enigszins verduisterde omgeving. Een groot verschil in kleurdiepte, contrast en 'sfeer'.

niet moeilijk verschil qua kleurdiepte zoals ik al vermeld heb 1cm schuin tegenover het beeld en het is zwart..

ALF 2.0

Legacy Member
nightmarex13 zei:
niet moeilijk verschil qua kleurdiepte zoals ik al vermeld heb 1cm schuin tegenover het beeld en het is zwart..

Een mening mag iedereen hebben en verkondigen, maar feiten zijn feiten. Kijkhoeken van plasma's zijn stukken beter dan die van Lcd's en Led's. Welke plasma heb jij al ooit gezien in het echt in een andere ruimte dan overbelichte showrooms?

nightmarex13

Legacy Member
Reapo zei:
Een mening mag iedereen hebben en verkondigen, maar feiten zijn feiten. Kijkhoeken van plasma's zijn stukken beter dan die van Lcd's en Led's. Welke plasma heb jij al ooit gezien in het echt in een andere ruimte dan overbelichte showrooms?

ik weet niet welk merk maar een familielid geeft 1 en toch niet wat ik zou willen hebben

Preske

Legacy Member
nightmarex13 zei:
Geef my toch liever een LCD of LED tv ipv een plasma zit je iets te schuin is het beeld zwart...

bij de led-tv van mijn ouders heb je een roze verkleuring

ALF 2.0

Legacy Member
nightmarex13 zei:
het is tch al een paar jaar geleden

Als het een model is van voor 2008 (vooral goedkope Samsungs) dan zou het eventueel wel kunnen. Dat waren dan ook wel uitzonderingen op de regel. De meeste andere plasma's uit het middensegment (vanaf 1000 euro), toen was dat niet duur :), hadden daar helemaal geen last van.

De Led's van Samsung zijn dan weer bij de betere in hun klasse in bijna elke prijscategorie. Toch heb ik steeds last van vermoeide ogen, zelfs als ik bij mijn broer een film bekijk op zijn Led uit de 9 reeks van Samsung. Het beeld is nochtans haarscherp en de kleurweergave is ook goed, maar het oogt mij allemaal wat te fel en te plastisch.

nightmarex13

Legacy Member
Reapo zei:
Als het een model is van voor 2008 (vooral goedkope Samsungs) dan zou het eventueel wel kunnen. Dat waren dan ook wel uitzonderingen op de regel. De meeste andere plasma's uit het middensegment (vanaf 1000 euro), toen was dat niet duur :), hadden daar helemaal geen last van.

De Led's van Samsung zijn dan weer bij de betere in hun klasse in bijna elke prijscategorie. Toch heb ik steeds last van vermoeide ogen, zelfs als ik bij mijn broer een film bekijk op zijn Led uit de 9 reeks van Samsung. Het beeld is nochtans haarscherp en de kleurweergave is ook goed, maar het oogt mij allemaal wat te fel en te plastisch.

dat kan wel zijn is wel effe wennen in begin maar ik ben er tevreden van
en van die plasma het was ergens wanneer ze juist nieuw op de markt waren

Preske

Legacy Member
nightmarex13 zei:
dat heb ik niet:p ik heb een samsung led 7 reeks

ouders hebben ook een samsung, maar het is een basis model.

maar kom, het stoort niet

Reapo zei:
Als het een model is van voor 2008 (vooral goedkope Samsungs) dan zou het eventueel wel kunnen. Dat waren dan ook wel uitzonderingen op de regel. De meeste andere plasma's uit het middensegment (vanaf 1000 euro), toen was dat niet duur :), hadden daar helemaal geen last van.

De Led's van Samsung zijn dan weer bij de betere in hun klasse in bijna elke prijscategorie. Toch heb ik steeds last van vermoeide ogen, zelfs als ik bij mijn broer een film bekijk op zijn Led uit de 9 reeks van Samsung. Het beeld is nochtans haarscherp en de kleurweergave is ook goed, maar het oogt mij allemaal wat te fel en te plastisch.

dat zijn die zilveren met kruis-poten hé?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan