Archief - nieuwe pc (high-end)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yank

Legacy Member
magnusjb1 zei:
cas 2 is beter, en voor die paar euro verschil zou ik zeker die nemen
Davion zei:
CAS2 natuurlijk.
M2 de moeite? bwa, het gaat volgens mij geen grote stap vooruit zijn :)

DDR500 CL 2.5 <-> DDR400 CL2.0

@kibo: neem maar de goedkoopste, die DDR500 gaan ook wel DDR400 aan CL2.0 kunnen werken.

beyl

Legacy Member
Deguchi zei:
tis 1MB en 512kB geen gig en mb ;)
verschil is nauwelijks voelbaar (google maar eens naar reviews van beide)
idd foutje daar , nauwelijks voelbaar in games in andere toepassing heel handig zeker in de toekomst

Mr. M

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
neem dan een dual core opteron ipv een X2, hebben alleemaal 1MB cach per core en zijn goedkoper
jep maar die hebbe geen SSE3 als k mij ni vergis

Mr. M

Legacy Member
raar, toch heb ik overal waar ik er al achter zocht gevonde da bij de Opterons geen SSE3 stond en bij de andere wel

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Mr. M zei:
raar, toch heb ik overal waar ik er al achter zocht gevonde da bij de Opterons geen SSE3 stond en bij de andere wel


S940 en S939? bij S940 is het vanaf feb dit jaar dacht ik

Mr. M

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
S940 en S939? bij S940 is het vanaf feb dit jaar dacht ik
nog is gekeken en ze hebbe da blijkbaar aangepast
nu ja, zoveel te beter he :), al kost die opteron 175 precies wel meer dan de X2 4400+

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Mr. M zei:
nog is gekeken en ze hebbe da blijkbaar aangepast
nu ja, zoveel te beter he :), al kost die opteron 175 precies wel meer dan de X2 4400+


ja de prijzen van de opterons gaan snel omhoog met de Mhz, maar de laagste zijn wel lekker goedkoop

Robain

Legacy Member
Davion zei:
- Nope
- SATA2 is geen % sneller.
- Geheugen lijkt me goed :)
- RAM prijzen gaan na nieuwjaar stijgen, voor de rest dunno.


wat die SATA 2 betreft...


moestik jou zijn zou ik toch zeker zorgen dat uw schijf NCQ heeft... Zal in windows vista een ferme performance boost krijgen!!

L@TrO

Legacy Member
Robain zei:
wat die SATA 2 betreft...


moestik jou zijn zou ik toch zeker zorgen dat uw schijf NCQ heeft... Zal in windows vista een ferme performance boost krijgen!!

ter aanvulling : woordje van anandtech

-> With SATA300 we have seen improvements when it comes to multimedia and content creation. During the SYSMark and Winstone Content Creation benchmarks, we saw these units perform the best out of a long list of SATA150, some with NCQ implemented, as well as a 10,000RPM Raptor and the DiamondMax 10 with a 16MB buffer.

Davion

Legacy Member
Neen, desktop's met NCQ chipsets ook, maar het brengt u totaal geen winst mee atm.

Robijntje007

Legacy Member
gewoon uw pc beetje bij beetje opbouwen, zo kan je altijd nieuwere en betere delen kopen die binnen uw prijs bereik liggen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan