Archief - nieuwe PSU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Enermax
€177 - Enermax ATX voeding ELT 620 AWT "Liberty" - 620Watt (belooft 80% efficiency)
€149 - Enermax EG 701AX VE(G) SFMA Noisetaker 600W
Tagan
€125 - Tagan TG-580-U15 Easycon 580W
€125 - TaganTG-580-U22 580W
Aerocool
€107 - Aerocool Turbine Power 550W
€111 - Aerocool AeroPower II SE 550W

zijn er andere merken die beter zouden zijn? (LC Power komt er niet meer in bij mij)
stilte is heel belangerijk, en daar vind je niet meteen reviews over...
de Enermax Noisetaker zou (volgens zijn naam) stil moeten zijn, maar ik heb gelezen dat de fan 2 min, na het afsluiten van de pc, blijft doorwerken (dus zal dit wrs een hete voeding zijn)

bij ieder merk heb ik een voeding gezet met losse kabels (die je dus zelf moet connecten), men huidig voeding heeft dat ook
maar dat schijnt nu net de oorzaak te zijn van de zwakke voltlijnen...
zouden andere merken daar ook last mee hebben?

iemand een voorkeur? of ervaring met 1 vd psu's?
het is vooral bedoelt om men systeem bij max overclock stabiel te kunnen trekken
men huidige voeding slaagt daar niet in, en hij lijkt wel op sterven te staan...


ik wil morgenmiddag kunnen bestellen,
dan heb ik samen met de voeding, ook men nieuwe Arctic Silencer vrijdag (men huidige is stuk, fan draait op 12V nog maar aan 1200rpm, op 5V helemaal niet))

Jense777

Legacy Member
Antec maakt ook goeie voedingen naar 't schijnt.

Hier heb ik een Enermax. Voorlopig content van: stil en efficiënt, al is dat moeilijk te bevestigen na de kleine periode dat ik hem heb (2 maand).

n0sTRa

Legacy Member
ik heb de noisetaker 600w en heb geen last van lawaai hinder, draait zeer stil. Fans blijven idd wel nog even voort draaien tot de psu afgekoeld is, zou blijkbaar beter zijn voor de voeding. Volgende is hier terug een enermax!

SMa

Legacy Member
Jense777 zei:
Antec maakt ook goeie voedingen naar 't schijnt.

Hier heb ik een Enermax. Voorlopig content van: stil en efficiënt, al is dat moeilijk te bevestigen na de kleine periode dat ik hem heb (2 maand).
Antec hebben ze niet bij Jaha.be ;) en ik zou graag daar bestellen omdat de Arctic Silencers er goedkoper zijn
en op de prijs van voeding ligt alles +- gelijk met de gemiddelde winkel


n0sTRa zei:
ik heb de noisetaker 600w en heb geen last van lawaai hinder, draait zeer stil. Fans blijven idd wel nog even voort draaien tot de psu afgekoeld is, zou blijkbaar beter zijn voor de voeding. Volgende is hier terug een enermax!
zijn de kabels lang genoeg? en heb je er genoeg?
ik heb namelijk nogal veel hardware...

Davion

Legacy Member
Kzou de Enermax pakken van die allemaal, en das geen hete voeding, die blijft gewoon nog ff draaien zodat heel u PC gekoeld is :)

n0sTRa

Legacy Member
'k Heb een Chieftec LBX-03 met 4 hdd's. Geen problemen dat de kabels te kort zijn ofzo en men case is toch niet van de kleinste. 4 sata's, een 8 tal molex'en denk ik, 20+4 pin, ...

JackF

Legacy Member
Ik zou ook eens een kijkje nemen naar de nieuwe Seasonic S12 voedingen: enorm performant, stil maar niet goedkoop

SMa

Legacy Member
die Seasonic levert ook maar 18A per 12v lijn
en ik denk dat daar men huidig probleem ligt
ook schommelt dat volgens reviews tussen 11.40 & 12.60
en dat vind ik toch een grote schommeling...
wat me wel een voordeel lijkt is dat hij continu 600W kan leveren, dus niet enkel peak load

nu valt me wel op dat de meeste andere voedingen ook maar 18A per lijn leveren
enkel de Enermax Liberty levert 22A per lijn (samen wel 'maar' 36A)
maar is dat zen meerprijs waard?...

dj insulin

Legacy Member
ik heb de enermax noisetaker, en ik ben er niet content van: voor een 600W voeding heeft die veel te zwakke +12v rails. ze levert wel stabiele en zuivere stroom, dat moet ik toegeven. Maar ik ga mijne toch wegdoen ze, ze trekt mijn systeem niet.

SMa

Legacy Member
net wat ik dacht van die +12v rails ;)
daarom lijkt de 'Liberty' me wel beter, 2*22A
maar wat ik wel raar vind is dat het maximum bij volledige belasting op 36A blijft

zwaarde voedingen vind ik niet meteen...
het ligt meestal rond de 2*18A of +-36A

calimero

Legacy Member
ik zou voor een antec smartpower 2.0 550 gaan. Wat is er verkeerd met die lc power?

SMa

Legacy Member
kan men systeem niet trekken
en lijkt me geen goede voeding te zijn voor een "veeleisend gebruiker"

daarom wil ik nu een degelijke voeding, met de nodige ampères
die dan zeker men config kan trekken

n0sTRa

Legacy Member
Moest ik vb nu een upgrade doen naar een 7800GTX zou het dan kunnen dat men psu te licht is ?

SMa

Legacy Member
Davion zei:
Bwa, normaal niet :)
volgens zen sig heeft hij een ENERMAX NoiseTaker 600W Dual Fan... dus die zou dat ZEKER moeten trekken

en voor mij wordt het dus wrs de Enermax Liberty 620W

duploxxx

Legacy Member
jaha heeft wel de seasonic om te kiezen.... is mijn keuze rap gemaakt

goei performance, stil en heel stabiel een van de betere op deze moment
de 600w heeft 2 lijnen van 18A, de review die zegt dat de seasonic geen goeie V lijnen heeft moogde es doorsturen.... +12V: 11.91 to 12.12. ik heb mijn OCZ modstream en powerstream ervoor buitengesmeten!

http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html

duploxxx

btw ge hebt geen 600W voeding nodig om stabiel systeem te hebben.... een degelijke 450/520 voldoen ook of ge moet al heel extreem gaan (cascade/dual GTX etc) wat ik niet verwacht.

SMa

Legacy Member
- in geen enkele review noemen ze de lijnen slecht
maar een 12v lijn die onder de 12v zakt is imo zeker niet goed
als men systeem op hoge overclock staat reboot hij bij 12v lijnen onder 11.85v

- reviews over die Enermax zeggen dat hij op 100% stressed boven de 12v blijft, daarom gaat men voorkeur uit naar die voeding
nog een pluspunt voor de Enermax is dat hij 2*22A kan leveren

- cascade of dual GTX zal ik niet snel doen, maar stel dat ik het binnen een jaar wel wil doen, moet ik me dan een nieuwe voeding aanschaffen? en men 480W van nu voldoet niet
een Prescott op 4GHz (en hoger) trekt redelijk veel stroom (peaks van 180W), zeker in combinatie met een X850XT PE (+-120W), 2gb PC6400, 2 schijven, 2 optische lezers, tv-kaart, front bay, 10 fans, ... en deze zomer nog een waterkoeling


ik wil dus gewoon veilig zitten
die 22A & 620W heeft me overtuigd, de losse kabels zijn een extra
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan