NeoGeo
Legacy Member
Ulixes zei:Nuja, die laatste zijn misschien wel geldverspilling op een iPod. Mijn vermoedens ivm de middelmatige geluidskwaliteit zijn nl onlangs bevestigd: Fnac, iPod van de laatste generatie, aangesloten op netstroom, Sennheiser HD212 Pro. Anders dan zijn naam misschien laat vermoeden is deze laatste een vrij standaard hoofdtelefoon van Sennheiser; levert imo wel aanvaardbaar geluid voor z'n prijs.
Goed, ik zet dat ding dus op, draai volume op max. Klinkt vrij soft. Dan maar een equalizer preset met veel bas gekozen. Nog altijd soft.
Zelfde hoofdtelefoon, aangesloten op m'n flashspelertje van iRiver (op AA-batterij nota bene!): dynamisch geluid. Hoge tonen als hoge tonen, bassen als bassen. En een maximumvolume dat je oren doet suizen.
Waarom die iPod dan toch zo populair is, beats me :|
Heb in de Mediamarkt waar gelijkaardige setup stond ook eens geluisterd en dat viel ook heel erg tegen. Ik heb nochtans identiek dezelfde iPod en met mijn PMX60 of (nu kapotte) Creative EP630 is het geluid heel goed. Ik zal eens mijn iPod aansluiten op één van die hoofdtelefoons in de Mediamarkt, vraag me af of het niet aan de kwaliteit van de liedjes ofzo lag... ben benieuwd!
)


