Archief - nieuwe pc (high-end)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kibo

Legacy Member
Hallo,

Kga mij tussen dit en 1 a 2 maand nieuwe pc kopen,
twijfel alleen beetje tot de juiste moment(mss nog pricedrop ivm cpu ofzo)

Amd64 x2 4200 of x2 4400
Zalman CNPS7700
Western Digital 250 Gb 7200rpm SATA
Corsair 2048MB DDR400 Twinx, Matched Pair, CAS2
MSI NX7800GT-VT2D256E PCI-E 7800GT 256Mb
ASUS A8N-E,nForce4
NEC 4550 DVD-Rewriter ZWART
"SONY Diskdrive Black 1.44 MB , 3.5

totaal 1346€ (met 4200)

Case van Nzxt Lexa + voeding Lc Power van 550W 14 cm heb ik al.

Nu enkele vraagjes,
Is de meerprijs van 100€ extra waard voor x2 4400?
Mss wachten op Sata 2? pcboer heeft alleen Maxtor sata2.
Geheugen is voor beetje te oc'en,goed genoeg?
Gaan de prijzen zakken binnen 2 maand ivm cpu?

pc is mss beetje overkill momenteel,maar koop altijd pc om de 3 jaar.
Bedoeling is beetje gamen,encoderen,etc

edit: huidige pc is,
p4 3.06
1 gb ram pc2700
160 gb hd
gf 5950 ultra

magnusjb1

Legacy Member
-meerprijs is het niet waard, gewoon 4200+ nemen
-Gewoon SATA nemen, snelheids verschil merk je toch niet met SATA 2
-Is goed voor oc'en
-prijzen zakken altijd een beetje, maar je kan niet blijven uitstellen

Yank

Legacy Member
- 4400+ is 100€ extra niet waard
- sata of sata2 doet er niet echt toe, neem het goedkoopste
- geheugen kan wel beetje oc'en, maar ook niet zoveel
- prijzen gaan volgens mij niet stijgen :)

Davion

Legacy Member
- Nope
- SATA2 is geen % sneller.
- Geheugen lijkt me goed :)
- RAM prijzen gaan na nieuwjaar stijgen, voor de rest dunno.

kibo

Legacy Member
thx voor de snelle reply's,

allemaal dezelfde mening,
dan is mijn twijfel weg:)

Davion

Legacy Member
Dunno, maar ze gaan stijgen, DDR prijzen toch, omdat DDR2 der meer gaat door komen, en de productie omlaag gaat van DDR1.

Mr. M

Legacy Member
Davion zei:
Dunno, maar ze gaan stijgen, DDR prijzen toch, omdat DDR2 der meer gaat door komen, en de productie omlaag gaat van DDR1.
verdoeme, das slecht nieuws
ik ga mss ook ne nieuwe pc kope na nieuwjaar ergens ofzo en wachte op de M2 socket ga wsl te lang dure (of hoe em tegewoordig ook al weer noemt :p)

{YA}Gr3c0

Legacy Member
De M2 socket komt maar uit (heb ik ergens gelezen) in het 2de kwartaal.

Mr. M

Legacy Member
jep ik weet het, tis daarmee dak het zeg :p
want logisch gezien ga DDR2 dan dalen in prijs he (ni da ik persee DDR2 wil, liever ni, maja)

L@TrO

Legacy Member
Ik vin dat de x2 4400+ wel 100€ meer waard is , omdat ik de x2 4200+ geen 100€ meer waard vin dan de x2 3800+ ( deze draait bij mij aan 5000+ speeds op stock v-core). Mss een rare redenering, maar toch zou ik nooit een 4200+ nemen... :)

kibo

Legacy Member
Nu is er juist ander ram binnegkomen bij mijn pc boer
wat is het beste?(het 2e had ik eerst in mijn config)

Corsair 2048MB DDR500 2x64MX64 TwinX, Matched Pair, C2.5 n/a n/a 260.00 €

of

Corsair 2048MB DDR400 32MX64 Twinx, Matched Pair, CAS2 0 0 275.00 €

Davion

Legacy Member
CAS2 natuurlijk.
M2 de moeite? bwa, het gaat volgens mij geen grote stap vooruit zijn :)

magnusjb1

Legacy Member
cas 2 is beter, en voor die paar euro verschil zou ik zeker die nemen

beyl

Legacy Member
zeker 4400+ nemen als het budget het toelaat want die heeft 1 gig cache en de 4200 k12mb en anders de 3800+ want niet veel verschil met de 4200

Deguchi

Legacy Member
beyl zei:
zeker 4400+ nemen als het budget het toelaat want die heeft 1 gig cache en de 4200 k12mb en anders de 3800+ want niet veel verschil met de 4200

tis 1MB en 512kB geen gig en mb ;)
verschil is nauwelijks voelbaar (google maar eens naar reviews van beide)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
beyl zei:
zeker 4400+ nemen als het budget het toelaat want die heeft 1 gig cache en de 4200 k12mb en anders de 3800+ want niet veel verschil met de 4200


neem dan een dual core opteron ipv een X2, hebben alleemaal 1MB cach per core en zijn goedkoper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan