Archief - MP3 oortjes + splitter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gStar

Legacy Member
Omdat mijn oortjes van ipod ni goe meer werken zoek ik nieuwe oortjes..

Wat ik wel graag zou hebben is goede kwaliteit..
en het mag niet teveel kosten..

Wat ik ook zoek is een splitter.. om dus 2 paar oortjes erop aan te kunnen sluiten..

Hulp gevraagd :)

gStar

Legacy Member
ja , zo'n splitter ongeveer.. Maar zou het liefst witte oortjes willen omdat mij ipod ook wit is.. en 30 euro is veel te veel voor zo'n oortjes..

Laurens100

Legacy Member
Heb je nog garantie voor je iPod? Dan kan je gewoon nieuwe aanvragen hé. Je hoeft niet eens je kapotte oortjes af te geven :p

desert storm

Legacy Member
FlipSide zei:
ja , zo'n splitter ongeveer.. Maar zou het liefst witte oortjes willen omdat mij ipod ook wit is.. en 30 euro is veel te veel voor zo'n oortjes..

ja? dan heb je 't verschil tussen deze en jouw standaard (zogezegd goeie) iPodoortjes nog niet gehoord. weet je wat veel te veel is voor oortjes? €+200. en wees gerust, die bestaan.

over zo'n splitter heb ik eigenlijk een vraag: aangezien je het signaal splitst, gaat de geluidskwaliteit dan achteruit? of het volume?

gStar

Legacy Member
desert storm : heb ik gezegd dat ipod oortjes goede oortjes zijn ??? Aan uw avatar kan ik al zien dat je tegen iPod bent ??? persoonlijk vindek 30 euro al veel voor oortjes..

Laurens : heb nog garantie op mijn iPod. Heb hem nog maar van december 2005.. waar kan ik die oortjes dan aanvragen ???

desert storm

Legacy Member
FlipSide zei:
desert storm : heb ik gezegd dat ipod oortjes goede oortjes zijn ??? Aan uw avatar kan ik al zien dat je tegen iPod bent ??? persoonlijk vindek 30 euro al veel voor oortjes..

Omdat mijn oortjes van ipod ni goe meer werken zoek ik nieuwe oortjes...

ik neem hieruit aan dat je op zoek bent naar oortjes van gelijkaardige kwaliteit, zo niet, excuseer mij dan.

voor je oortjes moet je gewoon eens naar een applecenter gaan denk ik, of bellen naar hun (o zo fantastische) lantendienst ;)

gStar

Legacy Member
dus als ik naar een applecenter ga (een apple winkel dus) dan kan ik daar nieuwe oortjes krijgen alsek kan bewijzen dat de oortjes het niet goed meer doen ?

desert storm

Legacy Member
FlipSide zei:
dus als ik naar een applecenter ga (een apple winkel dus) dan kan ik daar nieuwe oortjes krijgen alsek kan bewijzen dat de oortjes het niet goed meer doen ?

een goeie klantendienst zou dat moeten doen denk ik. ik krijg zelfs 2X een nieuw batterijklepje voor m'n Zen Nano Plus na dat het door mijn eigen schuld is afgebroken...

edit: Apple-service is natuurlijk Creative-service niet...

Feignasse

Legacy Member
Splitters:
http://www.mp3shop.be/product/20771/11608/5
http://www.mp3shop.be/product/11944/11608/5
http://www.mp3shop.be/product/19540/11608/5

Oordopjes:
http://www.mp3shop.be/product/16479

Nuja, die laatste zijn misschien wel geldverspilling op een iPod. Mijn vermoedens ivm de middelmatige geluidskwaliteit zijn nl onlangs bevestigd: Fnac, iPod van de laatste generatie, aangesloten op netstroom, Sennheiser HD212 Pro. Anders dan zijn naam misschien laat vermoeden is deze laatste een vrij standaard hoofdtelefoon van Sennheiser; levert imo wel aanvaardbaar geluid voor z'n prijs.
Goed, ik zet dat ding dus op, draai volume op max. Klinkt vrij soft. Dan maar een equalizer preset met veel bas gekozen. Nog altijd soft.
Zelfde hoofdtelefoon, aangesloten op m'n flashspelertje van iRiver (op AA-batterij nota bene!): dynamisch geluid. Hoge tonen als hoge tonen, bassen als bassen. En een maximumvolume dat je oren doet suizen.
Waarom die iPod dan toch zo populair is, beats me :|

Kenshi

Legacy Member
lol azo rip off 18€ voor zo ne splitter, komaan da zou maar iets van een 2 a 3€ mogen kosten

sh0s

Legacy Member
idd kost ook maar zo iets in de carrefour of andere grote winkel waar ze audio kabels hebben

Dj_K!nkY

Legacy Member
Ik heb ook een ipod en die oorkes die erbij zitten, daar is echt nie veel goeds aan. :s
Goede raad: Koop u oorkes van sennheizer (den mx550), echt supergoede oorkes en kosten rond den 20€ (hier in lokeren bij alfa parts toch). Ik speel altijd opt luidste me mijn ipod, en kwaliteit is nog altijd goed (luidste=ook in itunes het volume op 200% zetten) :p

Greetz! :)

Jezeke

Legacy Member
kheb al oorkes gehad van philips (ongeveer 25 euro), van sennheiser (20 euro of zo) en van sony (12 euro), kvon die van sony en philips veel beter klinken dan die sennheisers

Kenshi

Legacy Member
Dj_K!nkY zei:
Ik speel altijd opt luidste me mijn ipod, en kwaliteit is nog altijd goed (luidste=ook in itunes het volume op 200% zetten) :p
)

Je hoort het verschil in geluidskwaliteit gewoon niet meer ofzo, omdat je al half doof aan het worden bent :D
Ervaring met die "goedkopere" sennheisers van een 20€ is dat de kwaliteit idd nog een pak beter kan. bass is nog steeds wat zwak enzo.
Ik vond een 35€ ook wel veel voor oortjes, maar als je dan uitstekende geluidskwaliteit hebt, heb ik dat er zeker voor over.

alexii

Legacy Member
desert storm zei:
ja? ik heb andere dingen gehoord.
Ik heb 1 keer gratis oortjes gehad en 1 keer een volledig nieuwe iPod (nieuwe generatie zelfs). Aan die vorige iPod scheelde bijna niks, ik wou enkel een nieuwe generatie. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan