Archief - Nieuwe gaming rig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ihostlong

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Je haalt dingen door elkaar,gb en bit->dit zijn twee verschillende dingen.

Je hebt 32bit en 64bit windows varianten,waarbij 32bit max. 4gb ram ondersteunt en afhankelijk van de 64bit versie ondersteunt het meer,home premium zo uit mijn hoofd 16gb ,maar ik kan het fout hebben.
Dit staat nu los van het mobo waar we het over hebben.
Het heeft wel te maken met de cpu of die het ondersteunt,maar dan moet je dacht ik wel een hele oude cpu hebben die geen 64bit ondersteunt.Er kunnen wat foutjes zitten in zoals ik het zeg,maar dat moederbord geeft geen problemen met meer dan 4gb geheugen.

Google het anders eens en lees wat wiki pagina's door.;)

alright bedankt om effe te verieferen heb ondertussen ook nog hulp gevraagd op 2 andere forum's en zal binnen paar dagen beslissing nemen.

Vic 40+

Legacy Member
Graag gedaan! :)

En zijn er nog twijfels of heb je vragen kom er dan gewoon mee. ;)

Ihostlong

Legacy Member
hmm is het het waard om de intel core i5 2500k te vervangen voor een 2550 versie?

verreckie

Legacy Member
Das dezelfde cpu, enkel is bij de 2550k de geïntegreerde gpu niet geactiveerd/ bruikbaar.
Deze heb je ook niet nodig, bij een game pc zit je wel altijd met een aparte graf. kaart.

M.a.w. het maakt geen enkel verschil uit, en dus gewoon de goedkoopste van de 2 nemen.

Vic 40+

Legacy Member
Voor de koeler zou ikzelf de volgende nemen,
Thermalright TRUE Spirit 120 @ Azerty
Lees daar eens wat reviews over als je het wat vind.
Die cooler master is overigens geen slechte keuze.

Voor de psu zou ik voor de silverstone gaan vanwege het modulair zijn en dat ie goed uit het review komt,hij is dacht ik ook bij lagere waarden nog redelijk efficient.(10%<=80+)

Ik zou ook voor de 2500k gaan aangezien het handig kan zijn om die igp op de achterhand te hebben.

mdgf

Legacy Member
En neem geen geheugen met heatsinks, dat heeft geen voordelen en kan enkel maar problemen opleveren (met de koeler), 1600MHz (of zelfs >2400MHz) is NIET sneller dan 1333MHz voor gaming.

Ihostlong

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Voor de koeler zou ikzelf de volgende nemen,
Thermalright TRUE Spirit 120 @ Azerty
Lees daar eens wat reviews over als je het wat vind.
Die cooler master is overigens geen slechte keuze.

Voor de psu zou ik voor de silverstone gaan vanwege het modulair zijn en dat ie goed uit het review komt,hij is dacht ik ook bij lagere waarden nog redelijk efficient.(10%<=80+)

Ik zou ook voor de 2500k gaan aangezien het handig kan zijn om die igp op de achterhand te hebben.

voor het modulair zijn van de psu heb ik niet echt zo'n zorgen aangezien de case redelijk wat ruimte heeft en de meeste kabels bij de huidige build toch gebruikt zullen worden

alright heb juist volgende config besteld.
Azerty

Denk wel dat ik hiermee een tijdje verder kan ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan