Archief - Nieuwe Game PC zelf bouwen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vdrsypjor

Legacy Member
ik zal anders overypen wat ik heb:
processor: intel core i5 2500k (3.3GHz)
videokaart: Sapphire RADEON HD7850
Ram: 2x4GB DDR3 1333MHz
mobo: ASRock Z68 Extreme 3 Gen 3
Voeding: Corsair Enthusiast series TX650 v2
Optical drive: Sony optiarc AD-5280S
Hard drive1: 64GB SSD Crusial m4
hard drive 2: WD Caviar Black WD1001FALS TB
kast: Cooler Master CM 690 II Advanced

alles samen 927.44 euro op azerty

Ik moet toegeven dat ik wel een beetje schrik heb van het zelf in elkaar zetten. Heb al zeker 100 filmpjes gekeken van iemand die het voordoet en er kan precies toch nog veel misgaan en dan is het wel een duur foutje..

grts

Vic 40+

Legacy Member
Ik zou eerder het volgende moederbord kiezen,daar kunnen de usb 3.0 frontaansluitingen van de case ook op aangesloten worden,
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 @ Azerty

Verder zou ik voor de volgende voeding gaan,die genoeg pcie kabels heeft voor crossfire en is schijnbaar ook nog goed op lagere belasting->efficiëntie,
SilverStone Strider Series ST70F @ Azerty
een review erover,
Silverstone SST-ST70F Strider 700W : PSU Roundup: Performance, Price, Efficiency

Voor de rest ziet het er goed uit.:niceone:

Edit:Ik bedacht me nu pas dat jouw keuze van voeding wat pcie kabels betreft ook prima kan aangezien de hd 7850 er maar 1 nodig heeft per kaart.

Ihostlong

Legacy Member
vdrsypjor zei:
Kan ik dit systeem door azerty laten assembleren?

jup maar je betaalt extra kosten, terwijl het echt niet moeilijk te assembleren is, elk onderdeel heeft bijhorende instructies e.d.
Ik heb zojuist op azerty een systeem besteld en kreeg dit als een van opties in mail.
1) Ik laat mijn computer assembleren en hardwarematig testen door Azerty nu tijdelijk van 59 euro voor slechts 39 euro en heb een jaar lang garantie op de assemblage en normale garantie op de onderdelen
2) Ik laat de processor, de processorkoeler en het geheugen op het moederbord monteren voor slechts 14,99 euro.

3) Ik laat mijn computer assembleren en hardwarematig testen door Azerty voor slechts 84,99 euro en heb recht op 2 jaar garantie op de assemblage en onderdelen.
Dusja is een beetje afwegen of jij dat beetje extra geld de assemblage waard vind of niet.

vdrsypjor

Legacy Member
ik heb gewoon een beetje schrik omdat het toch veel geld is om me te 'prutsen'
Heb al een paar filmpjes bekeken en de onderdelen plaatsten lijkt me geen probleem ma dan al die kabeltjes.. Ze laten bevoorbeeld nooit zien hoe ze de usbs van de voorkant van de case aansluiten en het lijkt me toch dat dit nodig is..

Atlantis

Legacy Member
vdrsypjor zei:
ik heb gewoon een beetje schrik omdat het toch veel geld is om me te 'prutsen'
Heb al een paar filmpjes bekeken en de onderdelen plaatsten lijkt me geen probleem ma dan al die kabeltjes.. Ze laten bevoorbeeld nooit zien hoe ze de usbs van de voorkant van de case aansluiten en het lijkt me toch dat dit nodig is..

De front-usbs aansluiten op het moederbord is tegenwoordig echt niet moeilijk meer. En je kan het ook gewoonweg niet verkeerd aansluiten. In de handleiding van het moederbord staat het ook meestal goed uitgelegd. Die kleine kabeltjes voor aan/uit knop, reset knop, ledjes, ... zijn een pak moeilijker :)

Voorbeeldje van het aansluiten van de usb connector:
USB2
USB3

vdrsypjor

Legacy Member
moest ik iemand kennen die er verstand van heeft, ik zou het direct proberen(kan ik hem als hulplijn bellen :p) maar der is niemand die der iets van weet.. ik zie nog wel. Dus dit is een perfect systeem? Extra koeling is niet nodig?

hAzerty

phate_13

Legacy Member
Enkel als je zou willen overclocken, zou ik wel kijken naar een aftermarket cpu-koeler. Anders : Perfect. (And quite jelly.)

vdrsypjor

Legacy Member
eenmaal je de pc in elkaar gestoken hebt en je start hem op is het nog niet direct te gebruiken natuurlijk. moet je nog veel doen in het bios dat je dan krijgt? of staat dit allemaal perfect uitgelegd in de handleiding van het mobo

EDIT: Is er bv iemand met een tutorial hierover?
grts

vdrsypjor

Legacy Member
ik heb gehoord dat asus beter is dan gigabyte als moederbord. is ASUS P8P67 B3 Revision dan een goede vervanger voor Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3?

Of is dit maar kletskoek en is Gigabyte zeker even goed

ZyphO

Legacy Member
vdrsypjor zei:
eenmaal je de pc in elkaar gestoken hebt en je start hem op is het nog niet direct te gebruiken natuurlijk. moet je nog veel doen in het bios dat je dan krijgt? of staat dit allemaal perfect uitgelegd in de handleiding van het mobo

EDIT: Is er bv iemand met een tutorial hierover?
grts

Persoonlijk overclocken als je het nog nooit gedaan hebt of niet zeker bent, dan zou ik er eerlijk gezegd vanaf blijven.

Tutorial over hoe je je pc installeert met Windows enzo staat in de Software subforum.

Link

phate_13

Legacy Member
Asus beter = Bullshit. Ik geloof dat het afgelopen jaar Asus zelfs een lichtjes hogere failurerate had. Anyway, het verschil qua betrouwbaarheid en snelheid tussen verschillende moederborden is zo verwaarloosbaar opdat het geen argument meer is om het ene moederbord al dan niet te verkiezen over het andere. Kijk gewoon naar de features en de prijs.

FlameDB

Legacy Member
normaal gezien moet je praktisch niets meer instellen. Gewoon windows dvd erin en gaan met die banaan. Mooi systeem overigens!

vdrsypjor

Legacy Member
juist nog een vraagje.. Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet statisch geladen bent?
Hebben jullie zo een armbandje of raken jullie gewoon jullie kast aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan