Archief - nieuwe pc ( samenstellen)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BoneCrusher@

Legacy Member
Hi :D ik zit all een tijdje uittekijken voor een nieuwe pc, een degelijke game pc, waar ik toch hier en daar wat vids kan editten

ik heb zelf wat rond zitten neuzen in tweakers.net en hier o.a.

ik ben tot de conclusie gekomen .. beter vragen xD

ik wil zelf wel een paar vereisten zetten, je moet je er niet zo aan houde ( als je denkt/zeker van dat dat niet echt goed is :P )

uhm als er een fout is bij mij in men vereisten gelieve dit te zeggen

Verreisten
-moederboerd waar ik later 2e grafische kaart bij kan zetten
-een goeie koeling ( liefst stil :P )
-upgradeable later :D
-4gb ram
-eerst windows xp erop draaien en later win 7 ( jaaaahh beetje raar maar ik denk niet dat die software er iet echt ga verandere aan hardware ofwel? )
- liefst een goeje grafische kaart
- 1TB harde schijf

:offtopic:iets wat zeker mijn games en video software ondersteunt ( After FX, photoshop en sony vegas 8 pro ):offtopic:

budget : rond de 800€ mag er een beetje over gaan :D

SXe

Legacy Member
Kijk eens rond hier op het forum, er passeren hier dagelijk zo'n setups voor dat budget.

BoneCrusher@

Legacy Member
Hii,
dank alle members van dit forum, ik heb de volgende pc aangeraden door een css[styles]

ANTEC Three Hundred -EC (black, no psu, atx) 54,00 €
ANTEC Earthwatts (650 watt, atx) 71,90 €
GIGA-BYTE GA-P55-UD3 (P55, 2 x pci-e, raid) 106,15 €
INTEL Core i5 750 (2.66 ghz, 8 mb, s1156, 95 watt, boxed) 176,13 €
G.SKILL 4GBNT (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.6 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 70,25 €
XFX RADEON HD5850 (725 mhz, 1024 mb, DDR5, 4000 mhz, 256 bit, 11, fan) 235,30 €
WESTERN DIGITAL Caviar Green (1000 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5") 73,62 €
NEC DVD ReWriter AD-7240S (24x, sata, black) 21,90 €
OEM Free Assembling and Configuration 0,00 €
ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156) 16,50 €

*totaal: 825,74 €

en ik denk dat ik deze ook ga kopen

:help:

NU ben ik op zoek naar goede headset/speakers en mss ook een goed toetsenbord :P

ik denk dat headset het beste is... voor de buren en voor mijn omgeving niet te store ( woon in winkel )
maar heb er toch een paar speakers bij gezet als jullie mij dat echt aanraden

het is meer voor te gamen, muziek ( hardcore dus goede bass ;D )
en toch af en toe een filmpje te bekijke ( games >= muziek > films )

en ik denk zelf dat het beste 5.1 is ... voor te gamen

toch een paar vereisten
-Goed comfort ( zeker voor toch een tijdje aantedoen en niet na 1 uur al pijn aan de oren hebben ( oke voor in het begin dat dat ff is maar liest dan tijdelijk )
-goede opnamekwaliteit Het moet zeker een microfoon hebben en een redelijk goede opname kwaliteit hebben ( en waar ik ook van gehoord heb en dat super zou zijn als dit erbij was ( moet niet maar is toch wel heel leuk extratjen) een windshield ( dat is voor het blazen enzo tegente houden toch ? of niet heb het ergens zien staan en ik denk dat ben niet zeker ) )
( daarom denk ik ook dat headsets het best zijn omdat daar ook micro bij is ;D )

-goede bass ( voor mijn hardcore muziek en shooters ;D
-goed voor te gamen ( counterstrike source, team fortress 2, left 4 dead (2) modern warfare 2 en zo verder
- uuhmm ... ik denk dat dat alles ong is




de headsets/speakers die ik zelf al gevonden heb

HEADSETS

Speedlink meduse nx 5.1
link power4pc

link tweakers.net


Razer Carcharias ( nergens staat 5.1 of 2.1 of andere )
link tweakers.net

Steelseries Steelsound 5H v2 USB
link tweakers.net

SPEAKERS

logitech x-230
Link tweakers.net

Logitech x-540
link Tweakers.net


voor een toetsenbord heb ik nog niet gekeken ( stap voor stap :P ) ( nat sta ik voor suggesties open ;D )


ik denk dat dit alles is
kan ook zijn dat ik iets vergeten ben lieft dit te zeggen ;D

Mette2

Legacy Member
Je kan best nu al Windows 7 erbij kopen, dan kan je een OEM versie nemen, die staan momenteel vrij goedkoop, op sommige plaatsen onder de 80€.

BoneCrusher@

Legacy Member
Mette2 zei:
Je kan best nu al Windows 7 erbij kopen, dan kan je een OEM versie nemen, die staan momenteel vrij goedkoop, op sommige plaatsen onder de 80€.

jah ;D d8 ik ook al dat ik dat beter erbij kocht :P maar was nog niet zeker :P

SXe

Legacy Member
Uw harde schijf zou ik veranderen naar een Samsung Spinpoint F3, deze is veel sneller dan die WD green.

BoneCrusher@

Legacy Member
friekie zei:
Uw harde schijf zou ik veranderen naar een Samsung Spinpoint F3, deze is veel sneller dan die WD green.

die van 1TB?

en caviar green heeft op power4Pc 7200 rpm en op tweakers.net vind ik die hardeschijf ( 7200 rpm ) niet alleen maar 5400

en dan samsung spinpoint F3 heeft 7200 rpm op tweakers.net

en bijde 1TB dus samsung spinpoint F3 is het beste? ( liefst beetje uitleg :p ( probeer bijtelere he ;D ) )

JackF

Legacy Member
De WD GreenPower heeft een variabel toerental welke vergroot of verkleint naargelang de noden . Deze schijf is geschikt voor Office computers of energiezuinige systemen .
De WD Caviar Blue is geschikt voor alledaags gebruik en draait continue op 7200rpm
De WD Caviar Black is geschikt voor PC die veel aan staan en performant moeten zijn , deze draaien ook continue aan 7200rpm .
De Samsung F3 draait ook continue aan 7200rpm en heeft snelle write/read prestaties .
Qua uitvalspercentage voor de F3 disks heb ik voorlopig geen klagen .

Titanium X

Legacy Member
BoneCrusher@ zei:
die van 1TB?

en caviar green heeft op power4Pc 7200 rpm en op tweakers.net vind ik die hardeschijf ( 7200 rpm ) niet alleen maar 5400

en dan samsung spinpoint F3 heeft 7200 rpm op tweakers.net

en bijde 1TB dus samsung spinpoint F3 is het beste? ( liefst beetje uitleg :p ( probeer bijtelere he ;D ) )

Caviar green wordt meer bedoelt als backup schijf. Die idle tegen 5400rpm gaat draaien en wanneer ge hem actief gebruikt schakelt die over naar 7200 rpm en daarom gaat die toch een stuk trager dan de meeste hdd's. En ja de F3 is gewoon denk ik een van de snelste 7200 schijf op de markt voor een zeer goeie prijs.

BoneCrusher@

Legacy Member
:o dus eignl de rpm is de snelheid niet ? ofwel?? :s

want nu ben ik eignl niet meer mee xD

dus jullie raden mij toch aan om de samsung spinpoint F3 te nemen ( is maar 6€ meer .. en als ie dan een stuk sneller gaat wat is 6€ dan ? :p )

Titanium X zei:
Caviar green wordt meer bedoelt als backup schijf. Die idle tegen 5400rpm gaat draaien en wanneer ge hem actief gebruikt schakelt die over naar 7200 rpm en daarom gaat die toch een stuk trager dan de meeste hdd's. En ja de F3 is gewoon denk ik een van de snelste 7200 schijf op de markt voor een zeer goeie prijs.

BoneCrusher@

Legacy Member
BoneCrusher@ zei:
Hii,
dank alle members van dit forum, ik heb de volgende pc aangeraden door een css[styles]

ANTEC Three Hundred -EC (black, no psu, atx) 54,00 €
ANTEC Earthwatts (650 watt, atx) 71,90 €
GIGA-BYTE GA-P55-UD3 (P55, 2 x pci-e, raid) 106,15 €
INTEL Core i5 750 (2.66 ghz, 8 mb, s1156, 95 watt, boxed) 176,13 €
G.SKILL 4GBNT (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.6 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 70,25 €
XFX RADEON HD5850 (725 mhz, 1024 mb, DDR5, 4000 mhz, 256 bit, 11, fan) 235,30 €
Samsung Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
NEC DVD ReWriter AD-7240S (24x, sata, black) 21,90 €
OEM Free Assembling and Configuration 0,00 €
ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156) 16,50 €

*totaal: 825,74 €

en ik denk dat ik deze ook ga kopen

:help:

NU ben ik op zoek naar goede headset/speakers en mss ook een goed toetsenbord :P

ik denk dat headset het beste is... voor de buren en voor mijn omgeving niet te store ( woon in winkel )
maar heb er toch een paar speakers bij gezet als jullie mij dat echt aanraden

het is meer voor te gamen, muziek ( hardcore dus goede bass ;D )
en toch af en toe een filmpje te bekijke ( games >= muziek > films )

en ik denk zelf dat het beste 5.1 is ... voor te gamen

toch een paar vereisten
-Goed comfort ( zeker voor toch een tijdje aantedoen en niet na 1 uur al pijn aan de oren hebben ( oke voor in het begin dat dat ff is maar liest dan tijdelijk )
-goede opnamekwaliteit Het moet zeker een microfoon hebben en een redelijk goede opname kwaliteit hebben ( en waar ik ook van gehoord heb en dat super zou zijn als dit erbij was ( moet niet maar is toch wel heel leuk extratjen) een windshield ( dat is voor het blazen enzo tegente houden toch ? of niet heb het ergens zien staan en ik denk dat ben niet zeker ) )
( daarom denk ik ook dat headsets het best zijn omdat daar ook micro bij is ;D )

-goede bass ( voor mijn hardcore muziek en shooters ;D
-goed voor te gamen ( counterstrike source, team fortress 2, left 4 dead (2) modern warfare 2 en zo verder
- uuhmm ... ik denk dat dat alles ong is




de headsets/speakers die ik zelf al gevonden heb

HEADSETS

Speedlink meduse nx 5.1
link power4pc

link tweakers.net


Razer Carcharias ( nergens staat 5.1 of 2.1 of andere )
link tweakers.net

Steelseries Steelsound 5H v2 USB
link tweakers.net

SPEAKERS

logitech x-230
Link tweakers.net

Logitech x-540
link Tweakers.net


voor een toetsenbord heb ik nog niet gekeken ( stap voor stap :P ) ( nat sta ik voor suggesties open ;D )


ik denk dat dit alles is
kan ook zijn dat ik iets vergeten ben lieft dit te zeggen ;D


heeft er nu al iemand al een idee voor headsets??

BoneCrusher@

Legacy Member
maximvdb zei:
Samsung F3 is the way to go ;)

Hmmh .. ik heb eens geinformeerd bij Power4pc
( de winkel waar ik het ga kopen )

en deze zeggen dit dus :

Beste,

Een spinpoint F3 hardeschijf is sneller dan een WD cavier green.
Wij verkiezen WD cavier green, omdat voor de meeste alle daagse
toepassingen het prestatieverschil in praktijk te verwaarlozen is (voor de
gebruiker nauwelijks merkbaar) en omdat WD hardeschijven een veel lagere
defect rate hebben. onze vastellingen: WD 5% defect, Samsung 45% defect.

De keuze tussen deze 2 hdd hangt af van wat voor u belangrijk is prestatie
of betrouwbaarheid.

Mvg,

Power4Pc-Team

---
dus ... volgens hen gaat de hardeschijf snel kapot ... :(

als dat zo is neem ik toch de green .. want als die idle't gaat ie op 5400 maar als je bezig bent merk je daar toch niets van ? dan is die toch evensnel ?

BoneCrusher@

Legacy Member
friekie zei:
Kijk hier eens even naar:

bit-tech.net | Review - Samsung Spinpoint F3 1TB Review

Hoe kunnen ze nu al zeggen dat 45% van die Samsung schijven kapot gaan? Die F3 is nog maar een paar maand op de markt...


Is die Green soms duurder dan die F3? Indien ja willen ze u gwn de duurste verkopen :)

neen deze is niet duurder dan de F3,.. de F3 is 6 euro ( en 3 cent :P) meer dan de green ...
en de green wordt ook aangeraden ^^

Titanium X

Legacy Member
ik zou toch voor de F3 gaan hoor. Want da klopt allemaal ni wa ze zegge
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan