Archief - Nieuwe Game PC zelf bouwen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Een kast aanraken zal niet veel helpen. Afhankelijk van het model : De chauffage eens aanraken. Het gemakkelijkste zal echter zijn om even de aarding van het stopcontact aan te raken.

pstubru

Legacy Member
Ik neem altijd met mijn ene hand een aardingspin vast en daarna, terwijl ik de aardingspin in mijn ene hand blijf vasthouden, met mijn ander hand mijn kast vast en dan begin ik eraan.

vdrsypjor

Legacy Member
zou je eens alles dat kan mislopen(waardoor het systeem volledig omzeep is) op een rijtje willen zetten zodat ik daarop zeker goed kan letten

pstubru

Legacy Member
- afstandshouders waarmee je je moederbord vastschroeft op je moederbord moet je correct plaatsen dus enkel waar een opening voorzien is

- ik monteer eerst mijn ram op het moederbord, daarna cpu en aftermarket koeler* en daarna pas monteer ik het moederbord in de kast (* ik verkies dit boven de standaard koeler omdat deze na zekere tijd storend geluid maken, bij een aftermarket koeler kan je heel gemakkelijk de ventilator afzonderlijk vervangen) Let wel : ik leg het moederbord wel op de mousse die in de doos zit van je moederbord.

- alle voedingskabels aansluiten op je moederbord (dat staat duidelijk beschreven in je handleiding)

- alle voedinskabels 3 of 4 pins van je ventilatoren (zeker die van je cpu) aansluiten op je mobo

Dit is zowat hetgeen wat ik op dit moment kan bedenken ... Dit zijn ze zeker niet allemaal !
Als je de handleiding volgt kan je niets overkomen.

Arakesh

Legacy Member
vdrsypjor zei:
Azerty
is een koeling niet nodig?

hier heb ik ook wat vraagtekens bij.
is het rendabel om case koelers te vervangen door be quiet modellen ?
en scythe mugen koeler reeks geluid vs koeling performance zonder OC
valt goed mee?

Qua 3d Kaart zijn er al 7850 ati reeks uit met stille koelers en OC
bij 1 van de merken staat er twinfrozer of zo iets bij en het andere heet
cu II dacht ik.
dat zijn de twee die ik al opgemerkt heb op de power 4 pc site.
N.B.: power4pc is de eerste site waar ik ooit de dag zelf een reactie van gehad heb via de klanteninfo email... (paar uur na men vraag had ik al reactie)

addendum:
phate_13 zei:
Een kast aanraken zal niet veel helpen. Afhankelijk van het model : De chauffage eens aanraken. Het gemakkelijkste zal echter zijn om even de aarding van het stopcontact aan te raken.

of even een anti statisch armbandje aanschaffen. kan je vastmaken via eender welk geaard object of de aardingspen van een stopcontact. (steekpen met een krodillenbekje op)
kost praktisch niets.

Heb er ene liggen van toen dat ik nog elecktronica op school volgde.

vdrsypjor

Legacy Member
arakesh: ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld..
Wil je zeggen dat de configuratie niet goed is?

ik bekeek mijn winkelmandje nog eens, en plots is het 20 euro goedkoper. Nu begin ik te twijfelen of ik(zonder het te weten) iets veranderd zou hebben.
Klopt alles nog? Azerty

en is het optisch station wel ok? want de reacties zijn er niet echt positief over

Ik heb eens bekeken en ik zie dat ik op sommige dingen korting krijg(dit zal gisteren nog niet zo geweest zijn wrs)
Aangezien dat de het optische station er al van in het begin bij staat en er nooit iemand op gereageerd heeft denk ik dat dit dus wel ok zal zijn.

Nu wou ik bestellen en kon ik maar kiezen tussen 2 opties(omdat ze moeten versturen naar België) namelijk: voorafbetalen en op rekening.

Heb ik het goed als ik zeg dat voorafbetalen inhoudt dat je op voorhand je geld stort op hun rekening en dat azerty je bestelling dan opstuurt.
en dat op rekening inhoud dat azerty je bestelling opstuurt en je vervolgens een rekening krijgt dat je dan moet overschrijven op hun rekening?

Heb ik het goed?

Atlantis

Legacy Member
Om even te terug te komen op je BIOS instellingen: vooraleer je Windows installeert, best de SSD aansturing in de BIOS in AHCI mode zetten (tenzij het by default al goed staat natuurlijk).

vdrsypjor

Legacy Member
+ ik heb gelezen dat als je naar belgie laat overkomen, je 21% ipv 19% moet betalen. Wil dit zeggen dat ik uiteindelijk een duurdere rekening ga hebben dan eerst is vermeld

phate_13

Legacy Member
Om toch even te muggenziften: Delen door 1.19 en maal 1.21 ja. ;) Als je 2% er bij zou tellen zou het verschil nog groter zijn. ;)

(1000 euro *1.02 = 1020 euro. 1000 euro/1.19*1.21 = 1016.81 euro.)

Dus ja, op een bestelling van 1000 euro zal er zo'n 17 euro bijkomen.

Ihostlong

Legacy Member
vdrsypjor zei:
Ik heb eens bekeken en ik zie dat ik op sommige dingen korting krijg(dit zal gisteren nog niet zo geweest zijn wrs)
Aangezien dat de het optische station er al van in het begin bij staat en er nooit iemand op gereageerd heeft denk ik dat dit dus wel ok zal zijn.

Nu wou ik bestellen en kon ik maar kiezen tussen 2 opties(omdat ze moeten versturen naar België) namelijk: voorafbetalen en op rekening.

Heb ik het goed als ik zeg dat voorafbetalen inhoudt dat je op voorhand je geld stort op hun rekening en dat azerty je bestelling dan opstuurt.
en dat op rekening inhoud dat azerty je bestelling opstuurt en je vervolgens een rekening krijgt dat je dan moet overschrijven op hun rekening?

Heb ik het goed?

Jup, optie 2 was enkel voor professionelen als ik het me goed voor de geest kan halen. Dus optie 1 is the way to go

fremaster

Legacy Member
Hardstyle4life zei:
Jup, optie 2 was enkel voor professionelen als ik het me goed voor de geest kan halen. Dus optie 1 is the way to go

wat als je pakje 'kwijt' raakt onderweg? ben je dan je geld ook kwijt?

Tharionos

Legacy Member
zelfs bouwen is Zeer aangeraden

ik heb zelf recent men PC gebouwd voor de eerste keer en ik heb er niks spijt van

geniet nog elke dag van het feit dat ik hem zelf gebouwd heb :)

je krijgt er een enorme voldoening van

gewoon je hoofd er bij houden

goed de handleidingen lezen

met de nodige voorzichtigheid met de onderdelen omgaan

en ook even de chauffage aanraken ( ongeschilderd ) alhoewel de winkel zegt zolang ge niet in een lycra pak eerst 200 rondjes loopt zal het niet echt zo een vaart lopen ( lol )

mdgf

Legacy Member
wat als je pakje 'kwijt' raakt onderweg? ben je dan je geld ook kwijt?
Dan neem je contact op met azerty om te zien wat er mis gelopen is. Je geld kwijt zonder onderdelen zal niet gebeuren.

Met zo'n grote paketten zou ik wel zeggen dat je safe zit qua diefstal (dat pak je niet efkens mee op de fiets bij wijze van spreken) en als ze geen handtekenng van jou (of inwonenden of wat dan ook) hebben dan is die niet geleverd (zelfs al heb je hem thuis staan, uit principe zou ik nog een klacht neerleggen).

vdrsypjor

Legacy Member
tis besteld :) nu maar wachten!!! bedankt allemaal voor de hulp!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan