Archief - MP3 oortjes + splitter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoGeo

Legacy Member
Ulixes zei:
Nuja, die laatste zijn misschien wel geldverspilling op een iPod. Mijn vermoedens ivm de middelmatige geluidskwaliteit zijn nl onlangs bevestigd: Fnac, iPod van de laatste generatie, aangesloten op netstroom, Sennheiser HD212 Pro. Anders dan zijn naam misschien laat vermoeden is deze laatste een vrij standaard hoofdtelefoon van Sennheiser; levert imo wel aanvaardbaar geluid voor z'n prijs.
Goed, ik zet dat ding dus op, draai volume op max. Klinkt vrij soft. Dan maar een equalizer preset met veel bas gekozen. Nog altijd soft.
Zelfde hoofdtelefoon, aangesloten op m'n flashspelertje van iRiver (op AA-batterij nota bene!): dynamisch geluid. Hoge tonen als hoge tonen, bassen als bassen. En een maximumvolume dat je oren doet suizen.
Waarom die iPod dan toch zo populair is, beats me :|

Heb in de Mediamarkt waar gelijkaardige setup stond ook eens geluisterd en dat viel ook heel erg tegen. Ik heb nochtans identiek dezelfde iPod en met mijn PMX60 of (nu kapotte) Creative EP630 is het geluid heel goed. Ik zal eens mijn iPod aansluiten op één van die hoofdtelefoons in de Mediamarkt, vraag me af of het niet aan de kwaliteit van de liedjes ofzo lag... ben benieuwd!

desert storm

Legacy Member
Berter zei:
Zeg is waarom gij anti ipod zijt ? (ik moe da nie ebbe omdat teveel kost :))

wat heeft dat te maken met hun service? ;)

bovendien wil ik m'n vraag nog es herhalen:

over zo'n splitter heb ik eigenlijk een vraag: aangezien je het signaal splitst, gaat de geluidskwaliteit dan achteruit? of het volume?

iemand?

gStar

Legacy Member
ben derstraks in carrefour geweest , en geen splitter gezien..

Kga in de loop van volgende week naar ne apple winkel , hopelijk geven ze mij daar nieuwe oorjtes mee

Dj_K!nkY

Legacy Member
Ik hoor ik het verschil in kwaliteit maar al te goed, en het enige da ik weet is da de oorkes van sennheizer bij de beste kwaliteit geven da ik ken (en ik ben redelijk veel me geluid bezig ze)

|XcW|

Legacy Member
Ik heb hier ne splitter liggen van een 2 a 3€. Ik dee dat op mijne computer. Boxxen en headset. Ik trok eens mijn headset uit en stak dan zomaar mijn boxxen eens in. Het geluid dat toen volgde was veel beter en luider. :)

Laurens100

Legacy Member
http://depot.info.apple.com/ipod/

Normaal kun je hier een vervanging van defecte accesoires aanvragen. Het duurt niet lang tegen ze opgestuurd worden en je moet je oude oortjes ook niet terugzenden, bij mij was dit toch zo. Als je ipod nog in garantie is dit de goedkoopste oplossing :)

Wazof

Legacy Member
Ik heb een Sony en Creative gehad (beide met HDD 20 Giga), en nu een iPod (30 Giga 5G), en ik moet zeggen dat die iPod er echt bovenuit steekt. Ik wilde oorspronkelijk geen iPod, wegens de overdreven populariteit. Heb dan maar een Sony gekocht, maar ben blij dat ik nu toch veranderd ben. Alles hangt ook af van je geluidskwaliteit van de liedjes. Mijna staan altijd op maximum (30 Giga is toch groot genoeg voor mij), en het klinkt extreem zuiver. Wat ik niet kan zeggen van mijn Sony.

PS: ik heb er geen probleem mee dat men een bepaald merk minder vindt (in dit geval Apple), maar ik heb er wel een probleem mee, als men niet eens een grondige reden kan geven.

gStar

Legacy Member
Laurens100 zei:
http://depot.info.apple.com/ipod/

Normaal kun je hier een vervanging van defecte accesoires aanvragen. Het duurt niet lang tegen ze opgestuurd worden en je moet je oude oortjes ook niet terugzenden, bij mij was dit toch zo. Als je ipod nog in garantie is dit de goedkoopste oplossing :)

en moet ge dan tekenen bij ontvangst ???
of stoppen ze da gewoon in uw brievenbus ?

gStar

Legacy Member
Verzending 5 euro ? ook voor die splitter van 4 euro ?

Das gvd meer dan de splitter zelf.. Wa is de goedkoopste methode ?

desert storm

Legacy Member
FlipSide zei:
Verzending 5 euro ? ook voor die splitter van 4 euro ?

Das gvd meer dan de splitter zelf.. Wa is de goedkoopste methode ?

weet ik veel, gewoon eens doorklikken bij je bestelling hé :p

GlEnN_87

Legacy Member
Ik heb de Sennheiser MX-500, hele goede kwaliteit.
Ze kosten ongeveer 20 euro.

gStar

Legacy Member
Kdruk op die site van pixmania op da winkel karretje en der gebeurd niks :s

gStar

Legacy Member
heb mijn oortjes vorige week binnengedaan in een apple center.. Normaal zou ik er 1 van de dagen nieuwe moeten hebben..


Nu nog enkel een goede splitter :)

gStar

Legacy Member
Goede service bij Apple :ironic:

had vorige week oortjes binnen gedaan , vandaag belden ze da ze trug binnen waren.

Kwam in de winkel aan , zeiden ze mij da er niks aan de oortjes is gebeurd.
Er was naart schijnt een barstje op m'n oortje. Daarom vervangde men de oortjes niet.

Ikzelf had het barstje nooit opgemerkt. En de 2 mensen van de winkel waar ik m'n oortjes heb binnengedaan hebben het ook niet opgemerkt..


Iemand een e-mail adres van apple waar ik mijn klachten naar kan sturen ?

PapaGanz

Legacy Member
Ge moet het op hun website aanvragen, niet in een apple center

gStar

Legacy Member
Speelt toch geen rol.

Die van den apple center is er mee tot bij apple zelf geweest..

Zou graag e-mail adres weten waar ik ne klachtenmail naar kan sturen

desert storm

Legacy Member
FlipSide zei:
Goede service bij Apple :ironic:

?

desert storm zei:
een goeie klantendienst zou dat moeten doen denk ik. ik krijg zelfs 2X een nieuw batterijklepje voor m'n Zen Nano Plus na dat het door mijn eigen schuld is afgebroken...

edit: Apple-service is natuurlijk Creative-service niet...

kheb het gezegd...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan