Archief - nieuwe graka --> bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkarchangel

Legacy Member
de 2de 6870 zit er in en nog een xtra 4gig . Mss een domme vraag maar hoe weet je nu dat CF werkt ?

flyingdutchman

Legacy Member
Hoe, die zit er nu al in :p ? Da's snel.

Ja, 650W is méér dan genoeg. Dat adviseer ik normaal voor HD6950 CF...
HD6870 CF trekt ge met een deftige 500W al.

Ge kunt dat checken door, eerst uit te zetten -> gamen. aan zetten -> gamen en dan de fps te checken hé :).

Vergeet ook niet de allernieuwste drivers te installeren en uw resolutie zo hoog mogelijk te zetten, crossfire begint pas goed te werken vanaf 1920x1080 ofzo.

darkarchangel

Legacy Member
de lokale pcboer is 10 mintjes rijden dus zoiets is snel geregeld :)
ik dacht dat je die crossfire ergens moet enablen ofzo maar je kan het inderdaad ook zo testen :)

Gurt11

Legacy Member
Bij mij draait bf3 op 1920x1080 en meeste settings op high vlotjes de singleplayer... Precieze fps weet ik niet maar het loopt zonder stotteren voor zover ik kan zien :p
Graka: sapphire HD5770 vapor-x (overclocked 900Mhz-1300Mhz)

koetje07

Legacy Member
idd heb hd 5670 en in draai custom bijna alles high AAx12 behalve shadow med....

darkarchangel

Legacy Member
De kaartjes zitten er in en "werken" maar heb toch een probleem. Ik krijg de drivers zeer moeilijk geinstalleerd . Als ik dit al geinstalleerd krijg , krijg ik na enkele minuten melding van windows " beeldstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld". Bf3 werkt ook niet en na mijn aankoop voor betere prestaties kan ik ironisch genoeg nu niks meer.

Iemand die me kan zeggen waar me probleem zou kunnen zitten ?

ATI

Legacy Member
Ik heb het met de nvidia drivers ook soms op BF3 draai wel de beta drivers,maar met 285.62 had ik het ook ,zijn bugged,maarja jij hebt amd,zullen gewoon bugged zijn.

FlameDB

Legacy Member
ah oesje, ik heb mij mislezen en blijkbaar de twee door elkaar gehaald. Jij hebt een amd phenom en geen 2500k, negeer dan maar mijn laatste post.

cpu zal wel wat bottlenecken vrees ik

darkarchangel

Legacy Member
ok na uren prutsen en zoeken , werkt alles eindelijk terug !
Wat de doorbraak heeft gebracht is een bios update van het moederbord

Rep1

Legacy Member
Ik ga deze thread (hope you don't mind) ook even gebruiken om mijn vraag te stellen.
PC is de volgende:
Asrock Z68 Pro3
Intel i5 2500K
8GB RAM (2 x 4GB)
Win7 64bit
Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

Graka en geluidskaart onboard, dus niet apart aanwezig.
PC loopt ontzettend vlot, snel etc, maar loopt erg vaak vast. En dit telkens ik tussen verschillende tabbladen switch, pagina's met wat afbeeldingen aan het laden ben, naar een pagina surf en naar beneden scroll nog voor de pagina volledig geladen is (zelfs bij een pagina met praktisch enkel tekst)
Enige oplossing is een hardkill waarbij nadien alle paswoorden en instellingen verdwenen zijn (dus terug ingevuld/aangevinkt moeten worden)
Ook een eventuele tekst (mail), ontwerp (Photoshop/Illustrator/Indesign) of een ander nog niet opgeslagen bestand, ben ik uiteraard ook kwijt.
Vermits dit steeds vaker voorkomt, begin ik er mij wel serieus zwaar aan te storen.
Een tijdje terug (voor er sprake was van bovenstaand probleem) bevroor mijn scherm heel even, werkte dan terug en gaf onderaan de melding "display driver has stopped working..."
Update van drivers gedaan enzo, maar probleem bleef aanhouden.
Nu dus nog een stapje verder en de PC doet op die momenten echt niets meer.

Ik veronderstel dat die melding (display driver) te maken heeft met het huidige probleem en het volgens mij de onboard graka is die niet kan volgen ofzo.

Daarom mijn vraag, welke graka kan ik best kopen om dit probleem (hopelijk) te verhelpen?
Gamen doe ik sowieso niet, dus een zware graka is overbodig.
En is dit eenvoudig te installeren voor iemand die de binnenkant van een PC alleen nog maar van ver heeft gezien?

Moonbaby

Legacy Member
Rep1 zei:
Ik ga deze thread (hope you don't mind) ook even gebruiken om mijn vraag te stellen.
PC is de volgende:
Asrock Z68 Pro3
Intel i5 2500K
8GB RAM (2 x 4GB)
Win7 64bit
Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

Graka en geluidskaart onboard, dus niet apart aanwezig.
PC loopt ontzettend vlot, snel etc, maar loopt erg vaak vast. En dit telkens ik tussen verschillende tabbladen switch, pagina's met wat afbeeldingen aan het laden ben, naar een pagina surf en naar beneden scroll nog voor de pagina volledig geladen is (zelfs bij een pagina met praktisch enkel tekst)
Enige oplossing is een hardkill waarbij nadien alle paswoorden en instellingen verdwenen zijn (dus terug ingevuld/aangevinkt moeten worden)
Ook een eventuele tekst (mail), ontwerp (Photoshop/Illustrator/Indesign) of een ander nog niet opgeslagen bestand, ben ik uiteraard ook kwijt.
Vermits dit steeds vaker voorkomt, begin ik er mij wel serieus zwaar aan te storen.
Een tijdje terug (voor er sprake was van bovenstaand probleem) bevroor mijn scherm heel even, werkte dan terug en gaf onderaan de melding "display driver has stopped working..."
Update van drivers gedaan enzo, maar probleem bleef aanhouden.
Nu dus nog een stapje verder en de PC doet op die momenten echt niets meer.

Ik veronderstel dat die melding (display driver) te maken heeft met het huidige probleem en het volgens mij de onboard graka is die niet kan volgen ofzo.

Daarom mijn vraag, welke graka kan ik best kopen om dit probleem (hopelijk) te verhelpen?
Gamen doe ik sowieso niet, dus een zware graka is overbodig.
En is dit eenvoudig te installeren voor iemand die de binnenkant van een PC alleen nog maar van ver heeft gezien?

gewoon ergens een goedkoop kaartje kopen bv 8800 vn nvidia zou ik zeggen en installeren is gwn inpluggen in de socket en kabel insteken :D

Rep1

Legacy Member
Net wat over opgezocht en aansluiten zou niet zo moeilijk zijn.
Die 8800 is al wat ouder (2008?) en is nieuw precies niet meer te krijgen.
Suggestie voor een recentere kaart?
Bij voorkeur uit het aanbod van Alternate of Forcom daar deze vlakbij zijn.
Bedankt

ATI

Legacy Member
Dus dan steek ik die kaart in de socket (dat paars ding ongeveer in het midden van het moederbord?)

Ja ,waar pci express 2.0 bij geschreven staat!

En voor stroom die kabel van voeding dat in uw oude videokaart steekt in de nieuwe inpluggen.

Kijk hier filmke!http://www.youtube.com/watch?v=Z7dBELhb7n0

Wel eerst oude videokaart drivers erafsmijten configuratiescherm -->programma's-->nvidia of amd alles eraf.Dan driver sweeper alles laten opkuizen van uw videocard drivers. Software updates - Driver Sweeper 2.8.5 | Pro | Tweakers.net Meuktracker

Pc afsluiten-->videokaart eruit-->nieuwe erin-->videokaart drivers installeren-->mission accomplished lijkt moeilijk,maar is heel simpel!

B - MAXX

Legacy Member
Rep1 zei:
Dus dan steek ik die kaart in de socket (dat paars ding ongeveer in het midden van het moederbord?) en voor de stroom die PCie connector in... dat blokske helemaal aan de rechterkant op 1/4 van de bovenkant?

En geeft dat geen probleem dat hier 8 plaatskes zijn en die kaart maar 6 pinnekes heeft? (volgens website Alternate)

Ja, het is allemaal nieuw voor mij hé :$

wacht, ik snap het niet zo goed. Dat 'blokske' rechts 1/4e van den bovenkant, daar steekt toch al een kabel in hoop ik ? :p
Die kabel die daarin zit moet ge laten zitten hé, dat is de stroom voor uw CPU.
Je zal voor die nieuwe videokaart zo'n 6pin stekker van uw voeding moeten zoeken (voor zover low-end videokaarte al aparte voeding nodig hebben)

derbij uw systeem zou perfect moeten werken met die onboard videokaart. Ik zou eerst nog eens wat advies inwinnen voor uitgaves te doen die achteraf gezien niet nodig waren.

Rep1

Legacy Member
B - MAXX zei:
wacht, ik snap het niet zo goed. Dat 'blokske' rechts 1/4e van den bovenkant, daar steekt toch al een kabel in hoop ik ? :p
Ik ging maar voort op de afbeelding. Mijn PC heb ik nog niet opengehad :)
Maar daar zal dus inderdaad wel een kabel inzitten.
B - MAXX zei:
derbij uw systeem zou perfect moeten werken met die onboard videokaart. Ik zou eerst nog eens wat advies inwinnen voor uitgaves te doen die achteraf gezien niet nodig waren.
Normaal gezien wel, maar de melding "display driver stopped working..." laat mij toch vermoeden dat het iets met de grafische kaart is aangezien alles ge-upgrade is.
En aangezien de PC altijd vastloopt bij het bekijken van een pagina met afbeeldingen of het scrollen van een pagina die nog niet helemaal geladen is, denk ik ook in die richting.
Een website waar ik praktisch altijd problemen heb is Interior Design, Design News & Architecture Blog Magazine (kom daar geregeld voor de architectuur-afdeling) Volgens mij toch niet meteen een bedreiging voor een doorsnee PC zoals de mijne, toch?

Ik heb de afgelopen weken alle mogelijke drivers ge-upgrade en zou echt geen idee hebben wat er voor zorgt dat mijn PC telkens vastloopt.
Een PC kan helaas (nog) niet spreken en zeggen waar het probleem zit...

Als er iemand een andere mogelijke oorzaak zou kunnen zeggen, dan hoor ik het graag.

ATI

Legacy Member
Voor jij nieuwe drivers installeert smijt je toch eerst alles eraf en gebruikt je toch driver sweeper?

Moonbaby

Legacy Member
Rep1 zei:
Ik ging maar voort op de afbeelding. Mijn PC heb ik nog niet opengehad :)
Maar daar zal dus inderdaad wel een kabel inzitten.

Normaal gezien wel, maar de melding "display driver stopped working..." laat mij toch vermoeden dat het iets met de grafische kaart is aangezien alles ge-upgrade is.
En aangezien de PC altijd vastloopt bij het bekijken van een pagina met afbeeldingen of het scrollen van een pagina die nog niet helemaal geladen is, denk ik ook in die richting.
Een website waar ik praktisch altijd problemen heb is Interior Design, Design News & Architecture Blog Magazine (kom daar geregeld voor de architectuur-afdeling) Volgens mij toch niet meteen een bedreiging voor een doorsnee PC zoals de mijne, toch?

Ik heb de afgelopen weken alle mogelijke drivers ge-upgrade en zou echt geen idee hebben wat er voor zorgt dat mijn PC telkens vastloopt.
Een PC kan helaas (nog) niet spreken en zeggen waar het probleem zit...

Als er iemand een andere mogelijke oorzaak zou kunnen zeggen, dan hoor ik het graag.

als ik volgende week mijn nieuwe videokaart aankrijg gaat deze (HD5770) verkocht worden. en die zal rond de 60-65€ komen schat ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan