Archief - nieuwe graka --> bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moonbaby

Legacy Member
ik heb momenteel met de volgende setup in bf3 maar 30-40 FPS met alle settings op low. (resolutie = 1920x1080)
volgens mij is het mijn graka die de bottleneck legt hier.
hier m'n setup:

Asrock P67 pro 3 (b3)
Intel i5 2500K (niet oc'd)
sapphire ATI HD5770
4GB RAM
Coolermaster 1000Watt
windows 7 pro 64bit

als het mijn graka is, welke zou ik dan moeten steken om een degelijke FPS te hebben (high settings) zonder een overkill te hebben.

ATI

Legacy Member
Waarom heb jij een 1000wat voeding?

Ik zou gewoon een amd hd 6950 2gb dirt 3 kopen.

En idd het is de graka!

Moonbaby

Legacy Member
ATI zei:
Waarom heb jij een 1000wat voeding?

Ik zou gewoon een amd hd 6950 2gb dirt 3 kopen.

En idd het is de graka!

toekomst gericht en het was een koopje die voeding :D

Moonbaby

Legacy Member
ATI zei:
Is een heel goede kaart,maar de sapphire dirt 3 heeft ongeveer of toch bijna zo'n goede koeling en kost wel stuk minder.

MSI koop ik zowieso al niet wegens zeer slechte support als de kaart wat ouder word (ervaring).

ATI

Legacy Member
bramvanloy zei:
MSI koop ik zowieso al niet wegens zeer slechte support als de kaart wat ouder word (ervaring).

Ik zou die ook niet pakken ,veel te duur ivm die sapphire dirt 3 en bij die sapphire krijg je nog is dirt3 erbij dus keuze snel gemaakt denk ik zo.:D

darkarchangel

Legacy Member
ik ga effe ook deze thread gebruiken voor mijn bijna identiek de zelfde vraag.

Asus AM3 M4A89GTD PRO
AMD AM3 Phenom II X4 965
Sapphire AMD 6870 1GB DDR5
Kingston DDR3 4GB 1333MHz

Als ik een upgrade wil doen om bf3 met hoge fps en high/ultra gfx te spelen , welke upgrade is het dan ?
Meer ram of andere graka of beiden ?

SXe

Legacy Member
Een snelle Google leert mij dat uw moederbord x8/x8 Crossfire ondersteunt. Dus ik zou ( eventueel 2dehands) zoeken naar een 2de HD 6870 om erbij te steken. Dat zal al heel veel uitmaken.

Je kan eventueel nog 4 GB RAM bijkopen, want de prijzen zijn toch om te lachen :p 20 euro/4GB.


Wel zien dat uw voeding sterk genoeg is natuurlijk.

darkarchangel

Legacy Member
heb een CORSAIR PSU 650W , alleen heb ik totaal geen ervaring met crossfire en 2 grafische kaarten in een pc steken en die runnen .
Maar ik neem aan dat het niet zo moeilijk is ?

Caracalla

Legacy Member
Met mijn setup uit m'n sig draai ik BF3 op ultra op 1680*1050 zonder framedrops.
Wanneer ik de Anti-Aliassing aanzet, merk ik wel dat het net iets minder vlot loopt. Dus voor multiplayer zet ik de Anti-Aliassing af.

Maat van ik speelt op 1920*1080 op Ultra met dezelfde setup, maar 2* 6870 Twinfrozr3. Ook hij draait alles vloeiend zonder framedrops op ultra, zonder anti-aliassing.

Dus ik vrees dat één 6950 de game niet op ultra zal trekken. Toch niet de multiplayer.

Bekijk deze bench eens:
6850 CF tegen 6950
AnandTech - Bench - GPU11

Die 6850cf is maar een 30 euro duurder in aankoop, maar het performanceverschil is immens.

darkarchangel

Legacy Member
Kan mijn voeding 2 6870's aan ?

Ik heb google wat afgeschuimd ivm crossfire en het blijkt niet zo moeilijk en dit lijkt mij de goedkoopste oplossing.

flyingdutchman

Legacy Member
Ja, darkarchangel. CF 6870 is voor jou de beste oplossing. Je voeding is ruim goed genoeg.

je gaat wel een lichte CPU-bottleneck hebben in andere games, maar dat zijn zorgen voor de toekomst ;). BF3 leunt zwaar op de graka.

darkarchangel

Legacy Member
heb nog net effe verder gegoogled en zie dat een 650w toch beetje op zijn minst is. Nu wil ik deze upgrade wel uitvoeren maar nog een nieuwe psu bij kopen zie ik niet zitten.

Dus ik mag er van uitgaan dat die 650w het echt kan trekken ?

Moonbaby

Legacy Member
Caracalla zei:
Met mijn setup uit m'n sig draai ik BF3 op ultra op 1680*1050 zonder framedrops.
Wanneer ik de Anti-Aliassing aanzet, merk ik wel dat het net iets minder vlot loopt. Dus voor multiplayer zet ik de Anti-Aliassing af.

Maat van ik speelt op 1920*1080 op Ultra met dezelfde setup, maar 2* 6870 Twinfrozr3. Ook hij draait alles vloeiend zonder framedrops op ultra, zonder anti-aliassing.

Dus ik vrees dat één 6950 de game niet op ultra zal trekken. Toch niet de multiplayer.

Bekijk deze bench eens:
6850 CF tegen 6950
AnandTech - Bench - GPU11

Die 6850cf is maar een 30 euro duurder in aankoop, maar het performanceverschil is immens.

het moet ook niet persee ultra kunnen trekken (al is dit wel nice) ene normal setting met 2 of 4x AA is ook al goed :D
ben erg gesteld daarop omdat je in het spel vooral vet moet kunnen zien :D

FlameDB

Legacy Member
ik zou ook twee 6870's nemen, en een deftige cpu koeler (voor 40 euro heb je al een goede) en je cpu op 4.3ghz of iets dergelijks clocken.

dat gaat geven :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan