Archief - Maxtor of toch niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burny

Legacy Member
Op Tweakers heeft pas nog een artikel gestaan waarin devolgende gegevens voorkwamen:
% v/d omzet dat gebruikt wordt om kapotte producten te vervangen

Seagate: 1.5%
Maxtor: 4.5 %

Ik zou zeker voor een Seagate schijf gaan.

Davion

Legacy Member
Ik vertrouw mijn oren net iets meer. Nuja soit, met die reply maakte duidelijk dat ge mij niet geloofd, spijtig dat ze alle3 dood zijn, ge had gerust zelf mogen komen horen zenne, kgan der niet om liegen.

Dakantochnie

Legacy Member
Mijn Maxtor wordt niet erg warm (dawN_- zal er niet ver naast zitten), ik heb nog nooit een crash gehad (terwijl ik hier alles bij elkaar wel een stuk of 8 Maxtor's heb steken) en qua snelheid valt het allemaal goed mee imo.

MAAR, mijn volgende HD zal toch een Seagate of een WD worden, puur voor het lawaai.
Ik heb hier één WD steken en die is pakken stiller dan al mijn Maxtors (ja, zelfs de vreemdgenoeg erg stille 40GB steekt hij voorbij als het op stilte aankomt).

Davion

Legacy Member
eniac zei:
En vertrouw je jouw speedfan dan ook boven de mijne? :)

Mijn SpeedFan laat het wel vrij duidelijk zien, maar daar hebde gelijk idd, daar zitten geen sensors in van kweetnietwa, das brol, das idd waar, om nog maar te zwijgen over de support derover, dat klopt idd, maar over dat geluid weet ik zeer zeker waarover ik praat.

eniac

Legacy Member
Goed, bij lezen en schrijven zijn WD's & Seagates idd wel stiller. Temperatuur scheelt weinig.

Nuja, ik raadde hierboven ook al geen Maxtor meer aan. De problemen met Nforce4 chipsets (te wijten aan Nvidia) zijn daar m'n reden voor. En nu ze overgenomen zijn door Seagate ga ik eerst eens goed zien wat daaruit gaat voortkomen.

TekkaBlade

Legacy Member
Burny zei:
Op Tweakers heeft pas nog een artikel gestaan waarin devolgende gegevens voorkwamen:
% v/d omzet dat gebruikt wordt om kapotte producten te vervangen

Seagate: 1.5%
Maxtor: 4.5 %

Ik zou zeker voor een Seagate schijf gaan.

Op basis van dat cijfermateriaal kan je ZEKER geen conclusies trekken...

1. De prijzen van maxtor en seagate zijn enorm verschillend waardoor het verschil in omzet enorm kan verschillen.
2. De verkoopscijfers van beide schijven zullen ook wel anders zijn, ik denk dat maxtor meer verkoopt dan seagte omwille van hun lagere prijs, bijgevolg hebben ze meer kans op defecten.

eniac

Legacy Member
TekkaBlade zei:
De prijzen van maxtor en seagate zijn enorm verschillend waardoor het verschil in omzet enorm kan verschillen.
2. De verkoopscijfers van beide schijven zullen ook wel anders zijn, ik denk dat maxtor meer verkoopt dan seagte omwille van hun lagere prijs, bijgevolg hebben ze meer kans op defecten.

+ Seagate verkoopt veel meer serverschijfjes, van dewelke de MTBF (en dus de betrouwbaarheid) sowieso een pak hoger ligt. Maxtor is niet echt actief in dat segment, terwijl het wel een gevoelig deel uitmaakt van Seagate's verkoop.
+ het feit dat er prolly ook wel een heel aantal terugkeren ivm die staggered spinup/nforce4 bug (wat niet aan Maxtor te wijten valt)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Precies een hele discusie hier :d

Nu heb ik nog een vraagje:

Ik zou dus een boot disk moeten hebben zoals jullie al weten. Nu is men vraag toch of er veel merkbaar verschil is tussen sata1-2 en 8mb-16mb

Anders neem ik:

Seagate 250gig sata2 16mb

Of zou ik een WD 320gig sata1 8mb nemen. (als deze niet in sata2 en 16mb beschikbaar is)

Aangezien ik de grote van opslag boven een miniscuul beetje prestatieverschil prefereer en de prijzen niet ver uiteen liggen had ik graag jullie mening

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Neem dan maar de WD! (dat is wat ik zou doen indien ik dezelfde voorkeuren had als jij)

Over die discussie, tis altijd 't zelfde...

Davion

Legacy Member
Kzou ook de WD pakken, van die SATAI/II merkte niets, en die cache merkte amper.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ok merci,

Kzou nekeer graag een site hebben met de test tussen sata 1-2 en de cache! Als iemand een zou weten

TekkaBlade

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Neem dan maar de WD! (dat is wat ik zou doen indien ik dezelfde voorkeuren had als jij)

Over die discussie, tis altijd 't zelfde...

Het gaat over de betrouwbaarheid van statistisch cijfermateriaal... In het "voordeel" van Maxtor hier...
Het gaat niet over de betrouwbaarheid van schijven dus, wat jij daar zo mooi oppert. Lees aub eerst.


En ik zou de Seagate nemen met 8 mb cache.

ComputerVISTA

Legacy Member
ik moet davion steunen in zijn pleidooi.

Ik heb 2 maxtors en 1 seagate. de seagate hoor ik niet boven mijn 16 jawel 16 fans in de case en de maxtor komt daar nog altijd sterk boven. Moet toch zijn dat die dingen vrij veel gerucht maken.

(heb er meerdere en kwa lawaai maken die maxtors aan(zienlijk)(hoorlijk) ;) meer lawaai.


persoonlijke ervaring boven alles imo!

stimpy13

Legacy Member
het enige merk wat bij mij nimmer binnen komt qua hardeschijven zijn seagates :p

TekkaBlade

Legacy Member
stimpy13 zei:
het enige merk wat bij mij nimmer binnen komt qua hardeschijven zijn seagates :p

Dat is nu eens HEEL tof voor je!

wil je ons ook vertellen waarom? Dan zou uw post misschien nog enig nut hebben.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Het gaat over de betrouwbaarheid van statistisch cijfermateriaal... In het "voordeel" van Maxtor hier...
Het gaat niet over de betrouwbaarheid van schijven dus, wat jij daar zo mooi oppert. Lees aub eerst.


En ik zou de Seagate nemen met 8 mb cache.
Wtf is jouw probleem??
Heb jij wel goed gelezen??? Ik antwoordde enkel op zijne reply over welke schijf te kiezen van de twee die hij voorstelde
Hij heeft het zelfs niet eens over ne Seagate met 8MB cache. :ironic:

stimpy13

Legacy Member
zeker 4 kapotte in nog geen 2 maand , geluk da mijne pc nog in garantie was , dan hebben ze er een maxtor ingestoken , maakt mss wa meer lawaai maar ze doet tog al minstens 3 jaar dienst
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan