Archief - nieuwe gaming rig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
@Massman: In games scheelt het hem geen 5fps.
@PineMangoes: Ge hebt GEEN SLI mobo nodig hoor :) En ver van alle X1900XTX's overklokken zo schitterend als jij laat uitschijnen hoor.

Hm, dan was tweakers niet juist over dat mobo of wat? Heel goed mogelijk, ben te lui om andere bronnen te zoeken :)

Kzeg niet dat de X1900XTX schitterend overklokt, maar alleszins beter dan de 7950X2. Dat zijn namelijk twee cores op één kaart geplakt, wat maakt dat ze amper overclockbaar zijn imo.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Kom binnen een maand nog eens terug, tegen dan is Conroe er, en zijn er meer mobo'tje en kunnen we juistere config samenstellen.

Enneuh: 7950GX2 >> X1900XTX zeker weten hoor.

erhm check eens meerdere reviews

7950 is beter ja, maar in games helemaal niet zoveel, 5fps ofzo op de 70 (3dmark dan weer wel)

maar dan is er wel weer de sidenote, er zijn nog geen goeie drivers voor de 7950x2, die zullen wel komen, maar dan vrees ik weer dat die ni lang gaan geupdate blijven voor die kaart

boostah

Legacy Member
Thammels zei:
Is "hij" de conroe of wat bedoel je :)

dacht het wel (hopelijk is ie ook leverbaar, want ik ruik paperlaunch, aangezien intel zelf zegt dat nog maar 20% van de procs die ze tot eind het jaar gaan verkopen vanaf de release van de conroe slecht conroe's zullen zijn, hopelijk van ni, maar ik vrees ervoor)

Massman

Legacy Member
Davion zei:
@Massman: In games scheelt het hem geen 5fps.

zo kan je blijven redeneren tot in het oneindige.

Als iemand een game-pc wil, neemt hij best Cas3 geheugen.

boostah

Legacy Member
Massman zei:
zo kan je blijven redeneren tot in het oneindige.

Als iemand een game-pc wil, neemt hij best Cas3 geheugen.

valt ook te zien welk game dacht ik

bv source is vrij ram afhankelijk als ik het juist heb, andere games dan weer totaal niet

SMa

Legacy Member
Het scheelt zeker geen 5fps,
maar de fps zijn wel véél stabieler.
Minder vaak en minder diepe drops, average blijft hetzelfde

PineMangoes

Legacy Member
Boh denk dat een X1900 XT(X) ook weinig last van framedrops heeft hoor. Imo heeft de 7950 een groot gemis dat ie geen HDR + AA aankan, wat je voor zo'n topkaart wel zou wensen denk ik...

white-hat

Legacy Member
ah,dus al goed nieuws ivm de cpu,

kheb mij laten wijsmaken dat het geheugen van patriot echt wel superieur is.
heb altijd al ocz gebruikt en ben er dan ook altijd tevreden mee geweest.

white-hat

Legacy Member
PineMangoes zei:
Boh denk dat een X1900 XT(X) ook weinig last van framedrops heeft hoor. Imo heeft de 7950 een groot gemis dat ie geen HDR + AA aankan, wat je voor zo'n topkaart wel zou wensen denk ik...


heeft geen enkele vanuit die 7950 reeks dat?

is wel jammer,

SMa

Legacy Member
white-hat zei:
ah,dus al goed nieuws ivm de cpu,

kheb mij laten wijsmaken dat het geheugen van patriot echt wel superieur is.
heb altijd al ocz gebruikt en ben er dan ook altijd tevreden mee geweest.
Ik ben niet echt voor OCZ ... duur en niet goed genoeg.
Patriot is gemiddeld.
Maar als je Patriot met rode ramsinks op de kop kan tikken zit je goed, BH-5 of D9 Fatbody. (DDR of DDRII)
Patriot met zwarte heatsinks doen wat ze moeten doen.

Davion

Legacy Member
OCZ is nie slecht omFg..
Sewes gade nog zeggen dat Mushkin budget is xD

SMa

Legacy Member
Ik zeg niet dat OCZ slecht is,
ik zeg dat ik het duur vind, en niet goed genoeg voor wat het kost.

Het DDR2 marktsegment is compleet anders dan bij DDR.
Er is geen merk die superieur is, het gaat hem volledig om de IC's (chips op de ram). En daarin mooet je altijd kijken naar Micron.
Elpida en Naya zetten ook wel wat prestaties neer, maar Micron is toch steeds de betere.
Ik heb nog geen enkel huidig DDR2 kitje gezien van OCZ die degelijke prijs/kwaliteit biedt. Daar trek ik mijn conclusies uit.

PineMangoes

Legacy Member
Davion zei:
Nee, maar zo erg is dat nu ook weet niet.

Nee, maar dan kun je verder redeneren en zeggen dat hogere resoluties, AA, AF en alle andere grafische lekkernij niet echt nodig is, en gewoon een 6600 GT kopen...

white-hat

Legacy Member
ben net die review aant lezen op 3dguru,en daar blijken ze nergens te vermelden dat die kaart niet overweg kan met hdr,

?

PineMangoes

Legacy Member
white-hat zei:
ben net die review aant lezen op 3dguru,en daar blijken ze nergens te vermelden dat die kaart niet overweg kan met hdr,

?

HDR en AA lukken wel, maar niet samen. Dat komt omdat bij nVidia kaarten zowel AA als HDR door dezelfde pipelines worden gerenderd. Bij de nieuwste generatie ATi kaarten kan dit wel.

Ik ga hier weer op geflamed worden, maar de meesten zeggen ook dat ATi kaarten een iets "scherper" beeld geven tov de nVidia tegenhangers. Waar dan weer tegenover staat dat ze gerust als centrale verwarming kunnen dienen in de winter :woohoo:

Davion

Legacy Member
Sinds de 9x00 reeks door is, heeft nVidia evenwaardige beeldkwaliteit
Ter Info: Dit is geen flame, dit is een feit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan