Archief - Nieuwe GamePC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
Hyper threading speelt ook mee hé. Hyper threading is 100% nutteloos in games.

Vorda

Legacy Member
Inderdaad, hij slaagt de nagel wel op de kop met zijn HT opmerking hoor. De reden waarom de i7 nutteloos is, is omdat de i5 760 bestaat. Je betaalt dus enkel bij voor HT, wat 0 prestatiewinst geeft in games.

Toxic Waste

Legacy Member
in wat geeft een HT dan wel prestatiewinst? Welke PC's hebben dan voordelen bij een i7 te steken, want ze worden wel enorm veel verkocht en zoveel duurder zijn ze ook niet vind ik, plus dat die op een 1366 socket passen wat dan triple channel DDR3 ondersteunt, maar da's allemaal niet nodig voor een game PC?

ps: alvast bedankt voor de reacties allemaal, het is moeilijk om te beslissen dus alle hulp is geapprecieerd :)

flyingdutchman

Legacy Member
Is idd allemaal niet nodig in een Game PC.
waar wel?
- rendering
- zware cpu-intensieve toestanden (zoals syntetische benches enzo :p)

Ze worden gewoon veel verkocht omdat veel mensen denken : duurder+hoger nummertje = beter.
Nu, dit is ook wel zo, alleen in games maakt het geen klop uit.

punt.

ps: zoek anders maar eens i7 750 reviews en kijk bij de game benches, ziet ge meteen het verschil tussen de cpu's. reso 1680x1050 of hoger. NIET LAGER

Vorda

Legacy Member
Ook, los van "game pc" of niet, tripple channel DDR is een gimmick. Geeft geen prestaties bij.

Toxic Waste

Legacy Member
een tweede poging dan maar, waarschijnlijk nog slechter dan de 1e ^^

cpu: INTEL CORE i5 760 45nm (2.80) 8MB LGA1156 1156FSB Boxed with cooler - 181,90 €
mobo: ASUS Maximus III Formula DDR3 - 239,90 € (vond geen goedkoper asus bord met SLI ondersteuning)
mem: 2x GEIL 4GB Kit (2 x 2GB) 1333Mhz DDR3 9-9-9-24 - 149,80 €
voeding: CORSAIR TX850W - 129,90 €
SSD: 64GB Crucial RealSSD C300 2.5-inch SATA 6GB/s - 137,46 €
HDD: 2000GB 64MB SATA300 IntelliPower WD20EARS Western Digital Caviar Green - 114,90 €
case: COOLERMASTER CM 690 II Advanced Window Edition - 99,99 €
graka: 2x GIGABYTE GV-N460OC-1GI Geforce GTX460 1Gb GDDR5 - 399,80 €

totaal: 1.453,65 €


fire away :x

flyingdutchman

Legacy Member
wtf?
waarom geen asrock p55 delux3, die kost ff 80€ minder...

en 8GB??? waar hebt ge dat voor nodig?

ik wil niet flauw doen, maar is het zo vervelend om de sticky te volgen?

Redraptorx

Legacy Member
Dit komt uit de sticky:
Systeem 5.
Mobo: Asrock P55 Deluxe3 ~150€
OF Asus P7P55D-E Pro ~160€
CPU: Intel Core i5 760 ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: 2xGTX460 1GB SLI ~2x220€ -> 440€
Case: Cooler Master CM 690 ~60€
SSD: Zie SSD Aankoopadvies Sticky
HDD: Western Digital Caviar Green 2TB~120€
Voeding: Antec Earthwatts 750 ~110€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: €1295+SSD

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- Case Alternatieven: Antec P183 (+60€), Cooler Master HAF922 (+30€),
- GRK: AMD ATI 5970 (+150€)

Cpu cooler kunde weglaten als ge niet gaat oc'en en 2de gtx 460 kunt ge later nog erbij insteken.

Mette2

Legacy Member
Toxic Waste zei:

- Voeding is nog steeds overkill, zelfs voor SLI/Crossfire, 650W-700W is meer dan voldoende, zolang je maar een kwaliteitsvoeding koopt.

- 8GB RAM is nutteloos, zeker voor een gamePC, 4 is meer dan voldoende, later kan je bijsteken als het nodig is, tegen dan is DDR3 waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.

Toxic Waste

Legacy Member
Derde keer goede keer, heb de sticky proberen volgen en aan de hand van winkels in de buurt de setup gemaakt, nu wil ik nog weten of alles compatibel is en of er nog opmerkingen zijn.

cpu: INTEL CORE i5 760 45nm (2.80) 8MB LGA1156 1156FSB Boxed with cooler - 181,90 € - Tones
mobo: Asus P7P55D-E Pro - 204,90 € - Alternate (zijn er winkels waar deze goedkoper is? want de sticky zei prijs van ongeveer 160)
mem: GEIL 4GB Kit (2 x 2GB) 1333Mhz DDR3 9-9-9-24 Value Dual Channel GV34GB1333C9DC - 74,90 € - Tones (of is er een reden dat er voor kingston wordt gekozen in de stickey? heb altijd goede dinge gehoord van GEIL)
voeding: Antec Earthwatts 750 - 102,90 € - Alternate
SSD: 64GB Crucial RealSSD C300 2.5-inch SATA 6GB/s - 137,46 € (zijn er shops in belgie waar deze verkocht wordt of enkel online?)
HDD:1000GB 64MB SATA 600 7200rpm WD1002FAEX Western Digital Caviar Black - 89,90 € - Tones
case: COOLERMASTER CM 690 II Advanced Window Edition - 99,99 € - Tones
graka: 2x GIGABYTE GV-N460OC-1GI Geforce GTX460 1Gb GDDR5 - 399,80 € - Tones
DVD: DVD-RW Intern Sata Zwart SAMSUNG 22X Writer Bulk SH-S223C - 29,95 € - Tones

Totaal: 1.321,70 €

hoop dat er nu geen gigantische blunders meer instaan :) alvast bedankt ^^

blockkiller

Legacy Member
Het asrock moederbord is 50 euro goedkoper, ik weet dat ge liever asus hebt, maar 50 euro is een groot verschil.

phate_13

Legacy Member
Die Crucial kun je best kopen op hun site zelf.

En qua moederbord zit je inderdaad beter met die Asrock. :)

Toxic Waste

Legacy Member
phate_13 zei:
Die Crucial kun je best kopen op hun site zelf.

En qua moederbord zit je inderdaad beter met die Asrock. :)

ja eigenlijk wel, in de sticky was hij maar 10 euro verschil, maar als ik hem nergens goedkoper vind, dan zal het wel de asrock worden

Vorda

Legacy Member
of is er een reden dat er voor kingston wordt gekozen in de stickey? heb altijd goede dinge gehoord van GEIL
Er staat kingston in om dat die op dat moment het goedkoopste was. Geil heeft nu al een tijdje een mooi actie waardoor ze heel goedkoop zijn in hun 4gig 1333, zeker een betere keuze dan kingston op het moment!

Die DVD writer koop je ook best bij alternate, aanzienlijk goedkoper daar. De zwarte versie kost er 18 euro, dat is maar liefst 30% goedkoper dan bij Tones. ALTERNATE - HARDWARE - DVD / Blu-ray - DVD-branders - Serial-ATA

Toxic Waste

Legacy Member
ok, dan blijft de GEIL zeker :) heb nu het Asus bord wel gevonden in een nederlandse winkel voor 166 euro, dus misschien kan ik het laten opsturen, of kan ik beter gewoon voor de Asrock gaan? Heb niet echt ervaringen met dingen laten opsturen..

Vorda

Legacy Member
of kan ik beter gewoon voor de Asrock gaan
Ik begrijp nooit waarom mensen ook maar een andere moederbord overwegen dan die ASRock modellen. Dus los van het opsturen (wat perfect werkt maar wel weer extra kosten brengt) zou ik sowieso voor de asrock kiezen.

Toxic Waste

Legacy Member
ok, bedankt voor de reply, dan zal ik bij Alternate die Asrock er nog bij bestellen, mucho gracias :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan